Raptor gre tudi na Dakar
Ford Performance in nekateri najboljši umi s področja terenskih dirk so prav za udeležbo na napornem terenskem reliju Dakar zasnovali in izdelali novi Ford Raptor T1+ – vrhunec Raptorjevega oblikovanja in zmogljivosti.Pickup prinaša ‘utelešena’ spoznanja z letošnjega relija Dakar in z njimi zagotavlja napredno vzmetenje, zmogljivost motorja V8 in namensko zasnovo, ki pomagajo premagati ovire najbolj neizprosnih terenov na dirkah v reliju. Raptor T1+ se prvič predstavlja na Festivalu hitrosti v Goodwoodu, v oddelku Ford Performance pa so ga zasnovali skupaj z dolgoletnimi partnerji iz družbe M-Sport Ltd.
“Udeležba na tako zahtevni dirki, kot je reli Dakar, je za vse nas v oddelku Ford Performance zastrašujoča naloga, a se nismo nikoli izogibali izzivom,” je povedal Mark Rushbrook, globalni direktor Ford Performance Motorsports. “Da bi kar najbolje odgovorili na ta izziv, smo se povezali z najboljšimi na svetu, M-Sportom in Red Bullom, in mislim, da to kaže, kako resno jemljemo ta projekt. Ford Raptor T1+ je temeljni kamen naše globalne vizije na področju terenskih vozil – pomeriti se želimo z najboljšimi in se dokazati na najtežjih krajih na svetu. Lekcije, ki jih osvajamo z Raptorjem T1+, bodo skupaj s tekmovanjem s serijskimi pickupi na dirkah Baja 1000 in Finke Desert Race pripomogle k še boljšim Raptorjem za naše stranke.”
Novega Forda Raptorja T1+ bodo vozile štiri ekipe voznikov in navigatorjev, med katerimi bosta tudi voznika relija Carlos Sainz starejši z navigatorjem Lucasom Cruzom in Nani Roma, ki mu bo z navigacijo pomagal Alex Haro. Dodatne ekipe voznikov bodo objavljene pozneje letos. “To je priložnost, ki se ponudi enkrat v življenju – podpora oddelku Ford Performance, ki se na Dakar odpravlja z novim Fordom Raptorjem T1+, bo neverjetna pustolovščina,” je dejal Matt Wilson, direktor družbe M-Sport in vodja ekipe za Dakar. “Prevozili smo že 10.000 kilometrov v najtežjih možnih razmerah, zato smo pripravljeni na ta največji izziv, ki se bo začel prihodnji mesec z dirko Baja Hungary.”
Ključne značilnosti Forda Raptorja T1+
- Napredno vzmetenje: Ford Raptor T1+ ima sprednje in zadnje neodvisno vzmetenje z dvojnimi prečnimi vodili, ki so ga razvili v sodelovanju z družbo Fox, Foxovi strokovnjaki pa so za vsako kolo zagotovili tri- in štirismerno nastavljive blažilnike z možnostjo nastavljanja višine (‘coilover’) z zunanjim obvodom in odmaknjenimi rezervoarji, kar zagotavlja vrhunsko vodljivost in vzdržljivost v ekstremnih razmerah.
- Terensko vozilo je postavljeno na 8,5 x 17-palčna aluminijasta platišča s 37-palčnimi pnevmatikami, ki jih spredaj in zadaj dopolnjujejo 355-milimetrski prezračevani zavorni diski Alcon in šestbatne zavorne čeljusti iz enojnega kovanega dela. Ford Raptor T1+ ima do 350 mm hoda koles.
- Zmogljivost motorja V8: Ford Raptor T1+ poganja 5,0-litrski agregat na osnovi motorja Coyote, ki zagotavlja moč in navor, potrebna za premagovanje najbolj grobih terenov. Vgrajen ima edinstveni oljni sistem s suhim koritom in posebej uglašen izpušni sistem, zasnovan za izzive Dakarja.
- Namenska terenska zasnova: vozilo z okvirjem iz jekla T45 in ploskvami karoserije iz ogljikovih vlaken funkcionalnost združuje s Fordovo značilno Raptorjevo estetiko, ki ji dajejo pečat 400 mm odmika od tal, široka drža za večjo stabilnost na terenu in izklesana sprednja maska z napisom FORD, kar zagotavlja tako osupljiv videz kot prednosti na področju zmogljivosti. Ford Raptor T1+ tehta najmanj 2010 kg, v širino meri 2300 mm, pristopni kot pa znaša več kot 70°.