Avtomobilizem

SKRIVNO OROŽJE PROTI PRASKAM

Najboljše zamisli so pogosto tudi najbolj enostavne. Nova Dacia Sandero Stepway in Dacia Duster imata za večjo odpornost na vsakdanje praske pod odbijači zaščitne obloge iz obarvane mase.

Pogovorimo se o zaščitnih oblogah pod odbijači! Neposreden prevod iz francoščine (ski) ali angleščine (skid plate) bi bil »drsna plošča«, gre pa za del, ki je nameščen pod prednji ali zadnji odbijač, ki ščiti podvozje avtomobila pred praskami in manjšimi udarci. Te zaščitne obloge tudi olepšajo celoten videz odbijačev. V skladu s svojo značilno bistroumnostjo in nenehnim iskanjem bistva stvari je Dacia pretehtala metodo proizvodnje zaščitnih oblog in se odločila, da jih začnejo izdelovati iz obarvane plastične mase.

 

Najboljše razmerje med uporabno vrednostjo in ceno

Tradicionalen način izdelave zaščitnih oblog pod odbijačem je dvostopenjski. Najprej plastično maso – polipropilen – vbrizgajo v kalup, da dobi svojo končno obliko. Ko je enkrat vbrizgan, ga lahko prebarvajo ali pa prekrijejo z v stiskalnici oblikovano prevleko.

 

Nespremenljiva barva

Dacia je izbrala drugo pot. Nova Dacia Sandero Stepway in Dacia Duster imata zaščitne obloge pod odbijačem iz obarvane mase. To pomeni, da je v kalup vbrizgana plastika že v celoti obarvana. Zaradi tega se barva nikdar ne spremeni, kar ne velja za klasično nanesen barvni sloj. Udarci in praske, ki jih take obloge neizbežno dobijo, seveda puščajo sledi, a so te skoraj nevidne, saj izvirna barva ostaja nespremenjena.

Enostavna, koristna in učinkovita metoda

Ta proizvodni postopek omogoča trajnost barve zaščitnih oblog, s strani oblikovanja pa tudi ponudbo bolj žlahtnega videza z zamenjavo črne s sivo barvo plastike … tudi ti so enako čvrsti in odporni, nič dražji, a poskrbijo za veliko bolj eleganten videz.

Ne smemo pozabiti na morebitne prihranke za lastnika vozila, ki odrgnjenega dela ne bo več prisiljen zamenjati, da bi ohranil neokrnjen videz svojega vozila.

V proizvodnem postopku je enostavnost zelo pogosto mati vseh vrlin. Tako je zaščitna obloga iz obarvane mase izdelana z enim samim postopkom, to je z vbrizganjem plastike v kalup, pri pobarvanih ali prevlečenih delih pa gre za najmanj dva ločena postopka. Seveda je ključno tudi znižanje proizvodnih stroškov, kar gre v prid kupcev, v prid okolja pa bolj okolju prijazen postopek.