Gospodarska vozila

Euro VII tovornjaki bodo dražji tudi do 5 %

Mednarodni svet za čist promet (ICCT) predvideva, da se bodo z dvigom omejitev emisij v izpušnih plinih in uvedbo novih sistemov cene vozil v povprečju zvišale za do 5 % glede na trenutne motorje Euro VI.

Poleg zahtev za izpolnjevanje novih standardov bodo na končne cene gospodarskih vozil vplivali tudi novi proizvodni stroški zaradi novih omejitev trajnosti opreme za čiščenje izpušnih plinov iz tovornjakov vseh kategorij. Sedanji predpisi namreč »izračunavajo«, da je mogoče prevoziti do 700.000 km brez potrebe po zamenjavi sistema za čiščenje izpušnih plinov, Euro VII pa bi to mejo lahko premaknil na 970.000 ali celo  na 1.300.000 km. To bi pomenilo dodatnih 700–1000 evrov na vozilo za trajnejšo opremo, zato bi lahko bili novi, okolju prijaznejši tovornjaki s konvencionalnimi dizelskimi motorji do 6000 evrov dražji od sedanjih »šestic«.

Strokovnjaki pa opozarjajo, da bo, tudi če bo do leta 2040 dosežena 100-odstotna prodaja vozil z ničelnimi emisijami, skoraj četrtina “težkega” tovornega voznega parka še vsaj do leta 2050 ostala na motorjih z notranjim izgorevanjem.