Avtomobilizem

Predstavljamo novi Audi Q8 e-tron

Audijev električni prvenec e-tron iz leta 2018, ki je bil do danes prodan v dobrih 150.000 primerkih, se je sedaj preimenoval v Q8 e-tron. Na zadku sedaj ni jasnejše oznake, da je to velik električni SUV ali kupejevski SUV, tam je sedaj le napis Q8 e-tron, podatki o vozilu so izpisani na B stebričku. Vendar pa ni nova samo oznaka, ampak tudi aerodinamika, elektromotorji, baterije, polnilci …

Gre za tretji električni model, ki ga ponuja podjetje iz Ingolstadta, poleg velikega granturisma e-tron GT in križanca Q4/Q4 Sportback. Spredaj je nova maske v obliki satja »Singleframe«, ki se nadaljuje vse do roba žarometov, ki z vrha osvetljujejo štiri Audijeve kroge, novo dvodimenzionalno oblikovan logotip Audija. Koeficient zračnega upora je pri Sportbacku padel s prejšnjih 0,26 na vsega 0,24, kar je ugodno vplivalo na porabo energije in doseg (600 kilometrov pri Q8 55 e-tron).

Vse ostalo smo že videli na starem e-tronu iz leta 2018. Karoserija je le dva centimetra daljša (4,92 metra), enako široka (1,94 metra) in visoka (1,63 metra). Ob dolžini skoraj petih metrov razkošno prostornost zadnjih sedežev zagotavlja medosna razdalja 2,93 metra.

V prtljažniku je za 569 oziroma 528 litrov (Sportback) prostora. Notranjost je vsaj arhitekturno skoraj nespremenjena z virtualno instrumentno ploščo pred voznikom in dvema sredinskima zaslonoma (infotainment zgoraj, klimatska naprava spodaj).

Na voljo so tri različici s štirikolesnim pogonom. Osnovni Q8 50 e-tron quattro razvije 250 kW iz. 341 KM in 664 Nm. Močnejša različica Q8 55 quattro razvija 300 kW oz. 409 KM, med tem ko najmočnejša različica SQ8 e-tron s tremi elektromotorji – enim spredaj in dvema zadaj – razvije kar 370kW oz. 505 KM in 973 Nm. Najvišja hitrost pri prvih dveh različicah je omejena na 200 km/h, pri SQ8 e-tron pa na 210 km/h.

Na voljo sta dve velikosti baterij – 95 kWh (neto 89 kWh) za osnovni Q8 50 e-tron in 114 kWh (neto 106 kWh) za Q8 55 e-tron in SQ8 e-tron, oba pa je mogoče polniti na hitrih polnilnicah do 150 kW, zato ni presenetljivo, da se do 80 odstotkov kapacitete napolni v samo 30 minutah.

Novi Q8 e-tron je serijsko opremljen z zračnim vzmetenjem, ki karoserijo po potrebi dvigne ali spusti za 7,6 centimetra, v zavojih pa naj bi bil zaradi novega progresivnega krmiljenja še prepričljivejši.

Prizaneslo se ni niti z varnostno opremo, tako novi Q8 e-tron prinaša kar 40 sistemov za pomoč vozniku ter pet radarjev, pet kamer in 12 ultrazvočnih senzorjev. Nov je tudi sistem, ki vozniku prek pametnega telefona in aplikacije myAudi omogoča, da ukaže avtomobilu, naj se na ozkih parkirnih mestih popolnoma sam parkira, nato pa izklopi pogon, aktivira ročno zavoro in zaklene vrata.

Novi Q8 e-tron je že mogoče naročiti, in sicer v obeh karoserijskih različicah. Q8 e-tron je na voljo od 75 tisočakov dalje in Q8 Sportback e-tron pa od 77.680. Najmočnejši e-tron pa je na voljo za 99.480 evrov.