Avtomobilizem

AMI – novi avto starega imena

Velika evropska mesta imajo vsak dan več vozil in manj prostora. Posledica tega so neznosne gneče in pomanjkanje parkirnih mest, kar povzroča številne težave.

Tako je Citroen ponudil rešitev v obliki novega Amija, ki tehnično ni ravno pravi avtomobil. Tako kot Renaultov Twizzy tudi Ami uvrščamo med motorizirane štirikolesnike in je namenjen zmanjšanju zastojev ter ustvarjanju cenovno ugodnejšega prevoza. Najmanjši in najbolj srčkan Citroen je pravi čudež. Čeprav po velikosti (2,4 x 1,39 m), izgledu in zmogljivosti ne deluje preveč resno, je to vozilo ukrojeno za mestne razmere. Ustvarjen je po načelu minimalizma in varčevanja na vsakem koraku. Za razliko od Twizzyja je Ami malo večji in širši ter ima zaprto kabino. Francoski proizvajalec ga je izdelal za dve osebi s sedežema enega poleg drugega, čeprav je sovoznikov sedež nekoliko pomaknjen nazaj.

V notranjosti je vse plastično in izžareva cenenost, a ga prekašata ljubkost in uporabnost samega koncepta vozila. Čaka vas minimum, a minimum, ki je potreben za popolno vozniško izkušnjo. Sedeži so tanko oblazinjeni in ne preveč udobni, pred voznikom je volanski obroč z majhnim LCD zaslonom. Takoj desno so gumbi za upravljanje prezračevanja in priključek USB, medtem ko je vloga menjalnika prepuščena trem gumbom (D, N, R) nameščenim ob levi strani sedeža. Namesto pozicije P je tu klasična ročna zavora. Če k vsemu dodamo še stekleno streho in predale v kontrastni barvi, je pridih svežine popoln. Če mislite, da ni prostora, se motite. Vtis je tunelski z daleč navzven odmaknjenim vetrobranskim steklom. Sopotnik lahko tudi iztegne noge, širina pa je ravno tolikšna, da voznik in sopotnik ne trčita z rameni.

Zunanji videz je tako privlačen, da smo bili že po nekaj minutah vožnje priča radovednim pogledom. Razveseljuje tudi izredna preprostost, tako sta recimo sprednji in zadnji del avtomobila enaka, skupaj ju držijo le štirje vijaki in ju je zato enostavno zamenjati. Prav tako so enaka vrata, na obeh straneh, ki pa se odpirajo v nasprotnih smereh in ju je prav tako možno zamenjati.

Voziti se je prijetno, ob pridušenem hrupu plastike in brnenju pogona. Vozilo solidno pospešuje ter razmeroma hitro doseže omejenih 45 km/h. Poganja ga elektromotor, ki se napaja iz 5,5 kWh baterije. Po kazalnikih sodeč ima ta avto okoli 70 km dosega. Takšna zmogljivost morda ni očarljiva, a vozila, kot je Ami, bi precej razbremenila mestni promet in parkirišča. Tudi glede na klasifikacijo vozila bi tega citroena lahko vozili tudi 15-letniki, saj je za vožnjo potrebna le vozniška kategorija AM.

Vozilo je možno na različne načine personalizirati, cenovna paleta pa se prične pri 9500 evrih.