Domača predstavitev – Audi A1 Sportback

 

Audi A1 Sportback je luč ugledal tudi na slovenskih cestah. Novega, najmanjšega člana Audi družine so predstavili v bolj urbanem okolju, kot smo bili tega vajeni do sedaj, ob predstavitvah ostalih njihovih modelov, kar pa je dobra odločitev, saj se bo druga generacija tega dinamičnega majhnega avtomobila, četudi sedaj nekoliko večjih merah, najbolje počutila prav v tem okolju.

Novi A1 Sportback je v primerjavi s prvo generacijo doživel korenite spremembe. Je daljši za 5,6 cm, za dobre 4,3 cm pa se je povečala tudi medosna razdalja. S tem je najmanjši član Audi družine dobil nekaj dodatnega prostora v notranjosti in prtljažniku, ki sedaj ponuja 335 litrov prostora. Tudi na armaturni plošči je kar nekaj sprememb. Nov digitalni zaslon z merilniki je zamenjal analognega, dodan pa je še info-zabavni sistem z osem, v primeru boljše opreme pa tudi deset paličnim zaslonom na dotik. Stikala klimatske naprave ostajajo v analogni tehniki.

Nasploh lahko v novem A1 opazimo veliko detajlov, ki so povzeti tudi po legendarni Audijevi ikoni Sport Quattro iz leta 1984. To je opazno preko treh dodatnih rež pod pokrovom motorja in »quattro ramenih«, ki so ali še bodo postali zaščitni znak nove oblikovalske linje A1 Sportback. Pri tej podobi je pod vodstvom glavnega Audijevega oblikovalca Marca Lichteja sodelovala tudi skupina 20-letnikov, ki je oblikovne poteze prilagodila željam mladih. Koliko 20 -letnikov si bo v Sloveniji resnično lahko privoščilo vozilo, ki bo z opremo advanced na voljo za slabih 20 tisočakih (osnovne Base opreme v Sloveniji ne bo na voljo), vrh cenovne lestvice pa presega trideset in več tisočakov, je seveda težko napovedati. Želje uvoznika pa so, da bi letos v Sloveniji uspeli prodati okoli 180 do 200 vozil.

Z novo generacijo bo vozilo odslej na voljo le še v pet vratni izvedbi, saj za tri vratne različice ni bilo veliko zanimanja. Kar se barvne palete tiče bo možno izbirati med desetimi barvnih odtenki in dveh kontrastnih odtenkih strehe. Novosti so tudi pri motorni paleti, v kateri sedaj ne bo več dizelskega agregata. Na voljo so tako trije TFSI bencinski motorji s 70 kw, 85 kw in 110 kilovati moči, kasneje pa bodo na ceste zapeljala tudi najmočnejša enačica z 200 konjskimi močmi. Za prenos moči skrbijo ročni 5- in 6-stopnjski menjalnik ter avtomatski 7-stopnjski Stronic, le pri najmočnejši izvedbi bo za prenos skrbel 6-stopenjski avtomatski menjalnik, prav zaradi povečane navorne moči in potrebe po oljni sklopki.

 

Besedilo in fotografije: Tomaž Ficko