Gospodarska vozila

Scania zapira tovarno v Södertälju

Scania zapira tovarno v Södertälju za 4 mesece, razlog pa je prav poseben: uvedba novih delovnih procesov za proizvodnjo električnih tovornjakov.

Scania je Švedska kraljica, a njena največja tovarna ni na Švedskem temveč na Nizozemskem, v mestu Zwolle. Seveda pa Švedska tovarna v Södertäljeju dodaja velik delež v proizvodnji in tam izdelana vozila je možno redno srečevati tudi na evropskih cestah. Zakaj se je torej Scania odločila popolnoma ustaviti delo v tem obratu? Razlog za to je potreba po namestitvi novih proizvodnih strojev ter usposabljanju zaposlenih za proizvodnjo električnih tovornjakov. Celoten postopek bo stal okoli 3 milijarde kron.

Delo v tovarni Södertälje je bilo ustavljeno 25. maja 2023, ponoven zagon proizvodnje pa je predviden šele septembra. Delavci bodo delali še naprej in to v treh izmenah, a namesto da bi sestavljali tovornjake, bodo razstavljali stare proizvodne stroje, namestili nove in se ob tem usposabljali za delo z njimi. Zahvaljujoč temu bo tovarna lahko proizvajala električne tovornjake v enakem obsegu kot vozila z motorjem na notranjim zgorevanjem. V tovarni bodo tako vzporedno izdelovali električne in dizelske tovornjaka, želja pa je, da bi delež električnih vozil do leta 2030 dosegel 50 odstotkov, do leta 2040 pa 100 odstotkov.

Kaj pa bo s prevozniki, ki bodo sedaj naročili klasične dizle? Ali lahko 4 mesečni zastoj pomeni zamudo pri dobavi? Očitno tega problema ne bo, ker se bo proizvodnja začasno povečala drugje. A ne bo šlo za omenjeno tovarno Zwolle, temveč za precej manjšo in precej manj znano tovarno v Franciji, ki se nahaja v mestu Angers in proizvaja vozila predvsem za južno Evropo.