Avtomobilizem

Povsem nova Toyota Prius plug-in hybrid

 

Toyota Prius se v svoji peti generaciji predstavlja z unikatno kombinacijo atraktivnega videza, številnimi inženirskimi inovacijami in dinamičnim dizajnom. Novi Prius je v Evropi na voljo izključno v priključno-hibridni različici. Njegovo uradno ime se glasi Prius Plug-in Hybrid. Tudi v svoji najnovejši izdaji sledi pionirskemu izročilu svojih štirih slavnih predhodnikov.

Prius je pred več kot četrt stoletja postal prvi serijsko proizvedeni avtomobil na hibridni pogon na svetu. S tem je temeljito vplival na prihodnje usmeritve znamke Toyota, ki je prav na njegovi osnovi začela postavljati trende v svetu elektrificiranih vozil, hkrati pa je lahko elektrificirano tehnologijo ponudila širokemu krogu strank.

Novi Prius pomeni velik korak na razburljivem hibridnem potovanju, saj ponuja še dodatno izboljšano elektrifikacijsko tehnologijo, ki ustvarja izjemno učinkovit priključno-hibridni električni sistem. S tem hkrati dopolnjuje pristop več različnih elektrifikacijskih tehnologij, s katerimi se je znamka Toyota podala na pot proti ogljični nevtralnosti, na kateri je na različnih koncih sveta proizvedla že več kot 23 milijonov elektrificiranih vozil. Med njimi je tudi več kot 5 milijonov hibridnih in priključno-hibridnih različic Priusa.

Ikonična klinasta oblika in progresivni dizajn sta v peti generaciji doživela atraktivno nadgradnjo. Hkrati pa je ohranjen značilni videz Priusa, ki navdušuje s svojo elegantno-športno silhueto. Vrh elegantne strešne linije je pomaknjen proti zadnjemu delu vozila in se nahaja za voznikovimi vrati. Ta subtilna sprememba je zaradi 50 mm nižje zasnove v primerjavi s predhodnikom še bolj opazna. Medosna razdalja je za 50 mm daljša, skupna dolžina vozila pa je za 46 mm krajša. To v kombinaciji z večjimi kolesi (do 48,26 cm oz. 19 palcev) ustvarja atraktivni kupejevski videz.

Novi Prius Plug-in Hybrid navdušuje s svojim dvojnim značajem, saj ponuja unikatno kombinacijo pravega električnega vozila (EV) in vseh prednosti, ki jih prinaša najnovejša hibridna tehnologija. Njegova baterija 13,6 kWh v električnem načinu vožnje omogoča do 86 kilometrov brezemisijskega dosega, kar zadostuje za večino vsakodnevnih opravkov v urbanem okolju. Tudi na daljših potovanjih
priključno-hibridni sistem nove generacije omogoča izboljšano zmogljivost in izjemno nizke emisije CO2, ki v kombiniranem ciklu WLTP znašajo le 11 g/km. Njen novi hibridni sistem namreč omogoča občutno izboljšane vozne zmogljivosti, hkrati pa zagotavlja več moči in večjo učinkovitost. 2,0-litrski motor TNGA proizvede 152 konjskih moči (112 kW) in deluje v sodelovanju z novim sprednjim elektromotorjem, ki zagotavlja 163 konjskih moči (120 kW). Skupna sistemska moč znaša 223 konjskih moči (164 kW), kar je v primerjavi s prejšnjo generacijo, ki je ponujala 122 KM (90 kW) skupne sistemske moči, izrazito povečanje, izraža pa se v večji agilnosti in bolj odzivnem pospeševanju.

Novi Prius voznika prepriča z zabavno vožnjo, ki temelji na skorajda nepričakovani moči in dinamičnem pospešku. Po zaslugi druge generacije platforme GA-C Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), ki omogoča manjšo težo in večjo togost, sta izrazito izboljšani tudi stabilnost in vodljivost vozila. Namestitev baterije pod zadnji sedež in pomik rezervoarja za gorivo nekoliko nižje ustvarjata nižje težišče avtomobila, zato sta vozniška dinamika in agilnost boljši.

Predviden pričetek prodaje je prihodnji mesec.