Avtomobilizem

Test Alfa Romeo Giulia 2,2 JTDM Q4 Veloce

 Ko smo lani končno dočakali prihod nove  Alfine limuzine Giulie, smo lahko vse znanje o Alfi pospravili na podstrešje in se morali spoznati z znamko od začetka. Ime Veloce se je prvič pojavilo leta 1956 in je takrat označevalo bolje opremljene, športne modele Alfe.

Izvedbo Veloce boste prepoznali po večjih režah za zajem zraka na sprednjem delu, velikih 19 palčnih kolesih na katerih so spredaj pnevmatike široke 225, zadaj pa 255 mm, zadaj je še posebej opazen velik difuzor in dvojna izpušna veja, zaradi česar so morali nekoliko spremeniti tudi odbijač. V notranjosti je usnje serijsko in to v rdeči barvi. Športni sedeži so zares globoko profilirani, tu pa so še aluminijasti stopalki, športen trikraki volan s stikalom za zagon motorja ter veliki lopatici za ročno prestavljanje 8-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki kar vabijo, da jih primete v roke in sami upravljate s prestavami. Merilnik so nekakšna mešanica klasike z dvema okroglima števcema ter dodatnim ekranom med njima. Večino informacij je možno prebrati tudi iz ekrana na sredinski konzoli, ki sestavlja Alfa TM Connest sistem. 

To je pravi športni avto, ki opravičuje slogan »Cuore Sportivo«, Mogoče bo kdo mislil, da je v avtu tesno, a temu ni tako, saj vas kabina in športni sedeži dobesedno objemajo in za pravo športni limuzino je to povsem običajno. Tudi zadaj bosta dve osebi sedeli solidno, no bolje je če sta zadaj otroka. S 480 litri prtljažnika ne bo težav, tudi če greste na daljšo pot in s sabo peljete več prtljage kot običajno. Aluminijasti detajli odlično dopolnjujejo notranjost, vse je zelo ergonomsko, zelo pri roki.

No in sedaj tisto, kar dela to Alfo posebno, to je motor in pogon. Alfo Veloce poganja najmočnejši dizelski motor iz ponudbe, ki iz 2,2 litra prostornine iztiska 210 KM. Zmogljiv dizelaš se ob zagoni oglasi z globokim zvokom, nameščen vzdolžno, v osnovi žene zadnji kolesni par, a odlični sistem Q4 AWD, ki k skupni teži doda le 60 kilogramov, omogoča trenutni prenos moči tudi na sprednji kolesni par. Elektronika pomaga pri vožnji, DNA sistem (Dynamic, Norma, All weather) pa odvisno od nastavitev omogoča veliko zabave v vožnji, še posebej pri nastavitvi Dynamic, kjer aktivno podvozje postane trše, odziv na stopalko plina pa je izrazitejši. Aktivno vzmetenje in diferencial z omejenim zdrsom sta del paketa Super Performance AT. Karoserija je postavljena precej nizko, tudi sedi se nizko, skoraj na cesti.

Reakcije na pritisk stopalke za plin in zavore so trenutne. Alfa je z Giulio naredila odličen posel, Veloce, še posebej z zmogljivim dizelskim motorjem. No na voljo je tudi z bencinskim 280 konjskim motorjem, a je tudi dizelskih 210 konjev prepričljivih. Veloce odlično poudari Alfin športni karakter in ga dopolni z vsakodnevno uporabnostjo.

 

Tehnični podatki

Motor: 4 valjen, 4 ventili na valj, vrsten, turbo polnilnik s spremenljivo geometrijo, common rail,
Prostornina (ccm): 2143
Moč (kW/KM): 154/210
Navor (Nm/min): 470/1750
Menjalnik: ZF 8-stopenjski samodejni
Mere
Dolžina (mm): 4643
Širina (mm): 1860
Višina (mm): 1436
Medosna razdalja (mm): 2820
Prtljažnik (l): 480
Masa vozila (kg): 1610
Zmogljivosti
Pospešek (0-100 km/h): 6,8
Najvišja hitrost (km/h): 235
Kombinirana poraba (l/100km): 7
Izpust CO2 (g/km): 122