Avtomobilizem

Svež francoski veter

Po tem, ko je Renault prenovil svoj tehnološki arzenal na področju hibridnih pogonov, podvozja in elektronske opreme, svojih kupcev ni mogel več dolgo prikrajševati za avtomobil, ki bi bil zasnovan in izdelan predvsem za uživanje, ali znamko prikrajšati za novega zastavonošo ponudbe. Novi Renault Rafale je oboje.

Rafale je francoska beseda, ki spominja na veter, je pa tudi povezana z letalstvom, ki je v zgodovini Renaulta zapisano z zlatimi črkami. Najvidnejši primer so rekordi letala Caudron-Renault Rafale, ki je leta 1934 doseglo hitrost 445 kilometrov na uro.

Novi Renault Rafale je prvi serijski avtomobil, ki je v celoti oblikovan v skladu z novim oblikovnim jezikom, ki so ga uvedli od prihoda Gillesa Vidala na položaj direktorja oblikovanja znamke Renault. Ta začenja novo dobo Renaultovega oblikovanja: vizionarskega in drznega, povsem uglašenega s svojim časom, v katerem se vse močno pospešuje in bodo novi modeli le z avantgardnostjo lahko ostali privlačni vse svoje življenjsko obdobje.

Zaradi rahlo privzdignjene karoserije s položno spuščajočim se zadnjim delom (fastback) in zaščitnih elementov globoko sijajne črne barve se novi Renault Rafale uvršča v razred kupejevskih športnih terencev.

Dinamičen in športen

Obris avtomobila je dinamičen in športen. Njegov dolg vodoraven pokrov motorja nakazuje moč. Lok pod njim je izklesan in poudarjen z novo obliko maske in novim svetlobnim pečatom, ki ga je Renault uvedel z novim Cliom. Zdi se, kot da naprej štrleč pokrov motorja in izklesan prednji odbijač avtomobil vlečeta naprej. Novi Renault Rafale je dolg 4,71 metra in širok 1,86 metra, kar ga uvršča naravnost v segment D. Visok je 1,61 metra, s čimer sega v jedro športnih terencev.

Notranjost razvaja

V notranjščini se novi Renault Rafale ponaša s povsem novo stekleno streho s funkcijo zatemnitve Solarbay. Na armaturni plošči je že znani dvojni zaslon OpenR, ki pa ima prenovljene vmesnike in njihovo grafiko. Novi Rafale ima tudi posebne nove sedeže, tehnološko dovršen naslon za roke na sedežih zadaj in številne novosti v ponudbi barv in materialov. Pristen kokpit je posvečen uživanju v vožnji, a avtomobil ostaja zvest Renaultovim genom in razvaja vsakega od potnikov.

 

Visoko tehnološka mehanika

Hibridni pogonski sklop E-Tech full hybrid 200 (150 kW oziroma 200 KM) ima zaporedno-vzporedno zasnovo. Sestavljajo ga trivaljni 1,2-litrski bencinski motor s turbo polnilnikom, največjo močjo 96 kW (130 KM) in največjim navorom 205 Nm ter dva elektromotorja. Motor z notranjim zgorevanjem je že sam po sebi tehnološki biser, ki združuje Millerjev cikel zgorevanja, nizkotlačno povratno kroženje izpušnih plinov, turbo polnilnik s prilagodljivo geometrijo ter zasnovo z dolgim hodom batov po vzoru dizelskega motorja. Končni rezultat vsega tega je izjemen 41-odstoten energijski izkoristek. Glavni elektromotor ima moč 50 kW (70 KM) in 205 Nm navora. Napaja ga litij-ionski akumulator z zmogljivostjo 2 kWh pri napetosti 400V, kar omogoča vožnjo na elektriko. Drugi elektromotor je visokonapetostni zaganjalnik in generator (HSG – High-voltage Starter Generator) z močjo 25 kW in 50 Nm navora, ki skrbi za zagon bencinskega motorja in pretikanje sekvenčnega menjalnika s pomožnimi sklopnimi zobmi in brez sklopke.

Novi Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 bo naprodaj od pomladi 2024.