Po cesti s Hyundaijevo Kono 1,6 CRDi
Kona, ko je prišla na trg, je bila opremljena samo z bencinskim motorjem, sedaj pa je v ponudbi tudi povsem električna izvedba. Vsi zaljubljenci v črno zlato pa bomo prisegli, da se temu modelu najbolje poda dobri stari dizel.
Majhni turbo bencinci s tremi valji so trenutno v modi. So lahki, nabiti s konji, imajo širok razpon vrtljajev ter porabo, odvisno od načina vožnje. Ko pa se usedete v dizelsko gnano Kono, vam postane takoj jasno, zakaj se še vedno proizvajajo tovrstni motorji. Noben bencinec iz enake prostornine ne doseže takšnega navora, dosega, elastičnosti in seveda nizke porabe, pa tudi nizke stopnje emisij.
V Koni CRDi vse pleše v pravem ritmu. Avtomobil je sicer visok, a zato markanten, robusten, dobro opremljen, odlično vodljiv, z dobro zvočno izolacijo, dizel pa mu pristaja tudi zaradi ritma vožnje, kjer nikoli ni treba pritiskati stopalke za plin do konca ali hitro menjati prestave kot na dirkah. Vozilo ni naporno v vožnji niti na daljših razdaljah, kot je pot iz Ljubljane do Beograda, kjer pri potovalni hitrosti 140 km/h v kabino ni prihajalo nič neprijetnih zvokov, izkazalo pa se je tudi s porabo okoli 5 litrov, zato je 53-litrska posoda za gorivo skoraj zadostovala za pot v obe smeri.
Voznikov delovni prostor je izdatno nastavljiv, prostora je spredaj na pretek, ergonomija stikal in ročic je dobra, pa tudi potniki zadaj se ne bodo pritoževali na račun utesnjenosti.
Sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama skrbi, da so vrtljaji vedno na optimalni ravni, moč pa prenaša najprej na sprednja kolesa, po potrebi pa se v delčku sekunde navor prenese tudi na zadnja kolesa. To pomeni, da se s Kono da zapeljati tudi izven utrjenih cestišč, a je ta štirikolesni pogon bolj namenjen varnejši vožnji v slabših vremenskih pogojih. Vsekakor pa lahko s posebnim stikalom nastavite vozni način ali prek sredinske sklopke TOD zaklenete pogon na stalni štirikolesni način v razmerju 50 : 50.
Kar smo pri Korejcih že navajeni, je bogata oprema, ki so je lastniki deležni, tako je tudi s Kono, ki na račun dodatne opreme ponuja visoko stopnjo varnosti, udobja in zabave. Na voljo pa je tudi delno avtonomna vožnja, saj avtomobil sledi liniji med črtami, mi pa lahko za kakšnih 10 sekund tudi spustimo volan.
Tehnični podatki
Motor: 4-valjen turbo dizel, neposredni vbrizg | |
Prostornina (ccm): | 1598 |
Moč (kW/KM): | 100/136 |
Navor (Nm/min): | 320/1500 |
Menjalnik/pogon: | 7-stopenjski samodejni z dvojno sklopko/na vsa kolesa |
Mere | |
Dolžina (mm): | 4165 |
Širina (mm): | 1800 |
Višina (mm): | 1550 |
Medosna razdalja (mm): | 2660 |
Prtljažnik (l): | 361/1143 |
Masa vozila (kg): | 1480 |
Zmogljivosti | |
Pospešek (0–100 km/h): | 10 |
Najvišja hitrost (km/h): | 186 |
Kombinirana poraba (l/100km): | 5,5 |
Izpust CO2 (g/km): | 127 |