Avtomobilizem

Nova različica pogona za Audi e-tron 50 quattro

Audi bo predstavil novo zmogljivostno stopnjo svojega električnega SUV-ja, Audi e-tron 50 quattro. Njegova elektromotorja dosegata moč 230 kW in navor 540 Nm. Z 71 kWh bruto energijske vrednosti baterija zagotavlja več kot 300 km dosega po kriterijih voznega cikla WLTP. V Nemčiji bo vozilo, ki je v družini e-tron vstopni model, mogoče kupiti za manj kot 70.000 evrov, s čimer so izpolnjeni pogoji za ekosubvencijo.

V modelu Audi e-tron 50 quattro sta združeni visoka učinkovitost in športna zmogljivost. Tako kot je za model veljalo ob uvedbi na trg ima tudi vstopna različica po en elektromotor na sprednji in zadnji premi. S skupno močjo 230 kW in navorom 540 Nm lahko električni SUV pospeši od 0 do 100 km/h v 7,0 s. Največja hitrost je elektronsko omejena šele pri 190 km/h. Za zagotovitev maksimalne učinkovitosti je v večini voznih situacij aktiven samo zadnji elektromotor, sprednji pa se po potrebi prediktivno dodatno vključi. Uravnavanje električnega štirikolesnega pogona je bliskovito hitro, odlično povezano in izredno natančno. Skupaj s sodobnimi komponentami podvozja, zračnim vzmetenjem in nizkim težiščem vozila zagotavlja enkratno dinamiko in stabilnost vozila.

Baterija Audija e-tron 50 quattro je sestavljena iz 324 prizmatičnih celic, ki so združene v 27 modulov. Shranijo lahko 71 kWh energije – dovolj za doseg prek 300 km po kriterijih voznega cikla WLTP. Visoko učinkovitost gre pripisati novemu pogonskemu sklopu in različnim izboljšavam na visokonapetostnem sistemu. Pomembno vlogo imata tudi manjša skupna masa, ki hkrati zmanjšuje vozni upor vozila, ter zmogljiv toplotni management s serijsko toplotno črpalko. Toplotni management uravnava temperaturo notranjosti in baterije ter hladi elektromotorja, močnostni elektroniki in polnilnik. S tem skrbi za dolgo življenjsko dobo visokonapetostnih komponent in za hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC).

Na tako imenovani visokozmogljivi polnilni postaji je Audi e-tron 50 quattro mogoče polniti z močjo do 120 kW. Električni SUV je tako v pribl. 30 minutah pripravljen za naslednjo dolgo relacijo. Baterijo je mogoče napolniti tudi z izmeničnim tokom (AC) – s polnilno močjo 11 kW v približno sedmih urah. Po uvedbi na trg bo opcijsko na voljo dodaten polnilnik, vgrajen v vozilu. Z njim bo mogoče polnjenje z močjo do 22 kW na številnih stebričkih z izmeničnim tokom. Znamka z lastno storitvijo polnjenja Audi e-tron Charging Service strankam s kartico omogoča dostop do več kot 100.000 javnih polnilnih točk v Evropi – ta številka pa se bo še povečala. Poleg tega lahko stranke svoj električni SUV prvo leto polnijo brez mesečnih osnovnih stroškov. 

Audi e-tron 50 quattro, katerega proizvodnja poteka v CO2 nevtralni tovarni v Bruslju, bo na evropski trg prišel v zadnjem četrtletju 2019.  Njegova cena bo v Nemčiji znašala manj kot 70.000 evrov.