Prepoznavni škorpijon

Prihaja z Blejske Dobrave, prisega na Renaultove tovornjake in se dodobra spozna na ekonomično vožnjo. Njegova največja ljubezen v srcu pa je neločljivo povezana s Scanio.

Gorenjska je v transportu pomembna kot geografska in tudi gospodarska pokrajina. Od tod prihajajo številni veliki in znani prevozniki, ki svoje flote vozil štejejo v trimestnih številkah. Mi pa smo se srečali s prevoznikom, čigar transportno podjetje takole v absolutnih številkah ne šteje trimestnih številk kvote vlačilcev. Je pa zagotovo eno največjih in najboljših promotorjev prevozniške panoge, ki v današnjih časih še kako potrebuje dobre glasnike. Vsi, ki vsaj malo spremljate slovensko transportno panogo, verjetno že veste, o kom govori uvodni zapis.

Tomaž Koblar, prevoznik z veliko začetnico. Morda se zdi zlajnano, vendar se je vselej lepo srečati z nekom, ki ne glede na težave poklica v njem vidi veliko dobrega in lepega. Prav zaradi takih glasnikov imamo danes eno najbolj popularnih šoferskih srečanj v Lescah, ki nas razveseljuje že več let zapored. In prav zaradi takih imamo tudi predstavnike na mednarodnih tovornjakarskih tekmovanjih in prav oni so tisti, ki slovensko šofersko panogo predstavljajo izven njenih meja. Prav vse to počne Tomaž Koblar. Sam sicer ne izhaja iz prevozniške družine, a ga je ljubezen do tega poklica pripeljala do tega, da je pri 19 letih sedel za volan tovornjaka. Šofersko pot je začel leta 2000 pri podjetju Baland transport iz Škofje Loke. Sedem let kasneje pa je stopil tudi v čevlje samostojnega podjetništva in s svojim prvim rabljenim tovornjakom Daf XF 95 začel tlakovati prevozniško pot.

Magnum je zakon

Nesreča je hotela, da je bilo treba zamenjati rabljenega Dafa in ker so bile tedaj zelo dolge čakalne dobe za prevzem novega tovornjaka pri veliki večini proizvajalcev, se je odločil za Renaulta Magnuma, ki ga je lahko dobil najhitreje. A kot sam pravi, te odločitve ne obžaluje. Renaultovi tovornjaki so tudi toliko let kasneje njegova paradna znamka, ki jim tudi popolnoma zaupa. S svojim prvim Magnumom je uspel narediti 900 tisoč kilometrov brez težav, a kot je dejal, je to mogoče le z rednim servisiranjem. Njegova flota tovornjakov pa je dobila tudi poslikavo škorpijona, ki je v tem času postal njegov zaščitni znak. Dokaz, da verjame v to znamko, je tudi njegovo udejstvovanje na Renaultovih tekmovanjih najbolj ekonomičnih voznikov. Leta 2017 je zmagal na Optifuel Challenge v Sloveniji in se uvrstil na veliki finale v Španiji, kjer je končal na 25. mestu. Finale OptiFuel Challengea je bilo sestavljeno iz dveh sklopov, teoretičnega ter praktičnega. Trideseterica sodelujočih tekmovalcev je morala najprej pokazati teoretično znanje o ekonomični vožnji, nato je sledil praktični del. Tu so vozniki z Renaultovimi tovornjaki morali prevoziti razdaljo z najmanjšo porabo ter najhitrejšo komercialno hitrostjo. Finalnega tekmovanja se je prek regijskih tekmovanj udeležilo kar 3000 voznikov.

Predvidljivost pomemben dejavnik na poti k ekonomični vožnji

Ekonomična vožnja je danes navkljub številnim pomagalom zahteven vozniški element. Izkoristiti vso moč tovornjaka in seveda pri tem porabiti najmanj goriva. Kot pravi Koblar, je prav predvidljivost ključen in najpomembnejši dejavnik za ekonomično vožnjo. Seveda je v realnosti to vselej težko uresničiti, nepredvidljivi dogodki in hitrost sta v svetu vihtenja volana postali stalnica. Stalnica pa postaja tudi odlična, če ne celo najboljša slovenska prireditev pod okriljem društva Carji cest, ki ga vodita Tomaž Koblar in Florjan Koselj. Vse skupaj se je začelo prav z obiskom le-teh v tujini, idejo pa sta kmalu realizirala tudi v Sloveniji. Tovrstni dogodki delujejo obojestransko, zato so druženja in udejstvovanja izven naših meja še kako pomembna. Skupaj z veseljem obiščeta številne tuje šove in tudi tako poskrbita, da lahko ljubitelji transporta v Sloveniji vidijo tudi tuje predstavnike tega poklica.

Da pa ljubezen ne pozna meja, že dolgo vemo, to pa je občutil tudi zagreti renojevec Tomaž, ki mu je že pred časom pot prekrižal Scaniin tovornjak. Toda ne katerikoli, ta, ki ga sedaj upravlja njegova boljša polovica. »Ljubezen je ključ, ki odpira vsa vrata,« pravi pregovor. Predvsem tista, ki veljajo največ.

Besedilo in fotografije: Tomaž Ficko