Gospodarska vozila

Elektrificira prevoz na dolge razdalje

Prihodnji velikoserijski eTruck podjetja MAN, ki je bil prvič predstavljen širokemu občinstvu na IAA Transportation 2022, dela pomembne korake v prihodnost: pripravljen je na prihajajoči megavatni standard polnjenja in je zato primeren za težke prevoze na dolge razdalje. , zajema pa tudi vse regionalne in distribucijske transportne storitve, ki jih danes opravljajo dizelski tovornjaki. Ne glede na to, ali gre za zeleno jeklo za industrijo ali ekološko mleko za supermarket: z MAN eTruck postane prevoz trajnosten in brez CO2. V primerjavi z dizelskim tovornjakom v medkrajevnem prometu s povprečno porabo 27 litrov lahko en sam električni tovornjak prihrani do 100 ton CO2 na leto na 120.000 kilometrih. Od tega imajo koristi tudi transportna podjetja, saj električni tovornjak porabi porabljeno energijo veliko bolj učinkovito in v primerjavi s tem prihrani do 7.000 evrov na leto. MAN je zdaj omogočil prve javne testne vožnje novega električnega tovornjaka eTruck kot del MAN eMobility Experience.

 

Velik doseg, najboljša učinkovitost, velik nabor aplikacij

V prihodnost-usmerjeni električni lev, ki bo do prvih kupcev zapeljal leta 2024, je že pripravljen na prihodnje megavatne polnitve. Zahvaljujoč visoki polnilni zmogljivosti in kratkim časom polnjenja je novi eTruck primeren za težke prevoze na dolge razdalje z dnevnim dosegom med 600 in 800 kilometri, v prihodnosti pa tudi do 1000 kilometrov. Skupaj z nizkimi obratovalnimi stroški in izrabo energije, ki je približno dvakrat učinkovitejša v primerjavi z današnjimi tovornjaki z motorjem z notranjim izgorevanjem, pa tudi s tovornjaki na gorivne celice, ponujajo baterijska električna vozila najprimernejšo tehnologijo za prihodnje flote gospodarskih vozil brez CO2. Prihodnost MAN eTruck glede raznolikosti uporabe in možnih zasnov karoserije ni v ničemer slabša od današnjih dizelskih tovornjakov, vendar je na cesti brez emisij CO2: bodisi kot klasični tovornjak pri prevozu hlajenih živil na dolge razdalje, kot okretna 3-osna šasija pri odlaganju odpadkov v mestu z nizko stopnjo hrupa in brez izpušnih plinov ali pri povsem električnem transportu materiala na gradbišče s šasijo in prikolico.

Proizvodnja tovornjaka eTruck

MAN je že izdelal 20 prototipov prihodnjega e-leva v svojem inovativnem centru eMobility Center v glavni tovarni v Münchnu. Načrtovana v prihodnost usmerjena mešana serijska proizvodnja s klasičnimi tovornjaki se tako že preizkuša v realnih razmerah. Ozadje: Predvideno je blio, da bi MAN svojo proizvodnjo naredil bolj prilagodljivo za povečanje elektromobilnosti v segmentu težkih gospodarskih vozil, tako da je mogoče dizelske ali električne tovornjake izdelovati na eni liniji – kljub različnim komponentam, odvisno od potreb kupcev . Tudi delovna sila je pripravljena in v veliki meri že usposobljena za novo elektrotehniko. Do konca leta 2023 bodo vsi ustrezni kvalificirani delavci v proizvodnji tovornjakov usposobljeni za serijsko proizvodnjo električnih tovornjakov. Poleg financiranja Svobodne dežele Bavarske (Free State of Bavaria) se vlaga tudi v MANovo tovarno v Nürnbergu. Od leta 2025 naj bi tukaj proizvedli približno 100.000 baterijskih paketov letno v lastni obsežni serijski proizvodnji.

Novi MAN eTruck uporablja že tretjo generacijo akcijskih baterij MAN. MAN je pridobil obsežne začetne izkušnje s prvo generacijo v majhni seriji MAN eTGM, ki se je od leta 2019 izkazala v vsakodnevni uporabi transportnih podjetij na več kot 1,5 milijona kilometrov prevoženih v številnih evropskih državah. Z drugo generacijo baterij v mestnem avtobusu MAN Lion’s City E Bus je bilo mogoče postaviti tudi rekord dosega v praktični uporabi, ki je znašal preko 550 kilometrov z enim polnjenjem baterije. Poleg obsega se MAN-ov razvoj baterij osredotoča na varnost pri trčenju, vzdržljivost ter odpornost na vibracije in temperaturo.

Celostno svetovanje o e-tovornjaku

Medtem ko si razvijalci pri MAN Truck & Bus trdo prizadevajo, da bi električni pogon v tovornjakih naredili primernega za vse aplikacije in uporabe v cestnem prevozu blaga, ekipa MAN Transport Solutions že pripravlja transportna podjetja na to novo dobo. Kajti na poti do eTovornjaka je potrebna transformacija tudi s strani uporabnikov. Pri tem jih podpira 360-stopinjski eMobility Consulting. Poleg svetovanja o ustreznih vozilih to vključuje tudi upoštevanje pogojev delovanja, specifičnih za stranko, kot so faze delovanja, vključno z optimizacijo stroškov, analizo poti in optimizacijo voznega parka. S sodelovanjem s partnerji ABB, Heliox in SBRS-Schaltbau, MAN Transport Solutions poleg celostnega svetovanja že ponuja tudi pravo polnilno infrastrukturo. Poleg tega nudijo podporo tudi digitalna orodja, kot je novi MAN eReadyCheck. Od sejma IAA dalje, lahko kupci to uporabijo, da preverijo, kako je mogoče njihove dostavne poti voziti izključno električno. Druga ponudba je MAN eManager, ki upraviteljem voznih parkov omogoča, da ves čas spremljajo pomembne informacije o polnjenju vseh tovornjakov v voznem parku.

Polnilna infrastruktura

Kot del razvoja izdelkov je MAN vključen v centralne podporne projekte za tehnologijo polnjenja za težka električna tovorna vozila. Eden od teh je »HoLa« (visoko zmogljivo polnjenje v tovornem prometu na dolge razdalje), ki raziskuje načrtovanje, namestitev in delovanje visoko zmogljivih polnilnih postaj za tovorna vozila na štirih pilotnih lokacijah ob zvezni avtocesti A2. Projekt “NEFTON” (Elektrifikacija gospodarskih vozil za optimizirano omrežno povezavo transportnega sektorja) se bolj osredotoča na razvoj tehnologije polnjenja. Skupaj s partnerji iz znanosti in industrije MAN Truck & Bus analizira sistem, ki ga sestavljajo popolnoma električni tovornjak, polnilna postaja in omrežna povezava ter njihovo zasnovo za različne primere uporabe v prevozu na dolge razdalje. Osrednji cilj NEFTONA je predstaviti MAN-ov megavatni polnilni sistem (MCS) s polnilno zmogljivostjo nad 2 megavata. To je namenjeno testiranju na novo določenega standarda polnjenja MCS v zgodnji fazi. V projektu se preiskuje tudi dvosmerno polnjenje v megavatnem območju, s katerim lahko tovornjak dodatno deluje kot hranilnik energije za električno omrežje.

Poleg tehnologije polnjenja in njene uporabe je MAN zavezan tudi k širitvi polnilne infrastrukture: Skupina TRATON je ustanovila skupno podjetje z drugimi industrijskimi partnerji, da bi skupaj vzpostavili najmanj 1.700 visoko zmogljivih polnilnih mest na ali v bližini avtocest in logističnih vozlišč po vsej Evropi. Partnerji v ta namen skupaj vlagajo 500 milijonov evrov.

Za prihodnjo popolno elektrifikacijo evropskega prometa na dolge razdalje pa je potrebno prizadevanje družbe kot celote. Po ocenah industrijskega združenja ACEA je potrebnih 42.000 polnilnih postaj. Zato MAN pozdravlja glavni načrt “polnjenja” nemške vlade, ki bo kmalu sprejet. Prometni preobrat k transportnim rešitvam brez CO2 v sektorju gospodarskih vozil bo uspel le skupaj. Ob predpostavki, da bo do leta 2030 na evropskih cestah 350.000 električnih tovornjakov, bi bila potrebna zmogljivost polnjenja 37 teravatnih ur na leto na podlagi obnovljivih virov energije. To ustreza povprečni letni proizvodnji električne energije okoli 6000 vetrnih turbin.