Scanijin hibridni tovornjak na solarno energijo
Na Švedskem testirajo edinstven hibridni tovornjak s prikolico, prekrito s sončnimi kolektorji, kot rezultat dvoletnega raziskovalnega sodelovanja, v katerem so sodelovali Scania, Univerza Uppsala, Eksjo Maskin & Truck, Midsummer, Ernst Ekpress in Dalakraft
Scaniini prvi testi so pokazali, da sončna energija bistveno zmanjša obratovalne stroške in lokalne emisije zaradi energije, ki jo proizvaja sam tovornjak. Tovornjak se uporablja v raziskovalnem projektu za preizkušanje proizvedene sončne energije in koliko se emisije ogljika zmanjšajo s sončnimi kolektorji. Raziskovalci so razvili nove, učinkovite in lahke sončne celice za tovornjake.
Preučujejo tudi, kako lahko tovornjaki komunicirajo z električnim omrežjem, in predlagajo nove modele, kaj se bo zgodilo, če bo več tovornjakov, kot je ta, priključenih na električno omrežje.
Tudi 5000 kilometrov podaljšanega dosega na leto
18-metrska prikolica tovornjaka je skoraj v celoti prekrita s sončnimi paneli, kar je enakovredno hiši, opremljeni s podobnimi paneli. Sončna energija omogoča hibridnemu tovornjaku razširjen doseg do 5000 kilometrov na leto na Švedskem. V državah, kot je Španija, z več urami sonca lahko vozilo podvoji količino sončne energije in s tem doseg vožnje v primerjavi s švedskimi podnebnimi razmerami.
Projekt vključuje tudi raziskave novih, lahkih tandemskih sončnih celic, ki temeljijo na novih perovskitnih sončnih celicah. Omogočajo večjo učinkovitost pri pretvorbi sončne svetlobe v električno energijo. Takšna rešitev bi lahko podvojila proizvodnjo sončne energije v primerjavi s trenutno energijo, ki jo proizvajajo paneli.
Hibrid s 560 konji in 100 kvadrati sončnih kolektorjev
Tovornjak bo zdaj na javnih cestah preizkusilo transportno podjetje Ernsts Ekpress AB. Tovornjak na sončni pogon je bil razvit kot del raziskovalnega projekta, ki ga je financirala vladna agencija za inovacije Vinnova, da bi razvili tovornjake z majhnim vplivom na podnebje zaradi sončne energije.
