LBX – nova vstopnica v svet Lexus
Novi LBX je najmanjši model v ponudbi japonskega proizvajalca, v premium segmentu. Prav tako je to tudi prvi Lexus, katerega razvoj je potekal predvsem v Evropi in je namenjen predvsem evropskemu trgu. Avtomobil meri 419 cm v dolžino, 183 cm v širino in 156 cm v višino, njegov edini pravi premium tekmec pa je trenutno audi Q2, ki pa je tik pred upokojitvijo, tako da bi lahko LBX hitro postal kralj tega segmenta.
Začetki v osemdesetih letih
Lexus, kot ga poznamo danes, je bil lansiran v osemdesetih letih prejšnjega stoletja, ko so se pri Toyoti odločili, da želijo izdelati najboljši luksuzni avtomobil na svetu. Prvi model, ki je prišel na trg leta 1989, je bila limuzina LS 400. Že takoj po predstavitvi je pritegnila veliko pozornosti, saj takšne kakovosti izdelave in osredotočenosti na detajle do takrat ni bilo možno srečati v nobenem drugem avtomobilu. To je bil le prvi korak pri gradnji podobe Lexusa kot resnično luksuzne znamke, ki je preprosto drugačna od vsega drugega v avtomobilskem svetu. Z leti je Lexus širil svojo linijo luksuznih vozil, tako da danes ponuja pestro izbiro od limuzin do športnih terencev. Ta proces obogatitve ponudbe se nadaljuje tudi z modelom LBX, ki je ravno prispel tudi v Sovenijo.
Najmanjši Lexus
V mnogih pogledih LBX zaznamuje novo poglavje za znamko Lexus. To je najmanjši Lexus doslej, hkrati pa prinaša veliko novosti. Dizajn prednjega dela predstavlja nov obraz Lexusa, prvo večjo oblikovno spremembo te znamke v zadnjih 10 letih in smer, v katero bo šel dizajn bodočega Lexusa. Japonci ne skrivajo dejstva, da je za osnovo vzet Toyotin model Yaris cross, s katerim si LBX deli platformo, a to je pa tudi vse kar LBX veže na Yaris, saj je z lastnimi oblikovalskimi rešitvami zunanjosti in kabine ter z izboljšanim vzmetenjem, krmilnim sistemom in hibridnim pogonom, visoko nad Yarisom.
Že na prvi pogled je jasno, kateri družini LBX pripada. Poleg zunanjega videza z veliko satasto masko in zadnjo svetlobno skupino, ki jo povezuje svetlobni pas, je povsem nova tudi notranjost. Kabina je polna visokokakovostnih materialov, mehke plastike, luksuznih vložkov in najboljših sedežnih prevlek iz blaga ali usnja v kombinaciji z alkantaro. Kar smo po vstopu v avtomobil opazili poleg kakovosti materialov in izdelave, je vrhunska ergonomija in za športnega terenca netipičen nizek položaj sedenja. Zahvaljujoč temu je občutek povezanosti z avtomobilom med vožnjo bolj izrazit. Nenavaden detajl, povzet po drugih večjih lexusih, so električne kljuke vrat, kjer za odpiranje zadostuje le dotik. Digitalni instrumenti na 12,3-palčnem ekranu so pregledni in logično razporejeni, medtem ko je na dotik občutljiv osrednji multimedijski zaslon velikosti 9,8 palcev na dosegu roke, saj je spuščen v sredino konzole in ne štrli iz nje.
Prestižne funkcije
LBX ponuja obilico prestižnih funkcij. Na primer, inteligentni Lexus Climate Concierge nenehno optimizira vire ogrevanja in prezračevanja za vsakega potnika, za razvajanje ušes pa je na voljo vrhunski avdio sistem Mark Levinson s 13 zvočniki, zasnovan posebej za notranjo arhitekturo LBX. Na voljo so tudi električna prtljažna vrata, ki omogočajo enostaven dostop do dobro proporcionalnega prtljažnika z dovolj prostora. Le ta v osnovi meri 402 litra, zadnja klop pa se lahko zloži tako, da se prostornina prtljažnika poveča na 994 litrov. Prostornost na zadnji klopi je za razred povprečna, kar pomeni dovolj prostora za dva. Potniki bodo cenili preprostost in hitre odzive, združljivost s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto ter zelo dobro verbalno komunikacijo z avtomobilom.
Hibirdni pogon
Za pogon skrbi znani, a tokrat precej dodelan hibridni sklop iz Yarisa Cross. Gre za kombinacijo 1,5-litrskega trivaljnega bencinskega motorja, elektromotorja in nove bipolarne nikelj-metal-hidridne baterije (NiMH). Izhodna moč je 136 KM z navorom 185 Nm. Pospešek od 0 do 100 km/h traja 9,2 sekunde. Hibridni nadzorni sistem uporablja povečano moč elektromotorja in hibridne baterije za oster odziv pri premikanju in občutek stalnega pospeševanja. V primerjavi s prejšnjimi hibridnimi sistemi je odzivnost povečana za približno 30 %, začetni pospešek pa za približno 20 %, pri čemer se pospešek ohranja brez zmanjšanja navora.
Moč se na prednji kolesni par prenaša prek CVT menjalnika, opcijsko pa Lexus ponuja zanimiv štirikolesni pogon z dodatnim elektromotorjem na zadnji premi. Čeprav ne ponuja dodatne moči, sistem v ovinkih in na podlagah s slabim oprijemom samodejno usmeri pogonsko silo na zadnji kolesni par, kar vozniku pomaga ohraniti stabilnost pri vožnji. Bencinski in električni motor se odlično dopolnjujeta in tako poskrbita za harmonično in zelo tiho vožnjo, ki jo spremlja le brnenje elektromotorja.
Od osupljivih barv karoserije, ki so jih dokončali legendarni mojstri Takumi, do natančno izdelane notranjosti z vrhunskimi materiali in prefinjenimi šivi – vsak element izžareva eleganco in kakovost. LBX je na voljo v različicah Elegant, Relax, Emotion in Cool. Cenovna paleta pa se prične pri 29,900 evrih.