Avtomobilizem

Kitajski avtomobilski elektrošok

Znamka MG Motor je na slovenski trg vstopila z zanimivimi avtomobili, organizirano prodajno servisno mrežo in velikimi ambicijami.

Za uvozniške in distributerske naloge je po novem odgovorno podjetje Grand Automotive Adriatic s sedežem v Zagrebu, ki je del izraelske skupine Taavura; slednja je pred kratkim v Sloveniji prevzela uvozniške posle za vozila Renault, Nissan in Dacia. Uradni začetek prodaje na slovenskem trgu, ki ga novi uvoznik vidi kot najbolj obetavnega v regiji (vanjo poleg Slovenije spadajo Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina, Črna gora, Severna Makedonija in Albanija), je bil sprva napovedan že za lansko jesen, a se je zaradi zagotovitve ustreznih zalog avtomobilov, nekoliko zamaknil. Pri Grand Automotive Adriatic so v prodajni načrt za letošnje leto zapisali po 100 avtomobilov mesečno.

MG ZS
MG ZS

Model, ki naj bi prepričal večino kupcev, je že znani nedavno osveženi MG ZS z dvema bencinskima motorjema, ročnim in avtomatskim menjalnikom. Kljub kompaktnim zunanjim meram (dolžina 4,33 metra) je eden izmed najbolj prostornih modelov, v zadku je 448-litrski prtljažnik s povečljivo prostornino na 1375 litrov. Ponudbo motorjev začenja 1,5-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 78 kW (106 KM), alternativo pa predstavlja sodobni 1,0-litrski prisilno polnjeni trivaljnik z 82 kW (111 KM). Cene se začenjajo pri 17.500 evrih.

MG HS
MG HS

Drugi model je HS, za odtenek večji avtomobil s poudarjeno družinsko namembnostjo, ki ga poganja bencinski motor s 119 kW (162 KM). Obstaja tudi v priključno hibridni izvedbi eHS, ki jo poganja 1,5-litrski turbinsko podprti bencinski motor, pomaga pa mu še elektromotor moči 90 kW, zato je sistemska moč skupaj 190 kW (258 KM). Moč bencinskega motorja se prenaša prek šeststopenjskega avtomatskega menjalnika, medtem ko prenaša elektromotor moč prek štiristopenjskega električnega pogona.

V prodaji je tudi že evropsko uspešni MG 4. Novinec  v podobi všečne petvratne komblimuzine je nastal na novi platformi MSP (Modular Scable Platform), ki jo bodo pri znamki MG Motor uporabili tudi za naslednje modele. MG 4 vsekakor izstopa zaradi razmeroma drzne zunanjosti, s športno nizkim sprednjim delom in predvsem z nenavadnim zadkom, kjer izstopata deljeni strešni spojlerjem in svetlobni podpis na prtljažnih vratih.

Osnovna različica ima zadaj nameščeni električni motor s 125 kW (170 KM) in 51 kWh baterijo. To osnovnemu modelu omogoča okoli 350 kilometrov dosega in pospešek od 0 do 100 km/h v 7,7 sekunde. Največja hitrost je omejena na 160 kilometrov na uro, medtem ko nekateri tekmeci svoj hitrostni vrhunec doživijo že prej. Pri višjih nivojih opreme Comfort in Luxury (slednji pride k nam jeseni) za pogon skrbi motor s 150 kW (204 KM) in baterijo s kapaciteto 64 kWh, kar pomeni do 450 kilometrov dosega. Zaradi nekoliko večje mase vozila so pospeški manj siloviti, a še vedno pod osmimi sekundami.

Vse tri različice zagotavljajo navor 250 Nm, ki se prek brezstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na zadnji kolesi. V osnovni izvedbi ima avtomobil teoretični doseg z baterijo, ki lahko zagotovi 51 kilovatnih ur, 350 kilometrov, v močnejši, ki vključuje tudi večjo baterijo s 64 kilovatnimi urami, pa celo do 450 kilometrov.  Polnjenje manjše baterije na stenski omarici s 6,6 kilovati traja približno šest ur in pol. Na enosmerni hitri polnilni postaji je šibkejšo litij-železo-fosfatno baterijo in večjo nikelj-kobalt-manganovo baterijo mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v 35 do 40 minutah. Prednost močnejše baterije je možnost polnjenja z močjo 135 kilovatov, poleg tega se lahko baterija vozila po potrebi uporablja kot zunanji vir napajanja.

Z vsem tem pa zgodba z MG 4 Electric še ni končana, saj imajo pri proizvajalcu v načrtu še izvedbo z dvojnim pogonom za še bolj dinamično vožnjo in z zmogljivejšo baterijo, ki bo omogočila daljši doseg.