Avtomobilizem

Audijev križanec med SUV in kupejem je Q8

 

Veliki križanci med kupeji in SUV vozili so že nekaj časa zelo priljubljeni pri kupcih z globljimi žepi. Sedaj se v ta segment podaja tudi Audi z novim modelom zvenečega imena Q8, ki zaseda vrh družine Q in ponuja kupcem vse najboljše iz obeh avtomobilskih svetov.

Kljub temu da je Q8 za slabih 7 centimetrov krajši od Q7, a je s svojimi petimi metri dolžine vseeno zelo impozanten. Zahvaljujoč padajoči liniji strehe deluje nižje od Q7, trimetrsko medosje pa obljublja izredno veliko prostora v notranjosti.

Vizualno se avtomobil lahko loči od ostalih članov Q družine zahvaljujoč novemu oblikovalskemu jeziku, ki so ga predstavili pred kratkim na novem A8. V nosu je poudarjena 8 kotna rešetka hladilnika s šestimi vertikalnimi kromiranimi letvicami in tanke matrix LED luči. Masivni C stebriček in blago spuščajoča se streha poudarjajo bočni profil, med tem ko zadek zaznamujejo prav tako LED luči, kjer sta zavorni luči povezani preko celotne širine vozila.

Notranjost ni podobna nobenemu člani Q družine temveč spominja na tisto pri A6 in A8 modelih. Na sredinski konzoli dominira MMI touch response sistem z dvema ekranoma občutljivima na dotik, ki zamenjujeta skoraj vse tipke in stikala. Pred voznikom je še tretji zaslon, ki prikazuje merilnike in tudi navigacijo, med tem ko sta ostala dva zadolžena za nastavljanje prezračevanja in temperature ter za upravljanje dodatnih sistemov, aplikacij, povezljivosti, …

Pri Audiju se še naprej radi hvalijo z dejstvom, da pri izgradnji svojih vozil v veliki meri uporabljajo aluminij. Tako je tudi pri Q8, ki je zaradi uporabe tega materiala težak dobri dve toni skupaj s trilitrskim dizelskim motorjem. Trilitrski šestvaljni turbo dizelaš uporablja blago hibridno tehnologijo, katerega podpira 48 V električni sistem, kar omogoča vozilu da med vožnjo izklopi motor in jadra do 160 km/h, ob zaviranju pa vrača v baterijski sklop 12 kW energije. Sistem omogoča do 0,7 litra nižjo porabo. Motor razvija 210 kW/286 KM in 600 Nm navora. Moč se preko 8 stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa kolesa. Audijev Quattro sistem preko mehanskega sredinskega diferenciala nudi pogon v razmerju 40:60, a se glede na potrebe to razmerje izredno hitro spreminja. Motor požene vozilo močno preko 200 km/h, do 100 km/h pa pospeši v dobrih 6 sekundah.

S svojo tehnološko dovršenostjo Q8 sedaj pokriva 360 stopinjski prostor okoli vozila, saj podatke zbira kar pet radarskih senzorjev, šest kamer, dvanajst ultrazvočnih senzorjev in laserski skener.

V začetku naslednjega leta naj bi bil na voljo še šibkejši TDI ter trilitrski bencinski TFSI s 340 KM. Audi Q8 izdeluje na Slovaškem, na voljo pa je od 83,400 evrov naprej.