Karizmatična 5 generacija Caddya

Ni veliko avtomobilov, ki so iz svojega imena uspeli ustvariti sinonim za avtomobilski razred. Caddy zagotovo je. Lahko ga uvrstimo med družinske enoprostorce, a je uporaben tudi kot dostavnik, kar ni nič neobičajnega, glede na njegovo prostornost, praktičnost in kakovost.

Volkswagen je novega Caddya predstavil v Dusseldorfu

Caddy se je na trgu prvič pojavil leta 1978, ko je na osnovi Golfa 1 nastala njegova tovorna izvedenka. V 42 letih so jih izdelali preko 3 milijone, od tega v desetih letih med 1982 in 1992, 200.000 tudi v Volkswagnovi tovarni TAS v Sarajevu.

Včeraj pa so pred zbranimi novinarji v Düsseldorfu, volkswagnovic predstavili povsem novega Caddy, že pete generacije. Caddy sedaj ponovno temelji na Golfu (vmes je bil postavljen na platformo polota in tourana), kar pomeni da je postavljen na modularno platformo MQB, ki odpira vrata novim tehnologijam in inovativnim sistemom za varnost in pomoč v vožnji. Nove tehnologije pa pretvarjajo Caddy v pisarno oziroma mobilni telefon na kolesih.

Kljub prepoznavnim oblikam, je to povsem nov avtomobil.

Na prvi pogled boste rekli, da na vozilu ni veliko sprememb, a je zunanjost zares povsem nova, kar kažejo tudi tehnični podatki. Avto je od predhodnika daljši za 9 centimetrov, tako da je sedaj presegel dolžino 4,5 metra. Streha je nižja za 2,5 centimetra, tako da višina znaša 1797 milimetra, a je v notranjosti vseeno za 7 milimetrov več prostora v višino v tovornem delu. Caddy je tudi za 6 centimetrov širši, ob tem pa je medosna razdalja povečana za 7 centimetrov.

Oblikovalci so izkoristili nove proporce in Caddyu podarili izjemno karizmatično in aerodinamično karoserijo.

Oblikovalci so izkoristili te nove proporce in Caddyu podarili izjemno karizmatično in aerodinamično karoserijo. Količnik zračnega upora (cX) se je zmanjšal z 0,33 na 0,30, kar je najmanj v tem avtomobilskem razredu. Z vidika tehnike in opreme odlikujejo Caddy številni novi elementi: mednje sodita električno zapirana bočna drsna vrata in zadnja prtljažna vrata ter panoramska streha z 1,4 m2 veliko stekleno površino. Novost so tudi 18-palčna aluminijasta platišča ter nove LED luči spredaj in zadaj. Caddy je prvič opremljen s sistemom Kessy za odpiranje in zagon brez ključa ter s električno parkirno zavoro. Na voljo je tudi 19 varnostno asistenčnih sistemov.

Digitalna armatura, kjer sta v Innovision Cockpit združena digitalna plošča z merilniki in 10,25 palčni osrednji zaslon.

Prava renesansa se je zgodila tudi v notranjosti. Zlitje digitalnih merilnikov in 10,25 palčnega ekrana na sredini armature ustvarja nov sistem t.i. Innovision Cockpit, ki je precej podoben tistemu v Golfu 8 generacije. Z vgrajeno OCU enoto in eSIM kartico omogoča vozilo dostop do različnih mobilnih uslug in servisnih funkcij »Volkswagen We«, kar pomeni, da je novi Caddy vedno povezan.

Krožno stikalo za vklop luči so zamenjali gumbi na levi strani volana.

Caddy je na voljo v tovorni izvedbi z dvema sedežema in tovornim delom zadaj, s petimi sedeži in zaprtim tovornim delom, kot potniška izvedenka s petimi ali sedmimi sedeži ter v podaljšani izvedbi Caddy Maxi z 20 cm daljšo medosno razdaljo. Nekoliko so spremenjen tudi stopnje opreme, kjer opremo Trendline menja naziv Caddy, Comfortline je postal Life, Highline pa Style.

Caddy v tovorni izvedenki je pravi pomočnik.

Nekaj novosti je tudi pri motorjih, kjer vsi izpolnjujejo Euro 6 emisijske standarde. Še posebej dizelski motorji so zelo čisti, saj uporabljajo t.i. tehnologijo twindosing, ki preko dveh SCR katalizatorjev in dvojnega vbrizgavanja AdBlue znatno znižuje emisije CO2. V dizelski ponudbi je dvolitrski TDI, ki lahko razvija 75, 102 ali 122 KM. 1,5 litrski turbo bencinski motor TSI razvija 114 KM, na voljo pa je tudi 1,5 litrski TGI motor, katerega napaja plin, motor pa s pomočjo turbopolnilnika razvija 130 KM. Šibkejši motorji so združeni z ročnim 6-stopensjkim menjalnikom, med tem ko je najmočnejša dizelska izvedba lahko opremljena s 7-stopensjkim DSG menjalnikom in 4 kolesnim pogonom 4 Motion.

Prve primerke novega Caddya lahko v Sloveniji pričakujemo konec jeseni.