Avtomobilizem

Audi Q5 že 17 let kroji segment

Audi Q5

Prva generacija je bila predstavljena leta 2008 in je vladala na trgu do leta 2016. Sedaj je osem let po premieri zadnje generacije prišla k nam nova generacija. Avto je eden najuspešnejših premijskih športnih terencev na svetu, zato so se pri Audiju z novo generacijo pošteno potrudili, kljub temu da so v zadnjem času skoraj vse svoje adute postavili na nove električne modele.

Osnova novega Q5 je Audijeva platforma PPC, nabor pogonov pa je zelo širok z bencinsko, dizelsko in priključno hibridno različico. Osnovni motorji so novi blagi hibridni bencinski 2.0 TFSI z 204 KM, blagi hibridni 2.0 TDI z 204 KM. Tudi v vrhunskem modelu SQ5 s 367 KM je nov blagi hibridni sistem z motorjem 3.0 V6 TFSI. Električni del tega sistema sestavljajo 48-voltna litij-železo-fosfatna baterija s kapaciteto 1,7 kWh, zaganjalnik-generator in električni pogonski motor s 24 KM, nameščen neposredno na izhodni gredi menjalnika. Čeprav gre za blagi hibridni sistem, sta manevriranje in parkiranje izključno električna, komponente električnega pogona pa naj bi bile uporabne za počasno mestno vožnjo.

Audi Q5

Vsi pogoni so povezani s 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, le štirivaljni bencinski model je na voljo kot model s pogonom na prednji kolesni par. Letos bosta sledila še dva priključna hibrida, ki bosta temeljila na dvolitrskem bencinskem motorju. Razvijata 299 in 367 KM in bosta imela zdaj električni doseg več kot 80 kilometrov. Zahvaljujoč novi platformi ter prenovljenemu sistemu vzmetenja in krmiljenja Audi trdi, da je novi Q5 opazno udobnejši od modela, ki ga nadomešča. Standardni modeli imajo frekvenčno selektivne blažilnike, na voljo pa je tudi zračno vzmetenje z nastavljivimi blažilniki.

Nov koncept notranjosti je velika sprememba v primerjavi s predhodnikom, vendar  že znan iz drugih nedavno predstavljenih Audijev. Ukrivljen zaslon je sestavljen iz 11,9-palčne digitalne armaturne plošče in 14,5-palčnega informacijsko-razvedrilnega zaslona MMI, opcijsko pa je na voljo tudi 10,9-palčni zaslon za sovoznika. Infotainment sistem deluje na Android Automotive OS in vključuje dostop do Googlovih aplikacij, vključno z YouTubom. Head-up zaslon je del dodatne opreme.

Pri Audiju trdijo, da je kabina novega Q5 prostornejša kot kdaj koli prej. Tudi zadnji sedeži ponujajo veliko možnosti nastavitve, vključno z nastavitvijo naklona. Druge pomembne notranje značilnosti vključujejo nov brezžični hlajeni polnilnik za telefon, dva priključka USB-C spredaj in dva zadaj. Tisti na zadnji strani lahko polnijo do 100 W, kar je dovolj tudi za prenosnik. Novi Q5 je oblikovno zelo eleganten z nekoliko agresivnimi toni in spretno skriva velike dimenzije SUV-ja srednjega razreda, ki meri 472 cm v dolžino in 190 cm v širino. Zahvaljujoč domiselnim stilskim detajlom, vključno z lepimi oblinami in gubami, je Q5 videti manjši, kot je v resnici, in lepo je videti, da v novem avtomobilu ne prevladujejo ostre linije in dramatični ekstravagantni detajli, temveč klasična “športna eleganca”.

Audi Q5

Ključne zunanje značilnosti vključujejo digitalne OLED zadnje luči druge generacije, ki lahko druge udeležence v prometu opozorijo na nesreče in okvare s prikazom prilagojene grafike zadnjih luči. Spredaj so matrični LED žarometi z osmimi nastavljivimi podpisi dnevnih luči. Avto je že na voljo, prva vozila so v salonih, cenovna paleta pa se prične pri 56,260 €.

Audi Q5
Prijavite se na naše novice!
Prejeli boste 2 do 3 novice mesečno s področja avtomobilizma, transporta in logistike.
Brez skrbi! Od sporočil se lahko enostavno odjavite s klikom na povezavo "Odjava". 
close-link