Italija, Nemčija, Španija… kaznovanje zaradi neuporabe 2. generacije pametnih tahografov

Evropske države so po izteku dodatnega prehodnega obdobja 28. februarja začele kaznovati vozila v mednarodnem prometu, ki niso opremljena z drugo generacijo pametnih tahografov.
Najbolj vneti so Italijani, ki so že 2. marca v Bariju odkrili bolgarskega voznika tovornjaka, ki si je zaradi te kršitve med drugim “prislužil” kazen v višini 866 evrov ter kazenske točke in začasen odvzem vozniškega dovoljenja.
Kaznujejo tudi v Nemčiji. V bližini Dresdna so ustavili tovorno vozilo, ki ni bilo opremljeno s pametnim tahografom druge generacije. Za to so ga razglasili za tehnično pomanjkljivega in ga odpeljali na servis in na premontažo. Kazen je znašala 1500 evrov, podjetje pa se je soočilo z dodatno težavo – počakati je moralo na vgradnjo novega tahografa.
Tudi iz Španije poročajo, da so 14. marca izrekli denarno in upravno sankcijo transportnemu podjetju iz Romunije v znesku 2001 evro. Ta kršitev pa lahko pomeni tudi zaseg vozila. Če v vozilo ni vgrajen ustrezen tahograf se to smatra kot hujša kršitev, za kar je zagrožena najvišja kazen, so sporočili iz Španije.
Globe za to kršitev se, mimogrede, od države do države precej razlikujejo in lahko znašajo tudi več deset tisoč evrov. V Franciji je zagrožena celo zaporna kazen do enega leta.
Pravila EU, Spomnimo, pravila EU navajajo, da morajo od 1. januarja 2025 vsa vozila, težja od 3,5 tone, registrirana v državah Evropske unije, ki se uporabljajo v mednarodnem prometu, analogne ali digitalne tahografe prve generacije zamenjati s pametnimi tahografi druge generacije. Nato je bilo dovoljeno uskladitveno obdobje do 28. februarja 2025, ki se je medtem tudi izteklo. Izjema so vozila opremljena s pametnim tahografom prve generacije (vgrajen od 15. junija 2019), ki pa morajo tahografe zamenjati do 19. avgusta 2025.
