Tehnika

Ena izmed Newyorških znamenitosti odhaja v pokoj

R 32 je star že skoraj 60 let
R 32 je star že skoraj 60 let

Ne glede na to, ali ste že kdaj obiskali New York, ko vidite priložene fotografije, ne dvomimo, da veste, za kaj gre. Podzemna železnica največjega ameriškega mesta je eden največjih tovrstnih sistemov na svetu in ima skupno dolžino 1056 kilometrov. Čeprav je v imenu beseda “podzemna” (new York City Subway), je v resnici le 40 % prog podzemnih, na progi pa se letno prepelje več kot 1,3 milijarde potnikov.

Nerjaveča tudi notranjost

Metro je prepoznaven po zelo specifičnih vozilih narejenih iz nerjavečega jekla. Skoraj šestdeset let so vozila pod kodnim imenom R32 prevažala potnike, sedaj pa bodo končala pod prešo, saj jih bodo nadomestili novejši modeli.

R32 je prvotno dobavljalo podjetje Budd Company. V letih 1964 in 1965 je bilo izdelanih skupno 600 enot. V primerjavi s predhodniki so modeli R32 veljali za tehnološko čudo, saj so bili kar 1,9 tone lažji, zaradi uporabe nerjavečih materialov pa se je njihova življenjska doba raztegnila vse do danes.

Zadnja vožnja

Prvotni načrt je zahteval, da se po tridesetih letih uporabe upokojijo, a se je New York odločil, da jih zaradi finančne krize v začetku devetdesetih let osveži in nadaljuje z njihovo uporabo. Pred približno desetimi leti pa je mesto podpisalo pogodbo z Alstomom iz Francije in Kawasakijem iz Japonske ter pričelo s postopnim uvajanjem novih modelov, ki nosijo oznako R160.

Novi model R160
R32 odhaja pod prešo

Čeprav sta si R32 in R160 v resnici zelo podobna, ju razlikujejo tehnični detajli, saj je pri novejši različici uporabljena precej modernejša tehnologija. Načrt se je tudi tokrat precej podaljšal, saj ima R160 nemalo mehanskih težav, tako da po newyorških železnicah še vedno kroži manjše število enot iz generacije R32. Medtem ko večina verjetno niti ne bo opazila upokojitve te legende, je mesto novico vseeno objavilo v vseh domačih medijih in vse zainteresirane povabilo, da pridejo na zadnjo vožnjo.

Na zadnjo vožnjo je prišlo zares veliko ljudi, tudi takšnih, ki se še živo spominjajo 9. septembra 1964, ko je bil R32 prvič predan v komercialno uporabo. Večina vozil bo v prihodnjih letih recikliranih, nekaj pa jih bo svoje mesto našlo tudi v muzejih po Ameriki.