AvtomobilizemTehnika

Od kod se je pripeljal ta avto?

Menjava voznih pasov je rutinski postopek za izurjene uporabnike avtocest, a tudi najpozornejši vozniki včasih zgrešijo druga vozila, ki se skrivajo v mrtvem kotu, in povzročijo tvegane situacije.

Ford je uvedel novo tehnologijo, ki pomaga voznikom, da se pri vožnji po večpasovnih avtocestah izognejo trčenju z vozili v mrtvem kotu. Novi sistem za ohranjanje voznega pasu z asistenco za mrtve kote je premierno na voljo s povsem novo Ford Kugo. Tehnologija nadzira voznikove mrtve kote in preverja, ali se v njih skrivajo vozila, ki se bližajo od zadaj, in lahko s pomikom volana v nasprotno smer opozori voznika in ga odvrne od spremembe voznega pasu, če zazna tveganje za trčenje.

 

Asistenca za mrtve kote

Ford že več kot desetletje nudi sistem za nadzor mrtvih kotov (BLIS), ki lahko voznike opozori na prisotnost drugih vozil z opozorilno lučko v vzvratnem ogledalu. Novi sistem za ohranjanje voznega pasu z asistenco za mrtve kote gre še korak dlje – nežno lahko zasuka volan in tako odvrne voznika, da bi zapeljal pred drugega udeleženca v prometu, vozilo pa preusmeri stran od nevarnosti. Radarski senzorji asistence za mrtve kote pri hitrosti vozila od 65 do 200 km/h 20-krat v sekundi preverjajo vzporedna vozna pasova do 28 metrov za vozilom. Sistem lahko samodejno poseže, če z naprej usmerjeno kamero, ki spremlja oznake na cestišču, zazna začetek spremembe voznega pasu, tehnologija pa presodi, da bo prišlo do trčenja vozil. Sistem za ohranjanje voznega pasu z asistenco za mrtve kote lahko poseže pri preprečevanju trčenja z vozili, ki se približujejo s hitrostjo, ki je do 30 km/h večja od vaše.

Asistenca za križišča

Še ena novost je asistenca za križišča: tehnologija uporablja naprej usmerjeno kamero in radar, da preveri nevarnost trčenja z vozili, ki vam pripeljejo nasproti po vzporednih voznih pasovih. Če voznik prekriža pot drugega vozila, kar se pogosto zgodi na križiščih ali manjših krožiščih, lahko sistem s samodejnim zaviranjem pri hitrostih do 30 km/h pomaga preprečiti trčenja ali vsaj zmanjšati njihove posledice.

Obe tehnologiji delujeta pri dnevni svetlobi in v temi, ko so vključeni žarometi.