"Tehnika

Poslovanje s sistemi za pomoč pri vožnji se bo po napovedih povečalo za 40 odstotkov

Na področju elektromobilnosti nobeno drugo podjetje ne ponuja toliko možnosti kot Bosch: od e-koles do gradbenih strojev in od čipov iz silicijevega karbida do vnaprej integriranih modulov e-osi. To se obrestuje: Bosch na področju elektromobilnosti raste dvakrat hitreje od trga in bo letos ustvaril več kot milijardo evrov prometa. Ta posel pa še naprej pridobiva hitrost: do leta 2025 naj bi se prodaja povečala za petkrat. »Elektromobilnost bo postala naša osrednja dejavnost, mobilnost brez emisij CO2 pa področje rasti. Izzive spreminjamo v priložnosti – tako to delamo v družbi Bosch,« je na sejmu IAA Mobility 2021 v Münchnu povedal Dr. Volkmar Denner, predsednik Boschevega upravnega odbora. Ta področja rasti vključujejo tudi avtomatizirano vožnjo. Pomoč pri vožnji je osnova za vse stopnje avtomatizirane vožnje. Bosch kot vodilni na trgu tudi na tem področju s 40 odstotki raste hitreje od trga. Družba se zaradi dobrega položaja na področju elektromobilnosti in avtomatizirane vožnje uspešno uveljavlja v tržnem okolju, ki ga zaznamujejo kovidna kriza, pomanjkanje čipov in še hitrejša transformacija področja mobilnosti: prihodki od prodaje v poslovnem sektorju Mobilnostne rešitve se bodo letos povečali za 10 odstotkov. »Bosch je tehnološki vodja, to pa pomeni poslovni uspeh,« je dejal Denner.

Električna vožnja – preboj po zaslugi Boscheve visoke tehnologije

Elektromobilnost bo naslednje poglavje v Boschevi zgodbi o uspehu. Z vnaprejšnjimi naložbami, ki so doslej znašale pet milijard evrov, in najučinkovitejšimi rešitvami električnih pogonskih sistemov na trgu ji podjetje pomaga do preboja. Samo letos bodo vnaprejšnje naložbe znašale še dodatnih 700 milijonov evrov. Bosch se vidi kot proaktivno podjetje, ki oblikuje prihodnost. »Pripravljamo se na vse večje povpraševanje po električnih vozilih po vsem svetu. Na globalni ravni pričakujemo, da bo leta 2035 šestdeset odstotkov vseh na novo registriranih vozil električnih,« je dejal Dr. Stefan Hartung, član upravnega odbora in predsednik poslovnega sektorja Mobilnostne rešitve. Na področju e-koles Bosch že deset let dokazuje, da lahko inovativnost ustvarja trge. Cilj podjetja je oblikovati mobilnost prihodnosti v celotni ponudbi. »Biti mora podnebju prijazna, hkrati pa cenovno dostopna in privlačna, tudi v luči ambicioznih ciljev, ki jih je določila EU,« je dodal Denner. »Le tako bodo ljudje in tovor ostali mobilni tudi v prihodnosti.« Da bi to dosegli, si Bosch še naprej prizadeva za tehnološko nevtralen pristop in po vsem svetu ponuja podnebju prijazne rešitve za vse vrste mobilnosti v skladu z zahtevami nacionalnih politik. Bosch ne vlaga le v baterijsko-električne pogonske sklope, temveč tudi v pogonske sklope na gorivne celice in sodeluje pri projektih strank na Kitajskem, v Združenih državah in Evropi. Prvi tovornjaki z Boschevo tehnologijo so na Kitajskem že na cesti.

 

Boscheva tehnologija pomaga ljudem poenostaviti vsakdanje življenje. Pri električni vožnji ima polnjenje odločilno vlogo. Bosch je v Münchnu premierno predstavil nov prilagodljivi polnilni kabel za električne avtomobile. Vgrajeno ima nadzorno in varnostno tehnologijo ter adapterje za Type 2 in gospodinjske vtiče. Tudi pri polnjenju s pomočjo 230-voltne vtičnici se lahko izogne sicer običajni kontrolni enoti v kablu, kar pomeni, da tehta manj kot tri kilograme – približno 40 odstotkov manj kot običajni kabli za polnjenje s kontrolnimi enotami. Boscheva spletna storitev polnjenja omogoča dostop do več kot 200.000 polnilnih mest v Evropi in voznike razbremeni iskanja kraja za polnjenje na potovanjih, vključuje tudi enostavno plačilo.

Avtonomna vožnja – Bosch ponuja vse iz enega samega vira

Nadzorne enote domen, senzorji, umetna inteligenca: Boschev portfelj vsebuje vse elemente avtomatizirane vožnje, v podjetju pa se približno 5000 inženirjev ukvarja z vsemi vidiki avtomatizirane vožnje. Med temi elementi so tudi izboljšane funkcije pomoči, ki vozniku omogočajo, da umakne roke z volana. Zahvaljujoč se Boschu, pa so prav tako že mogoče tudi funkcije popolnoma brez voznika. »S pilotnimi projekti na področju samodejnega parkiranja je Bosch postavil standarde v Nemčiji in Združenih državah Amerike,« je dejal Denner. Bosch pri uvajanju te funkcije v parkirni garaži P6 na letališču Stuttgart že sodeluje z Mercedes-Benzom in drugimi partnerji. Novi Mercedes-Benz razreda S je prvo serijsko vozilo na svetu, ki ima za to potrebno tehnologijo. Da bi lahko vozila brez voznika z ukazom prek pametnega telefona zapeljala do rezerviranega parkirnega mesta, Bosch parkirišče opremlja s tehnologijo, kot so fiksno nameščene videokamere. Do leta 2025 naj bi jim sledilo še dodatnih 1000 parkirnih garaž. Ob vsem dodatnem udobju, ki je povezano s takšnim razvojem, Bosch meni, da je avtomatizirana vožnja predvsem nekaj, kar lahko prispeva k večji varnosti cestnega prometa. Bosch je pionir na področju sistemov, od elektronskega nadzora zdrsa do samodejnega zaviranja v sili, in si še naprej prizadeva za vožnjo brez nesreč. Hkrati podjetje zagotavlja inovativno programsko opremo, ki je osnova za inteligenco, ki jo morajo imeti avtomobili. »Tudi v mobilnosti prihodnosti, v kateri bo prevladovala programska oprema, bo naše bogato strokovno znanje o sistemih prednost: Bosch se kot doma počuti tudi v svetu vgrajene elektronike in interneta stvari, s katerim bodo avtomobili povezani,« je dejal Denner.

Povezana vožnja – Bosch razmišlja onkraj pokrova motorja

Kot je Bosch napovedal že pred desetimi leti, se vozila vse bolj spreminjajo v internetna vozlišča. V prihodnosti bo programska oprema enako pomembna kot zmogljivost ali učinkovitost pogonskega sklopa. Bosch aktivno oblikuje te spremembe. Podjetje je za to v dobrem položaju: skoraj polovica sodelavcev na oddelku za raziskave in razvoj v poslovnem sektorju Mobilnostnih rešitev je programskih inženirjev. Tudi kolo postaja del interneta, kar dokazuje nova aplikacija Bosch eBike Flow. Omogoča na primer posodabljanje programske opreme v komponentah. Poleg tega postaja vse pomembnejša integracija programske opreme: tudi tu ima Bosch potrebno strokovno znanje. Vzemimo za primer informacijsko-razvedrilne računalnike: do leta 2025 se bosta njihova računalniška moč in kompleksnost programske opreme podvojili. Bosch zagotavlja, da različni moduli programske opreme med seboj delujejo zanesljivo. Poleg tega ideje podjetja na področju povezljivosti daleč presegajo vozila. »Bosch se ne ukvarja le z avtomobili, temveč se dobro znajde tudi v okoljih tovarn in domov. Kot nobeno drugo podjetje lahko med seboj povežemo različna področja,« je dejal Hartung. Od aprila letos so bili modeli Mercedes-Benz z glasovnim pomočnikom MBUX tudi nadzorni center za Boscheve aplikacije za pametni dom. Z voznikovega sedeža lahko z glasovnim ukazom vzpostavite stik s pametnim domom in ugasnete luči, odprete žaluzije ter upravljate ogrevanje. Vse to nakazuje, da Boscheva tehnologija utira pot k trajnostni, varni in vznemirljivi mobilnosti.

Mercedes-Benz S 500 4MATIC (Krafstoffverbrauch kombiniert (NEFZ): 9,7-7,8 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert (NEFZ): 221-179 g/km); Exterieur: designo diamantweiss bright, AMG Line; Interieur: Leder Exklusiv karminrot/schwarz // Mercedes-Benz S 500 4MATIC (combined fuel consupmtion (NEDC): 9.7-7.8 l/100 km, combined CO2-emissions (NEDC): 221-179 g/km); exterior: designo diamond white bright, AMG line; interior: leather exclusive carmine red/black