Page 9 - Revija Tranzit 2020 st21
P. 9

Aerodinamični razvoj tovornjakov.

         Različne izvedenke krilc na priklopniku:
         1.  Razdelilna plošča                 Ne le dodaten prostor            Bruselj sedaj sprejema številne ukrepe
         2.  Stabilizator vrtinčenja zraka     Nova zakonodaja, ki ponuja v kabini   na tem področju in kmalu lahko priča-
         3.  Zavit rob
         4.  Bočno pokrivalo/suknjica       več prostora, se lahko uporabi tudi za   kujemo, da bodo električni tovornjaki
         5.  Pokrivalo kolesa/boogie deflektor  uvedbo novih tehnologij. Vsi vemo,   zaradi baterij lahko do tone in pol težji
         6.  Zadnje lopute/podaljšane lopute    da se ekološka norma za emisije CO    od ostalih tovornjakov.
           (tri- ali štirikrake)                                             2
         7.  Zožitev strehe                 nenehno dviguje, zato bomo morali      Nova pravila zdaj proizvajal-
                                            razmišljati tudi o alternativnih gori-  cem tovornjakov zagotavljajo nekaj
                                            vih. Trenutno je najboljša alternativa   manevrskega  prostora  za  uvedbo
        podaljški, ki pokrivajo stopnice, niso   plin, prihaja pa tudi vodik. S tem gori-  takšnih novosti. Vse spremembe se
        sestavni del kabine, temveč podkon-  vom lahko s pomočjo gorivne celice   začnejo z majhnimi koraki. Na koncu
        strukcije, tako da je prehod z odbijača   ustvarite elektriko, ki bo poganjala ele-  pa naj bi največ pridobil voznik, saj bo
        na podaljšek vrat veliko bolje poravnan.   ktromotor, s katerim lahko opravljamo   z novimi pravili ravno on dobil malo več
        Najnovejši koncept izboljšanja aero-  prevoze tudi na daljše razdalje. Težava   življenjskega prostora v kabini, kar pa je
        dinamike pa prinaša Mercedes, ki je   pri tem je, da rezervoarji za vodik zavze-  dobra novica.
        odstranil ogledala, kar znižuje porabo,   majo resnično veliko prostora. Težava
        povečuje varnost in daje vozilu lepši   je tudi v teži, saj baterije in rezervoarji
        videz.                              za vodik tovornjak dodatno obtežijo.   Povečanje za večjo
                                                                                  varnost

                                                                                  Kabine naj bi se povečale pred-
                                                                                  vsem zaradi boljše aerodinamike,
                                                                                  prav  tako  pa  zaradi  povečanja
                                                                                  varnosti voznika, saj morajo omo-
                                                                                  gočati boljšo preglednost. Zaradi
                                                                                  tega naj bi imela kabina spredaj
                                                                                  3-stopinjski nagib, vetrobransko
                                                                                  steklo pa naj bi bilo nagnjeno
                                                                                  celo do 20 stopinj. Klasične »ška-
                                                                                  tlaste« kabine bodo počasi odšle
                                                                                  v zgodovino. Vsi dodatni centime-
                                                                                  tri bodo morali biti porabljeni za
                                                                                  povečanje kabine, nikakor ne za
                                                                                  podaljšanje prikolice. Zato mora
                                                                                  biti kraljevi čep še vedno 1,6 metra
                                                                                  za sprednjim delom polprikolice
                                                                                  in od tu do konca polprikolice je
                                                                                  lahko še 12 metrov. Celotna kom-
                                                                                  pozicija pa se mora obrniti v radiju
                                                                                  12,5 metra na zunanji strani, na
                                                                                  notranji pa v radiju 5,3 metra. Iz
                                                                                  tega radija ne sme štrleti noben
         Podaljšana, bolj zaobljena in nazaj nagnjena naj bi bila kabina tovornjakov v prihodnje.  del kabine.


                                                                                                                9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14