Page 9 - Revija Tranzit 2020 st21
P. 9
Aerodinamični razvoj tovornjakov.
Različne izvedenke krilc na priklopniku:
1. Razdelilna plošča Ne le dodaten prostor Bruselj sedaj sprejema številne ukrepe
2. Stabilizator vrtinčenja zraka Nova zakonodaja, ki ponuja v kabini na tem področju in kmalu lahko priča-
3. Zavit rob
4. Bočno pokrivalo/suknjica več prostora, se lahko uporabi tudi za kujemo, da bodo električni tovornjaki
5. Pokrivalo kolesa/boogie deflektor uvedbo novih tehnologij. Vsi vemo, zaradi baterij lahko do tone in pol težji
6. Zadnje lopute/podaljšane lopute da se ekološka norma za emisije CO od ostalih tovornjakov.
(tri- ali štirikrake) 2
7. Zožitev strehe nenehno dviguje, zato bomo morali Nova pravila zdaj proizvajal-
razmišljati tudi o alternativnih gori- cem tovornjakov zagotavljajo nekaj
vih. Trenutno je najboljša alternativa manevrskega prostora za uvedbo
podaljški, ki pokrivajo stopnice, niso plin, prihaja pa tudi vodik. S tem gori- takšnih novosti. Vse spremembe se
sestavni del kabine, temveč podkon- vom lahko s pomočjo gorivne celice začnejo z majhnimi koraki. Na koncu
strukcije, tako da je prehod z odbijača ustvarite elektriko, ki bo poganjala ele- pa naj bi največ pridobil voznik, saj bo
na podaljšek vrat veliko bolje poravnan. ktromotor, s katerim lahko opravljamo z novimi pravili ravno on dobil malo več
Najnovejši koncept izboljšanja aero- prevoze tudi na daljše razdalje. Težava življenjskega prostora v kabini, kar pa je
dinamike pa prinaša Mercedes, ki je pri tem je, da rezervoarji za vodik zavze- dobra novica.
odstranil ogledala, kar znižuje porabo, majo resnično veliko prostora. Težava
povečuje varnost in daje vozilu lepši je tudi v teži, saj baterije in rezervoarji
videz. za vodik tovornjak dodatno obtežijo. Povečanje za večjo
varnost
Kabine naj bi se povečale pred-
vsem zaradi boljše aerodinamike,
prav tako pa zaradi povečanja
varnosti voznika, saj morajo omo-
gočati boljšo preglednost. Zaradi
tega naj bi imela kabina spredaj
3-stopinjski nagib, vetrobransko
steklo pa naj bi bilo nagnjeno
celo do 20 stopinj. Klasične »ška-
tlaste« kabine bodo počasi odšle
v zgodovino. Vsi dodatni centime-
tri bodo morali biti porabljeni za
povečanje kabine, nikakor ne za
podaljšanje prikolice. Zato mora
biti kraljevi čep še vedno 1,6 metra
za sprednjim delom polprikolice
in od tu do konca polprikolice je
lahko še 12 metrov. Celotna kom-
pozicija pa se mora obrniti v radiju
12,5 metra na zunanji strani, na
notranji pa v radiju 5,3 metra. Iz
tega radija ne sme štrleti noben
Podaljšana, bolj zaobljena in nazaj nagnjena naj bi bila kabina tovornjakov v prihodnje. del kabine.
9