Page 8 - Revija Tranzit 2020 st21
P. 8
Aktualno
na vsak centimeter kot v Evropi.
Edini proizvajalec tovornjakov, ki
koncept kabine proizvaja nespreme-
njen že več kot dvajset let, je DAF s svojo
serijo XF (prej serijo 95).
Študija oblikovanja
Tovornjak danes ne temelji le na
funkcionalnosti, temveč tudi na identi-
teti. DAF je tako že v preteklosti pokazal,
da gre za znamko z značajem, in s pri-
hodom serije 75/85 v devetdesetih
letih dokazal, da dizajn ni pomemben
samo za osebne avtomobile, ampak je
Celotna kompozicija se mora zavrteti v radiju 12,5 metra. lahko tudi videz pomembno orožje pri
prodaji gospodarskih vozil. Vozni park
si je upal odpreti vrata prihodnosti, še največ pridobil voznik, saj ima na voljo in urejena vozila so izgled in osebna
ni jasno, je pa nesporno, da ima kabina širšo posteljo in večje predale. Žal pa izkaznica vsakega transportnega podje-
XXL zadnji zid potisnjen bolj nazaj za takšna kabina ne zadovoljuje evropskih tja. S prihodom modela 95 XF leta 1997
natančno 25 centimetrov glede na standardov, kar vedo tudi pri Volvu, saj so je to vozilo na trgu pokazalo nov trend
standardno izvedbo kabin pri modelih omenjeno kabino pripravili za avstralski na področju identitete in oblikovanja.
FH. Na račun dodatnih centimetrov je trg, kjer oblasti ne gledajo tako striktno Z novimi oblikovalskimi potezami so
uporabili bogato dediščino blagovne
znamke.
Tekmovalci, kot sta Scania in pred
kratkim Iveco, so predstavili nov, dru-
gačen pristop pri oblikovanju in se
osredotočili na rešetko maske, ki sega
vse od vetrobranskega stekla do dna
odbijača. Videti je sicer velika in težka,
a hkrati poudarja pripadnost znamki.
S funkcionalnega vidika imajo vsi ti
koncepti kabin spredaj širino 2,35 m in
zadaj 2,50 m, kar pomeni, da ima kabina
klinasto obliko, to pa zelo pozitivno
vpliva na aerodinamiko ter prihranek
goriva in zmanjšanje CO . Pomembno
2
je tudi večje zaokroževanje vogalov s
polmerom najmanj 325 mm. Rešetka
hladilnika se pri novih konceptih lahko
odpre ali zapre, odvisno od tega, ali
Spojlerji na zadku prikolic so že realnost. Sicer so drag dodatek, a potrjeno potrebujemo več zraka za hlajenje ali
zmanjšujejo porabo.
boljši pretok zraka okoli vozila. Vratni
Za boljšo aerodinamiko je treba zapreti vse dele med tovornjakom in prikolico ter vse odprte dele na prikolici in dodati
spojlerje na zadek.
8