Page 8 - Revija Tranzit 2020 st21
P. 8

Aktualno



                                                                                na vsak centimeter kot v Evropi.
                                                                                   Edini  proizvajalec  tovornjakov,  ki
                                                                                koncept kabine proizvaja nespreme-
                                                                                njen že več kot dvajset let, je DAF s svojo
                                                                                serijo XF (prej serijo 95).

                                                                                   Študija oblikovanja
                                                                                   Tovornjak danes ne temelji le na
                                                                                funkcionalnosti, temveč tudi na identi-
                                                                                teti. DAF je tako že v preteklosti pokazal,
                                                                                da gre za znamko z značajem, in s pri-
                                                                                hodom serije 75/85 v devetdesetih
                                                                                letih dokazal, da dizajn ni pomemben
                                                                                samo za osebne avtomobile, ampak je
         Celotna kompozicija se mora zavrteti v radiju 12,5 metra.              lahko tudi videz pomembno orožje pri
                                                                                prodaji gospodarskih vozil. Vozni park
        si je upal odpreti vrata prihodnosti, še   največ pridobil voznik, saj ima na voljo   in urejena vozila so izgled in osebna
        ni jasno, je pa nesporno, da ima kabina   širšo posteljo in večje predale. Žal pa   izkaznica vsakega transportnega podje-
        XXL zadnji zid potisnjen bolj nazaj za   takšna kabina ne zadovoljuje evropskih   tja. S prihodom modela 95 XF leta 1997
        natančno 25 centimetrov glede na    standardov, kar vedo tudi pri Volvu, saj so   je to vozilo na trgu pokazalo nov trend
        standardno izvedbo kabin pri modelih   omenjeno kabino pripravili za avstralski   na področju identitete in oblikovanja.
        FH. Na račun dodatnih centimetrov je   trg, kjer oblasti ne gledajo tako striktno   Z novimi oblikovalskimi potezami so
                                                                                uporabili bogato dediščino blagovne
                                                                                znamke.
                                                                                   Tekmovalci, kot sta Scania in pred
                                                                                kratkim Iveco, so predstavili nov, dru-
                                                                                gačen pristop pri oblikovanju in se
                                                                                osredotočili na rešetko maske, ki sega
                                                                                vse od vetrobranskega stekla do dna
                                                                                odbijača. Videti je sicer velika in težka,
                                                                                a hkrati poudarja pripadnost znamki.
                                                                                   S funkcionalnega vidika imajo vsi ti
                                                                                koncepti kabin spredaj širino 2,35 m in
                                                                                zadaj 2,50 m, kar pomeni, da ima kabina
                                                                                klinasto obliko, to pa zelo pozitivno
                                                                                vpliva na aerodinamiko ter prihranek
                                                                                goriva in zmanjšanje CO . Pomembno
                                                                                                     2
                                                                                je tudi večje zaokroževanje vogalov s
                                                                                polmerom najmanj 325 mm. Rešetka
                                                                                hladilnika se pri novih konceptih lahko
                                                                                odpre ali zapre, odvisno od tega, ali
         Spojlerji na zadku prikolic so že realnost. Sicer so drag dodatek, a potrjeno   potrebujemo več zraka za hlajenje ali
         zmanjšujejo porabo.
                                                                                boljši pretok zraka okoli vozila. Vratni




















         Za boljšo aerodinamiko je treba zapreti vse dele med tovornjakom in prikolico ter vse odprte dele na prikolici in dodati
         spojlerje na zadek.


        8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13