Page 6 - Revija Tranzit 2020 st21
P. 6
Aktualno
Več prostora in/ali
boljša aerodinamika
S septembrom začnejo veljati nova pravila o dimenzijah tovornjakov ter njihovih kabin. Pro-
izvajalci tovornjakov v Evropi bodo imeli bolj proste roke pri oblikovanju kabin, predvsem v
smislu večjih dimenzij.
Že več kot šest let se strokovnjaki biti porabljeni samo za povečanje Pravila o največji dovoljeni dolžini
v evropskem parlamentu pogovarjajo kabine, naj bi največ profitirala aerodi- nalaganja se ne spremenijo. Kar se bo
o možnem povečanju dimenzij tovor- namika. Izboljšanje zračnega upora je spremenilo, je, da bo pred in za kabino
njakov. V Bruslju so najprej govorili ena postavka, ki še lahko prinese nekaj dodatni prostor za izboljšanje aerodina-
o kar dveh metrih dodatne dovo- na področju varčevanja z gorivom, mike. Voznik bi lahko imel od tega koristi,
ljene dolžine. Kmalu pa so vse skupaj medtem ko so motorji z notranjim ker se v okviru teh novih pravil ustvarja
»skrčili« na pol metra, danes je govora zgorevanjem že na takšni stopnji, da tudi več notranjega prostora. Novi ukrepi
o dodatnih 40 centimetrih. Na račun jih je težko še bolj optimirati in z nji- zagotavljajo predvsem možnost boljše
teh dodatnih centimetrov, ki morajo hovo pomočjo znižati porabo. racionalizacije pri snovanju kabin in to
Aerodinamika je naslednji velik korak k znižanju porabe.
6 6