Gospodarska vozila

Varnostni pas je obvezen

Že vrsto let prometni strokovnjaki po svetu opozarjajo na obvezno uporabo varnostnega pasu v avtobusih. In čeprav so zakonodajalci predpisali obvezno uporabo varnostnih pasov v avtobusih v katerih so vgrajeni, pa niti v najbolj razvitih državah na svetu še vedno veliko potnikov ne upošteva tega pravila.

Tudi pri nas situacija ni rožnata, nekaj gre pripisati starosti avtobusov, kjer starejši avtobusi sploh nimajo vgrajenih pasov, po drugi strani pa niti zavest potnikov ni na nivoju, da bi se le ti privezali in s tem pripomogli k večji varnosti v prometu. Pri nas se potniki kljub opozorilom voznikov še vedno radi tudi sprehajajo po avtobusih med vožnjo.

Avtobus v tovornjak

Kako je to nevarno, so predstavili predstavniki švicarskega avtomobilističnega kluba TCS, kjer so simulirali frontalni trk avtobusa. Avtobus so z več kot polovico sprednjega dela frontalno zabili v stoječ tovornjak s hitrostjo 63 km/h. Obe vozili sta težji od 10 ton, na avtobus pa so namestili 13 odraslih testnih lutk in 6 otroških. Z namenom pridobiti čim bolj relevantne podatke, so v notranjost avtobusa namestili posebne kamere in merilne naprave.

Končni rezultat je bil strašen. Vozili sta bili močno poškodovani, voznika bi bila zagotovo mrtva. Kako pa je bilo s potniki, ki v večini niso bili privezani? Potniki v zadnjem delu avtobusa so bili privezani in so zato nesrečo preživeli. Celo 6 letni otrok, ki je bil privezan je preživel, prav tako dojenček v posebnem otroškem sedežu, pravilno pričvrščenem bi ostal živ. Vsi težje renjeni in mrtvi potniki pa so bili v sprednjem delu avtobusa in niso bili privezani. Strokovnjaki TCS-ja trdijo, da mesto sedenja v avtobusu in oddaljenost od centra kontakta avtobusa in tovornjaka ni pomembno. Ne glede na mesto sedenja je potencialna nevarnost enaka, saj na telesa deluje enaka sila. Potniki zadaj so preživeli predvsem zaradi uporabe varnostnih pasov.

Namesto zaključka napišimo, da varnostni pasovi rešujejo življenja tudi v avtobusu. Vsak potnik bi moral biti privezan predvsem zaradi lastne varnosti pa tudi varnosti drugih oseb v avtobusu.