Tovornjaki, ki vlečejo tudi 1000 ton
Mercedes-Benz Trucks je podjetju Viktor Baumann dostavil posebej predelan tovornjak za prevoz težkih tovorov (SLT). Največja obremenitev prikolice novega Arocs SLT 4463 AS 8×6 je 1.000 ton. Za prevoz tako posebej velikih tovorov bo tovornjak vozil v kombinaciji z več priklopljenimi tovornjaki. Skupna skupna teža, kot se imenuje skupna teža vseh potisnih in vlečnih vozil ter tovora, je tako lahko bistveno nad 1000 ton. Viktor Baumann je specializiran za tovrstne aplikacije. Podjetje za prevoz težkih tovorov bo v prihodnje uporabljalo svoj novi tovornjak za prevoz transformatorjev in izmenjevalnikov toplote.
Arocs SLT 4463 AS 8×6 je edini tovornjak s štirikolesnim pogonom v seriji modelov Arocs s široko kabino. Naknadno opremljena kabina BigSpace omogoča upravljanje dveh oseb med dolgimi nalogami. Ta pomemben korak v procesu predelave je izvedlo podjetje Paul Nutzfahrzeuge. Pri predelavi vozila so sodelovali tudi pogodbeni partner Mercedes-Benz Trucks RKG TruckService, tovarna Mercedes-Benz Wörth in tovarna za predelavo Mercedes-Benz Molsheim.
Ronald Ott (vodja prodaje Mercedes-Benz Trucks & FUSO Nemčija): »Danes predajamo vozilo, ki po več mesecih predelave postavlja nove standarde v težkem transportu. Zahvaljujoč odličnemu sodelovanju vseh vključenih partnerjev smo prepričani, da bo to težko tovorno vozilo prepričalo na vsakem metru voznega pasu in vozniku ponudilo zelo udobno delovno mesto.”
Matthias Kirschner (vodja voznega parka pri Viktorju Baumannu): »S takšnim tovornjakom v našem voznem parku praktično ni ničesar, kar bi bilo za nas preveliko ali pretežko. Podjetja za predelavo so tukaj opravila odlično delo in so dostavila točno to, kar smo želeli. .”
Specialni tovornjak za posebne naloge
V ekstremno težkih aplikacijah podjetja Baumann dva, trije ali več tovornjakov, spojenih skupaj, vlečejo večosno ploščad, kot je nizki nakladalnik ali nosilni most, od spredaj, medtem ko drugi tovornjak potiska od zadaj. Novi Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8×6 z nosilnostjo prikolice do 1.000 ton na vlečni kljuki je namenjen kot zadnje vlečno vozilo in s tem povezava s prikolico. Prevoz takšnih tovorov je potreben na primer za prevoz težkega in velikega, nedeljivega blaga, kot so izmenjevalniki toplote ali tokovni transformatorji.
Vozilo je imelo že tovarniško ojačan okvir in ustrezen pogon. Z naknadno vgrajeno vodilno osjo, nameščenimi sklopkami za težka bremena spredaj in zadaj ter drsnikom za težka bremena so bili v tovarni tovornjakov Mercedes-Benz v Molsheimu ustvarjeni tehnični predpogoji za težke operacije. Da bi povečali pritisk na kolesa in s tem povečali oprijem, so pri Paul Nutzfahrzeuge na Spodnjem Bavarskem namestili tako imenovano balastno ploščad. Paulova ekipa za predelavo je izvedla tudi obsežno predelavo v široko kabino.
Predaja strokovnjaku za težka bremena: Viktor Baumann GmbH
Sredi oktobra 2023, slabo leto po izdelavi prvotnega vozila, se je posebej predelan tovornjak vrnil v Wörth am Rhein. Pred predajo so strokovnjaki iz TÜV odobrili vozilo za posebne namene v skladu z §13 EG-FGV. Vozilo je torej takoj pripravljeno za uporabo in se takoj po predaji odpelje po Renu do sedeža Viktorja Baumanna med Bonnom in Kölnom.
Z več kot 130-letnimi izkušnjami se Viktor Baumann šteje za enega vodilnih strokovnjakov za težka vozila v Nemčiji. Na sedežu Baumanna ekipa že načrtuje prihodnjo transportno operacijo z uporabo močne nove pridobitve svoje flote. Prihajajoče poti so izračunane na centimeter natančno, s posebnim poudarkom na ključnih točkah, kot so mostovi, ostri ovinki ali nakloni. Takoj ko bodo pridobljene vse potrebne odobritve, bo novi Mercedes-Benz Arocs SLT 4463 AS 8×6 s 625 KM prvič na cesti. Najverjetneje bo vozil ponoči, skupaj z drugimi tovornjaki, ki dosegajo skupno težo do dobrih 1000 ton.
Podrobni koraki predelave
Posebne zahteve strank uresničuje center Mercedes-Benz Custom Tailored Trucks (CTT) v največji predelovalni tovarni Mercedes-Benz Trucks. V tovarni v Molsheimu v Franciji je vozilo dobilo dodatno os in tako postalo štiriosno vozilo 8×6. Poleg tega je naknadna vgradnja vključevala sedlo, drsnik za težke obremenitve in sklopke za težke prikolice. Spredaj je nameščena težka spojka Rockinger tip 56e. Na zadnji strani lahko stranka namesti 1000-tonsko vlečno sklopko Rockinger RO58E. Za kabino so vgradili zadaj nameščen hladilni sistem, 900-litrski rezervoar za gorivo in hidravlični sistem za krmiljenje polpriklopnika. Po približno 14 tednih so bili predpogoji za težki vlačilec izpolnjeni in predelava v Molsheimu je bila zaključena.
Paul Nutzfahrzeuge GmbH kot pomemben partner Mercedes-Benz Trucks skrbi za nadgradnjo in predelavo gospodarskih vozil ter dobavlja rešitve za vozila za posebne namene. V tovornjaku za Baumann je ekipa za predelavo iz Paula zamenjala kabino StreamSpace s širino 2,3 metra s široko kabino BigSpace s širino 2,5 metra. Nova kabina ima majhen motorni tunel dolžine pribl. 100 mm, da ne preseže dovoljene skupne višine štirih metrov. V ta namen je vozilo spredaj tudi znižano. Zaradi zamenjave kabine je bilo treba prilagoditi notranjo opremo, vključno z instrumentno ploščo, posteljo in predali. Podjetje Paul je namestilo tudi dodatni stolp z odlagalnimi boksi za kabino in namestilo balastno ploščad podjetja Greiner. Skupaj na novo vgrajenih ali zamenjanih je bilo približno 9.500 delov. Da bi ohranili značaj in lastnosti tovornjaka s slavno zvezdo, je bilo za to posebno naročilo uporabljenih čim več komponent serije Mercedes-Benz Trucks. Izvedba teh korakov predelave je trajala približno štiri mesece.