Tovorna vozila MAN prepoznajo pešce in kolesarje, vozijo še varčneje in še intenzivneje podpirajo voznika
Pri dostavi v mestu, pri manevriranju na odlagališču ali v nejasnih situacijah na križiščih in pri vstopu v krožišča: pešci ali kolesarji se lahko premaknejo na težko vidno območje neposredno pred vozilom, ne da bi voznik to takoj opazil.
Novi varnostni sistem “FrontDetection” učinkovito ublaži takšne kritične situacije v mestnem prometu, zlasti za najbolj ranljive udeležence v prometu, tako da zaznava, ali so pešci in kolesarji na težko vidnem območju neposredno pred vozilom, tako ob speljevanju in tudi ob nizkih hitrostih do 10 km/h ter nato vizualno in zvočno opozori voznika.
Hkrati je nova varnostna funkcija vključena v strategijo opozarjanja in zaviranja tretje generacije MAN-ovega sistema za pomoč pri zaviranju v sili (EBA). Ta zdaj zaznava druge udeležence v prometu že pri hitrosti 10 km/h, ki niso neposredno na voznem pasu pred tovornjakom, vendar bi ga lahko prečkali. V primeru neizbežnega trčenja opozori in po potrebi samodejno sproži zaviranje v sili vse do mirovanja.
Posodobljen je bil tudi opozorilni sistem MAN AttentionGuard, ki zaznava nevarno vožnjo ter voznika opozori vizualno in zvočno: v primerjavi s prejšnjo različico dodatno razvit MAN AttentionGuard nenehno ocenjuje stabilnost voznikovega voznega pasu in posege krmiljenja. Poleg tega je zdaj voznika mogoče opozoriti brez prečkanja oznak voznega pasu, če sistem zazna upad voznikove pozornosti – še preden voznik zavestno zazna pojav zaspanosti kot omejitev svoje koncentracije.
Predvsem ob slabši vidljivosti in ponoči, k varnosti na dolgih poteh pripomore tudi sistem za opozarjanje na razdaljo. Če voznik pade pod zakonsko minimalno razdaljo, sistem to opozori. Prikaz dejanske razdalje v metrih do spredaj vozečega vozila pomaga pri ponovnem vzpostavljanju in vzdrževanju pravilne razdalje, kljub temu če ni vklopljen tempomat z nadzorovano razdaljo ACC, ki samostojno vzdržuje pravilno razdaljo. Opozorilo za razdaljo in ACC tako pomagata znatno zmanjšati tveganje trka od zadaj, tudi kot preventivni ukrep.
Hiter in osrednji dostop do vseh asistenčnih funkcij omogoča nov gumb na večfunkcijskem volanu ali na instrumentni plošči, odvisno od opreme. Funkcije, kot so menjava voznega pasu in pomoč pri zavijanju, asistent za promet na dolge razdalje MAN CruiseAssist ali zaznavanje pešcev in kolesarjev FrontDetection, lahko preprosto prikličete brez obhoda menija.
Dodaten prispevek k preventivni varnosti v cestnem prometu je predhodna vgradnja za priklop alkotesta, ki meri vsebnost alkohola v izdihanem zraku in omogoča zagon motorja le, če je voznik sposoben za vožnjo. Nesreče zaradi alkohola, ki so še posebej tragične, ker se jim je načeloma mogoče izogniti, je tako mogoče preprečiti.
Več podpore pri vsakodnevni vožnji
Poleg številnih aktivnih opozorilnih oz. preventivnih varnostnih sistemov, tovornjaki MAN sedaj ponujajo tudi nove sisteme, ki voznika bistveno razbremenijo pri vsakodnevnem delu in s tem posredno prispevajo tudi k večji varnosti.
Eden od teh je novo prepoznavanje prometnih znakov. Prikaz prometnih in hitrostnih predpisov, ki veljajo v vozni situaciji v realnem času, razbremeni voznika, ki se lahko popolnoma osredotoči na vožnjo in promet, ne da bi ga skrbelo, da bi morda spregledal veljavne omejitve.
Nov prikaz tlaka in temperature v pnevmatikah prav tako zagotavlja dragocene informacije. Ustrezen tlak v pnevmatikah zmanjša porabo in obrabo ter zmanjša tveganje za nevarne poke pnevmatik in požare zaradi pregretja. Sistem prikazuje tudi tlak v pnevmatikah in temperaturo prikolic in polpriklopnikov, opremljenih z ustreznimi senzorji.
Tudi če so poklicni vozniki popolnoma seznanjeni z vzvratno vožnjo z dolgimi kombinacijami vlakov, lahko kljub temu pride do težavnih situacij zaradi zadnje omejene vidljivosti. Tu voznika podpira sistem vzvratnega gibanja (Reversing Motion System) – slika kamere, ki jo zagotavlja kamera v zadnjem delu, ki je zdaj na voljo kot standardna možnost. Samodejno se prikaže na zaslonu, ko je prestavljena vzvratna prestava, kadar koli pa ga je mogoče aktivirati tudi ročno z gumbom na instrumentni plošči. Tako ima voznik ves čas na očeh, kaj se dogaja za njegovim vozilom.
Druga pomembna olajšava za voznika je sedlo, opremljeno s senzorji. Senzor polpriklopnika na plošči sedla, senzor glavnega sornika na ključavnici sklopke in senzor za zaklepanje na varovalu dostopa spremljajo postopek spajanja in zagotavljajo informacije neposredno prek digitalnega prikazovalnika. Voznik lahko tako neposredno s svojega delovnega mesta vidi pravilno zaklepanje sedla – velika olajšava, zlasti ponoči, in s tem dodatna pridobitev za varnost.
Novo krmiljenje zračnega vzmetenja prav tako prispeva k lažji operaciji polmontaže. To zagotavlja nova ergonomska zasnova upravljanja s kablom povezanega daljinskega upravljalnika ob voznikovem sedežu, ki ga dopolnjuje tudi možno upravljanje funkcij zračnega vzmetenja prek večfunkcijskega volana in menija na vozilu. Z novim sistemom je možno tudi krmiliti zračno vzmetenje prikolice, kar prav tako skrajša čas dviganja in spuščanja do 50 %.
Nenazadnje novo prepoznavanje glasu prek voznikove kartice naredi nastavitev še posebej preprosto za menjavo voznikov z različnimi jeziki. Poleg dveh standardnih jezikov, nemščine in angleščine, je mogoče z MAN Now prek platforme RIO brezplačno prenesti še 28 drugih jezikov. S prepoznavanjem jezika in jezikovnim paketom, zaustavitvijo v prostem teku, sistemoma za učinkovitost vožnje MAN EfficientCruise in MAN EfficientRoll, nadzorom časa vožnje MAN TimeInfo in MAN TimeControl ter voznimi programi za menjalnik MAN TipMatic, funkcija prenosa neposredno v vozilo, zdaj vključuje veliko število daljinsko dostopnih funkcij vozila, ki jih je mogoče naknadno vgraditi tudi v tovorna vozila MAN od modelnega leta 2022.
Večja zmogljivost, večja učinkovitost, večja optimizacija uporabe
Poleg varnostnih posodobitev za podporo voznikom je MAN Truck & Bus pospešil svojo igro tudi v smislu zmanjšanja porabe goriva – hkrati pa povečal zmogljivost: že od IAA 2022 novi motor D26 ponuja 10 KM in 50 Nm več zahvaljujoč notranjim ukrepom motorja in hkrati porabi občutno manj goriva. V povezavi z aerodinamičnimi izboljšavami prehodov rež v kabini, vetrobranskega stekla ter stranskih in strešnih spojlerjev, ki so bili prav tako predstavljeni na IAA, nova generacija lahkih pogonskih osi, ki varčujejo z gorivom, z novim oljem za menjalnike z nizkim trenjem in MAN EfficientCruise, ki deluje še bolj proaktivno, so možni prihranki goriva do 6 odstotkov. Na novo integrirana funkcija PredictiveDrive naredi tempomat GPS še učinkovitejši. Načrtuje optimalno krivuljo hitrosti za topografijo pred vami in zanjo izbere delovno točko motorja, ki je najbolj varčen z gorivom, ob upoštevanju prestavnega razmerja, in to že od hitrosti samo 30 km/h.
V lažjih serijah TGL in TGM je nov menjalnik osrednja novost na področju pogona. Novi MAN PowerMatic omogoča MAN TGL in TGM še bolj učinkovito menjavanje prestav. Obenem avtomatski pretvornik navora ponuja poseben zagon brez obrabe in zelo visoko pospeševanje – idealno za mestne operacije in aplikacije za oblasti, kot so gasilci.
Portfelj inovacij, ki jih je že mogoče naročiti za TGX, TGS, TGL in TGM, zaokrožuje nov sistem upravljanja baterije, ki upošteva povečane zahteve številnih dodatnih električnih porabnikov v času mirovanja in zagotavlja zagon vozila z odklopom manj pomembnih potrošnikov. Z razširitvijo ponudbe tovarniških prekucnikov Meiller TRIGENIUS, ki je bila že predstavljena na sejmu IAA 2022 za vse štiri serije tovornjakov, MAN ponovno znatno širi svoj portfelj rešitev karoserije iz tovarne.
Skupaj z garancijo mobilnosti MAN Mobile24, ki je bila ponovno razširjena in zdaj vključuje tudi rezervacije terminov in podporo v tujini, servis pnevmatik in spletna poročila o statusu ter podrobne informacije prek MAN ServiceCare, je MAN sestavil paket na novo razpoložljivih inovacij v skladu s svojo trditvijo »Simplifying Business«, zaradi česar so tovornjaki še bolj usmerjeni k vozniku in strankam, še učinkovitejši in uporabniku prijaznejši, predvsem pa še varnejši