Avtomobilizem

Še ena prekrasna stvaritev Roberta Lešnika – Mercedes razreda E

Mercedes-Benz je predstavil povsem novo generacijo enega izmed najbolj pomembnih vozil v njegovi zgodovini: E-razred (W214). To je še ena prekrasna stvaritev Roberta Lešnika, ki se kljub poplavi crossoverjev in SUVjev še vedno drži klasične limuzinske forme, nekoliko kasneje pa pride tudi  karavan.

Vizualno si močno sposoja elemente od velikega brata razreda S, ne le v estetskem smislu, ampak tudi v tem, da prevzema veliko število sestavnih delov. Med specifičnimi detajli izpostavljamo “progresivno” sprednjo masko z številnimi majhnimi zvezdicami, čeprav se kupci lahko odločijo tudi za “Classic” različico, znano konzervativno rešetko z letvicami. Spredaj ima zdaj dve vrsti LED luči (nad in pod glavnimi visokoločljivimi matričnimi lučmi), osvetljena pa je tudi črna maska ​​hladilnika z drobnimi trikrakimi zvezdicami, ki spominja na električni EQS.

Zaščitni znak nemškega proizvajalca je našel mesto tudi v zadnjih lučeh – pozicijske in zavorne luči prav tako svetijo v obliki trikrake zvezde. Kljuke na vratih so, kot je zadnje čase običajno, skrite v karoseriji in izskočijo ob odklepanju avtomobila, očem pa so skrite tudi izpušne cevi.

Znotraj ima veliko več skupnega z razredom S kot z manjšim razredom C. Za začetek je bila medosna razdalja podaljšana za 22 mm, na skupno 2961 mm, s čimer se je sprostilo več prostora v avtomobilu, ki zdaj od nosa do repa meri precejšnjih 4949 mm. Prostor za kolena in prostor za noge so povečali za 10 oziroma 17 milimetrov, pri Mercedesu pa pravijo, da dodatnih 25 mm prostora za komolce zadaj pomeni, da je v širino skoraj toliko prostora kot v največjem luksuznem avtomobilu te znamke.

Ko pa gre za armaturno ploščo, imajo zasloni novega razreda E več skupnega z električnima sorodnikoma EQE in EQS. Razred E je standardno opremljen z digitalnim zaslonom, ki prikazuje instrumente in multimedijskim zaslonom MBUX, ki je vgrajen v armaturno ploščo. Tako kot številni proizvajalci avtomobilov tudi Mercedes verjame, da je povezljivost in zmožnost prenosa pretočne vsebine in dejavnosti družbenih medijev v avto naslednja meja, zato je na voljo kamera za selfije in dostop do aplikacij in iger, kot sta TikTok in Angry Birds, ter možnost pretakanja videa.

Zanimivo je, da bo sistem za sledenje obrazu deaktiviral video vsebino, ki se predvaja na sovoznikovem zaslonu, če bo zaznal, da jo voznik opazuje preveč časa. Mercedes pravi, da novi, zelo zmogljivi enojni procesor opravlja delo, ki bi ga prej opravljalo več delov strojne opreme, zaradi česar je celoten električni sistem hitrejši.

Kaj pa stvari, ki so bile včasih pomembne v avtomobilih? Strojna oprema pod pokrovom? Za Evropo so vsi motorji elektrificirani. Vsak motor ima nekakšno hibridno pomoč, polovica motorjev pa je priključnih hibridov. Na začetku ponudbe je bencinski motor E200 s pogonom na zadnja kolesa z močjo 204 KM. Obstaja tudi njegov dizelski ekvivalent, E200d s 197 KM, ki je na voljo z zadnjim ali štirikolesnim pogonom 4Matic.

Vse tri različice do »stotke« pridejo v 7,8 sekunde ali hitreje in dosežejo najmanj 238 km/h. Priključni modeli, ki so na voljo ob lansiranju v Evropi, so tudi dvolitrski štirivaljni bencinski motorji v kombinaciji z elektromotorji s 129 KM, ki lahko zagotovijo do 100 km povsem električnega dosega.

Ta modela nosita oznako E300e in E300e 4Matic, s skupno sistemsko močjo 313 KM. Naslednji priključni hibrid je E400e 4Matic s 381 KM. Trenutno je najhitrejši v ponudbi in stotico doseže v 5,3 sekunde. Glede na to, da ni povsem električnega razreda E, se bodo ljubitelji tovrstnega pogona morali odločiti za Mercedes EQE.

Raven varnosti v novem razredu E je na najvišjem nivoju. Poleg tega, da prevzame večino varnostnih sistemov iz razreda S, omogoča avtonomno vožnjo 3. stopnje, s pomočjo številnih senzorjev, radarjev in lidarjev.

Mercedes je razred E predstavil leta 1993, ko so prenovili generacijo W124. V tridesetih letih je na trg prišlo pet generacij. Zdaj je torej na vrsti šesta, ki nosi kodno ime W214. Še vedno je na voljo kot limuzina in karavan, ki ga bodo predstavili malce pozneje, med tem ko bosta kupeja in kabrioleta nosila oznako CLE.