Avtomobilizem

Robusten a eleganten – novi Hyundai Santa Fe

Hyundai predstavlja zastavonošo med Hyundaijevimi evropskimi športnimi terenci, ki se sedaj ponaša z vrsto tehnologij višjega razreda, obenem pa je na voljo tudi kot klasični in kmalu tudi kot priključni hibrid. Prav tako gre za prvi evropski Hyundai, ki je izdelan na novi platformi. Slednja v svoji tretji generaciji zagotavlja še boljše vozne lastnosti, nižjo porabo goriva in več varnosti.

Vse te izboljšave časovno sovpadajo s praznovanjem 20. obletnice modela Santa Fe na evropskem trgu. Hyundaijev športni terenec segmenta D je na evropske ceste prvič zapeljal že davnega leta 2001, s čimer predstavlja znamkin najdlje prodajani SUV na stari celini.

 

Drzne nove linije za edinstven nastop

Novi Santa Fe s svojim izgledom prinaša svež veter v razred športnih terencev, saj na edinstven način združuje terensko robustnost in prefinjenost. Prednji del pogled ukrade z vpadljivo široko masko hladilnika, ki objema dnevne luči, z izraženim 3D vzorcem pa dodaja piko na i terenskemu duhu vozila. Edinstvena grafika LED dnevnih luči v obliki črke T poskrbi za nezamenljiv svetlobni podpis, vanje pa sta skrita tudi smernika. Razširjene obrobe blatnikov in nova aluminijasta platišča, med katerimi so tudi 20-palčna, še dodatno okrepijo močan oblikovni karakter novega modela. Njegov zadnji del se prav tako ponaša s posodobljeno obliko žarometov, ki jih sedaj grafično povezuje svetlobna letvica.

Notranjost s pridihom prestiža

Notranjost novega Santa Fe je v primerjavi s prejšnjim modelom prostornejša, udobnejša in še boj praktična. Obenem vse njene komponente odlikujejo kakovostni, na otip mehki materiali, ki poskrbijo za pridih razkošja. Armaturna plošča je postavljena nekoliko nižje, osrednja konzola se ponaša z novim slogom, v središču pa blesti 10,25-palčni zaslon na dotik. Lebdeča osrednja konzola gosti gumbe za upravljanje s samodejnim menjalnikom, njene poteze pa se elegantno zlivajo z zgornjim delom armaturne plošče. V novem Santa Fe pa voznika pričaka še ena novost – vrtljivi gumb za izbiro terenskega načina vožnje, ki se za več priročnosti nahaja ob izbirniku standardnih voznih načinov.

Učinkovitejši motorji sedaj tudi z električno podporo

Po izjemnih tržnih uspehih hibridne in električne različice nove Kone so se pri Hyundaiju odločili, da z naprednimi pogonskimi izbirami opremijo tudi svojega zastavonošo v evropski SUV ponudbi. Novi Santa Fe je tako prvi evropski Hyundai, ki bo na trg zapeljal opremljen z novim hibridnim oz. priključnim hibridnim pogonom Smartstream.

Santa Fe s hibridnim pogonom poganja kombinacija 1,6-litrskega bencinskega agregata T-GDi (prisilno polnjen motor z direktnim vbrizgom goriva) Smartstream ter elektromotorja z močjo 44,2 kW. Slednjega napaja litij-ionska baterija kapacitete 1,49 kWh. Kot hibrid je Santa Fe na voljo tako z dvo- kot tudi s štirikolesnim pogonom, postreže pa s 169 kW (230 KM) in 265 Nm navora. Gre torej za kombinacijo, ki učinkovito niža emisije, a ne na račun vozniškega užitka. Tistim, ki jih bolj mika dizelski pogon, je na voljo 2,2-litrski dizel, prav tako z oznako Smartstream in najnovejšimi nadgradnjami za več učinkovitosti in okoljske prijaznosti. Štirivaljnik tako razvije 148 kW (201 KM) ter 440 Nm navora, povezan pa je lahko s pogonom na prednji kolesni par ali štirikolesnom pogonom.

Štirikolesni pogon in terenski načini vožnje

Tako kot njegov predhodnik je tudi novi Santa Fe na voljo s Hyundaijevim štirikolesnim pogonom, zasnovanim na tehnologiji HTRAC. Gre za skovanko iz besed “Hyundai” in “traction” (oprijem), ki omogoča boljšo vodljivost in razporeditev navora glede na razpoložljivi oprijem in hitrost vozila. Tudi novi Santa Fe, tako kot vsi ostali hišni modeli, kupcem zagotavlja najvišjo raven zanesljivosti, potrjeno z najobsežnejšim in najboljšim garancijskim paketom na trgu. 5-letna tovarniška garancija brez omejitve prevoženih kilometrov zajema poleg omenjenega tudi 5 let asistence na cesti in 5 let brezplačnih preventivnih pregledov vozila.

Dizelski Santa Fe je na voljo od 38.900 evrov dalje, za štirikolesni pogon je potrebno doplačati 2000 evrov. Hibridna verzija pa je na voljo od 42.500 evrov naprej.