Gospodarska vozila

T kot Težko

Končno smo dočakali razkritje novega Iveco T-Way. Z njim pri Ivecu zamenjujejo serijo gradbenih tovornjakov iz družine Trakker. T-Way prinaša povsem novo kabino, ki osnove vleče iz serije S-Way, predstavljene poleti 2019. Predstavitev ni potekala v živo, ampak virtualno, a tudi tu so Italijani poskrbeli za pravi show.

Iveco se je zelo inovativno lotil virtualne predstavitve, ki je bila prikazana na Iveco Live Channel. Vsem udeležencem predstavitve so na edinstven način pripovedovali zgodbe, sestavljene iz mešanice video vsebin in pogovorov v živo. Vsaka nova generacija Ivecovih off-roaderjev je gradila na odločnosti predhodnikov, letvico zmožnosti so vedno premikali višje in višje. In ponovno nova generacija, sedaj pod imenom T-Way, prevzema odgovornost, da bo še boljša od predhodnikov, ki so se dokazovali tudi na raznih svetovnih ekspedicijah in najtežjih vztrajnostnih preizkušnjah. T-Way je zelo robusten in pripravljen opraviti najtežje naloge. Zaradi tega je šasija izdelana iz 10 mm debelih profilov z vrhunsko odpornostjo proti zvijanju.

Sprednja os dopušča največjo obremenitev do 9 ton. Za izboljšanje zmogljivosti so pesta zadnje osi zmanjšana. Popolnoma nova je zadnja tandemska os, ki je glede na predhodnika lažja za več kot 300 kg, poleg tega pa nudi tudi boljše terenske lastnosti, saj ima večjo oddaljenost od tal, povečana pa sta tudi vstopni in izstopni kot vozila.

 

Cursor 9 in 13

Za najtežje naloge je zadolžen preverjen Ivecov motor Cursor 13, ki razvija 510 KM. Z njegovo optimizacijo je prejel 10 KM več, kot jih je imel Trekker. Za lažje konfiguracije pa je na voljo tudi motor Cursor 9. Za zagon motorja je dovolj pritisk na stikalo start/stop. Tudi prenos moči je že preverjen, saj ga sestavlja avtomatiziran menjalnik Hi-Tronix z 12 ali 16 prestavami. Manipulacija z menjalnikom se vrši prek treh gumbov na armaturni plošči: D, N in R. Delovanje menjalnika je dopolnjeno s funkcijami Hill Holder, ki pomaga pri speljevanju v klanec, Rocking Mode za ustvarjanje vlečne moči na drsečih podlagah in Creep Mode, ki dopušča počasno premikanje, tudi ko je tovornjak polno naložen. Za vožnjo po asfaltnih podlagah pa je zadolžen Hi-Cruise, ki še izboljšuje učinkovitost prenosov ter vključuje Predictive Cruise Control in Eco-Roll funkciji.

Za večjo učinkovitost in uporabnost T-Way prinaša tudi popolnoma nov hidrostatični pogonski sistem Hi-Traction s konfiguracijo 6 × 4. Ta sistem je aktiven pri hitrostih do 25 km/h in se samodejno aktivira, da po potrebi zagotovi dodaten hidravlični pogon na sprednja kolesa. Ta sistem je enostavnejši, ob tem pa omogoča večjo nosilnost in nižjo porabo glede na klasičen vsekolesni pogon. Masa praznega vozila se je z novo konstrukcijo zadnje tandemske osi, ki je zdaj enodelna, še zmanjšala, in sicer za 325 kg (v primerjavi s Trakkerjem).

Iveco T-Way se lahko pohvali z najboljšo povezljivostjo v svojem razredu, ki je zaščitni znak celotne ponudbe tovornjakov Iveco Way, saj so vsa vozila opremljena s sistemom Connectivity Box. Sistem povezave omogoča telediagnostiko in predvidevanje vzdrževanja. Upravljavcem voznega parka tudi omogoča, da ves čas z oddaljene lokacije spremljajo delovanje vsakega vozila, s čimer se zagotavlja še večja učinkovitost. Vedno večji portfelj storitev, ki jih zagotavlja priključitev IVECO ON, je osredotočen na povečanje produktivnosti in trajnosti vozil ter zmanjšanje nenačrtovanih zastojev.

Prostorna in udobna nova kabina

Novi Iveco T-Way ima tudi novo kabino, ki je elegantna z aerodinamičnimi dodatki. Sprednji del zaznamujeta velika črna satasta maska ter robusten tridelni odbijač, v katerega sta vgrajena tudi svetlobna sklopa z LED dnevnimi lučmi. Luči so dodatno zaščitene z mrežo, robustnejša pa so tudi ohišja ogledal. Stopnice imajo nedrsečo podlago, dodatno pa sta zaščitena tudi motor in menjalnik. Velike steklene površine ponujajo dobro preglednost, kabina pa je na voljo v dveh različicah: AD (kratka kabina) in AT (dolga kabina) s standardno ali visoko streho. Notranjost kabine je osredotočena na funkcionalnost, da vozniku olajša vsakodnevno delo. Celotno območje okoli voznika je bilo ustvarjeno za lažje delo. Pregledni merilniki so še zmeraj analogni, na sredinski konzoli pa pridih moderne tehnologije: 10-palčni ekran za dodatne zabavne funkcije: radio, navigacija, telefonija … Armatura je iz trde plastike, kar omogoča lažje vzdrževanje, na voljo pa je tudi precej zaprtih in odprtih odlagalnih površin in predalov. Voznikov sedež je udoben in ergonomsko oblikovan, skupaj z novim konceptom multifunkcijskega volana pa zagotavlja odlično udobje za voznika.

Varnost voznika je najpomembnejša, zlasti v težkih pogojih, s katerimi se sooča Iveco T-Way. Zasnovan je tako, da zagotavlja maksimalno zaščito z varnostnimi elementi, ki daleč presegajo zakonodajne zahteve. Novi zavorni sistem je standardno opremljen s sistemom EBS, kolutne zavore na vseh kolesih so na voljo pri modelih PWD, novi sistemi ADAS (Advanced Driving Assistance Systems) pa so na voljo za celotno ponudbo tovornjakov v tem razredu. Pri Ivecu se zato radi pohvalijo, da se polno obremenjen tovornjak pri hitrosti 60 km/h zaustavi v le 21 metrih.

Iveco T-Way bo zaradi izjemne prilagodljivosti postal priljubljen pri izdelovalcih nadgradenj. Zaradi izjemne vsestranskosti, širine in globine dosega ter široke palete različic je Iveco T-Way popoln tovornjak za vse tipe karoserij in profesionalne naloge.