Prvi test z Multivan T7 eHybird

Markanten sprednji del s povezanimi žarometi in gosto mrežo v odbijaču.

Če je bil do sedaj Multivan narejen na osnovi Transporterja, je zadnja generacija z oznako T7 nekaj povsem novega in ima celo jasnovidne sposobnosti. Dovolj je pogled pod motorni pokrov. Poleg bencinskih motorjev se tu prvič nahaja tudi priključni hibrid. Med prvimi v Sloveniji smo preizkusili kako močna je električna iskra v T7 eHybrid z 1,4 litrskim TSI motorjem.

Kromirana letvica lepo ločuje zgornji črni in spodnji rdeč del karoserije.-

Vizualno se Multivan na sprednjem delu približuje Caddyu. Žarometi čez celotno širino sprednjega dela in mogočna rešetka hladilnika spominjajo na enoprostorec visokih kapacitet, tako da Multivan deluje bolj kot osebno vozilo kot pa Transporter. Pokrov motorja se sedaj pod manjšim kotom združi z vetrobranskim steklom, ki je prav tako bolj položno. Kromirana linija na boku, ki ločuje dvobarvno karoserijo optično povezuje sprednje in zadnje LED luči, ki so na vozilu že v osnovni opremi. V osnovni opremi so tudi dvoja bočna drsna vrata. Prvič so na zadku dvodelne luči, kjer jih je pol v prtljažnih vratih, pol pa se jih zajeda močno v bok vozila. Streha se na zadnjem delu nekoliko spusti in zaključi v aerodinamičnem spojlerju.

Luči so tokrat dvodelne. Polovica jih je v prtljažnih vratih, druga polovica pa se globoko zajeda v bok vozila.

MQB Evo platforma

Multivan je sedaj postavljen na MQB Evo platformo, na kateri stoji tudi Golf zadnje generacije, zato ima na voljo tudi vse sodobne sisteme aktivne in pasivne varnosti, talni sklop pa omogoča vgradnjo baterij, s čimer postaja Multivan prvič tudi elektrificiran.

Tudi luči se sedaj prižigajo samo na dotik. Na veliki 10,25 palčni plošči z merilniki pa odčitavamo vse potrebne podatke povezane z vožnjo.

Kokpit je bolj digitalen kot kdaj koli prej v kakšnem Multivanu. V praksi to pomeni, da je večino stikal izginilo, nadomestile pa so jih površine in ekrani občutljivi na dotik. Stikala pa ostajajo na volanskem obroču. Preko njih spreminjamo ponujene informacije na 10,25 palčnem zaslonu, ki je zamenjal klasično ploščo z merilniki. Na sredinski konzoli pa je še en 10 palčni zaslon za ostale storitve: klima, radio, navigacija … Povezava pametnega telefona prek aplikacije App-Connect je možna že v osnovni opremi, nekoliko dražja izvedenka, kakršno smo imeli na testu, pa je imela po armaturi tudi lesene dekorativne dodatke, ki naredijo Multivan še bolj luksuzen.

Sedežni red 2+2+2. Vsi sedeži so na tirnicah in se lahko pomikajo naprej in nazaj, lahko pa jih tudi odstranimo iz vozila. Na sredini je priročna konzola, ki se lahko prelevi tudi v delovno mizico.

Prepričljiv na cesti

Na cesti je Multivan izjemno prepričljiv. Vozi se kot vsak osebni avtomobil, saj sta volan in sedež izdatno nastavljiva, slednji tudi s pomočjo elektrike. Ker smo preizkusili hibridno različico, se vožnja vedno prične s pomočjo elektrike, ki se hrani v majhni 13 kWh bateriji in poganja 85 kW elektromotor. Če je baterija polna in imamo vključen električni način pogona, se lahko samo na elektriko vozimo tudi do 50 kilometrov daleč, najvišja hitrost s katero se lahko vozimo na elektriko pa znaša 130 km/h.

V hibridnem načinu vožnje, se bo ob močnejšem pritisku na stopalko za plin v pogon vklopil, na papirju šibak, sicer pa zelo poskočen 1,4 litrski turbo bencinski motor, ki razvija 110 kW (150 KM). Skupna sistemska moč elektromotorja in bencinskega motorja znaša 218 KM, kar naredi Multivana za izredno poskočnega. Sicer do 100 km/h potrebuje 11 sekund, a je potrebno poudariti, da je vozilo samo po sebi težko 2,2 toni. Za prenos skrbi 6-stopenjski samodejni menjalnik DSG z dvojno sklopko, ki svoje delo opravlja izjemo gladko v komfortnem in eco načinu vožnje, v načinu šport pa dovoli da se motor zavrti v višje vrtljaje, kar pa v kabino prinese malo več hrupa in zato se v njej ustvari tudi nekaj športnega vzdušja.

Multivana poganja hibridni sklop, ki ga sestavlja 1,4 litrski turbo bencinski motor in 85 kW elektromotor. Skupna sistemska moč znaša 218 KM.

Uporaben hibrid

Vsi ki se veliko vozite po mestu in opravljate krajše shuttle prevoze, vam iskreno priporočam hibridno izvedenko, saj boste po 100 prevoženih kilometrih zabeležili porabo nižjo od 5 litrov. No, avtocesta je druga zgodba, tam je potrebno hitreje premikati dve toni in zato tudi poraba zraste na dobrih 8 litrov. Vsi, ki pa takšen avto potrebujete za prevoze na daljše razdalje, naročite že sedaj dizelsko izvedenko, ki prihaja k nam sredi leta.