Prvi brez ogledal – prenovljeni Mercedes-Benz Actros

Mercedes je pred 200 novinarji iz cele Evrope predstavil prenovljenega velikana Actrosa. Actros je s prenovo močno dvignil letvico tehnološke naprednosti, saj uvaja kar štiri svetovne novosti, v njem in na njem pa najdemo več kot 60 novosti, ki mu bodo pomagale, da še naprej vzdržuje visok prodajni tempo na starem kontinentu.

Tako kot so Mercedesova osebna vozila med najbolj naprednimi na svetu, to velja tudi za njihove tovornjake, še posebej za zastavonošo Actrosa. Daimler Trucks je v Berlin povabil izbrane novinarje, da nam razkrije vse novosti in podrobnosti novega tovornjaka.

Aktualni model Actros je bil predstavljen leta 2011 in sedaj je čas za pomladitev. V oblikovnem smislu se tovornjak ni veliko spremenil, prepoznali pa ga boste po novih LED dnevnih lučeh spredaj in zadaj ter po novih LED smernikih.

Največja vidna novost pa je vsekakor to, da na vozilu ni zunanjih vzvratnih ogledal. Na vsaki strani sta nad vrati nameščeni posebni roki. V vsako je vgrajena visoko resolucijska kamera, ki sliko dogajanja izza vozila prenaša na dva displeja nameščena na A stebričku. Podolgovata displeja prenašata dve sliki v razmerju 70:30. Zgornja projekcija je ožja, spodnja pa precej širokokotna in pokriva vse mrtve kote. Na ekranu se pojavijo tudi posebne črte, ki nam pomagajo določiti konec vozila in s tem olajšati prehitevanje, predvsem pa dostop na nakladalno rampo. Sistem MirrorCam ponuja manjši zračni upor ter veliko boljšo vidljivost, saj sta kameri zaščiteni pred umazanijo, za zimski čas pa sta tudi ogrevani.

 

 

 

 

 

Naslednja novost, ki jo uvaja Actros je Active Drive Assist, ki ponuja pomoč voznikom na dolgih poteh po evropskih avtocestah in uradno uvaja drugi nivo (level 2) avtonomne vožnje. Sistem sam nadzoruje hitrost, ob tem pa zadržuje vozilo v sredini voznega pasu in sam premaguje zavoje ne glede na hitrost vozila. Kljub svoji naprednosti, pa sistem še vedno zahteva, da voznik drži volanski obroč sam. Sistem deluje s pomočjo Lane Keeping Assist sistemom ter Proximity Control Assist sistemom, ki kontrolira stop-and-go funkcijo.

Tretja novost je povsem digitalna plošča z merilniki. Multimedia Cockpit je lahko v velikosti 10 ali 12 palcev. Ponuja izredno veliko informacij na voljo pa so tudi različni izgledi. Število naprednih sistemov in naprav v kabini je sedaj povečano, upravljanje z njimi pa močno olajšano, saj vse upravljamo preko dodatnega ekrana na sredinski konzoli, kateri je občutljiv na dotik in zamenjuje večino tipk in stikal, katerih v kabini skoraj ne najdemo več.

In kot četrto novost Mercedes uvaja novo, že peto generacijo naprednega zavornega sistema ABA. ABA 5 uspešno ustavi tovornjak, če se pred njim znajde pešec ali kolesar vse do hitrosti 50 km/h.

Actros je z vsemi novostmi sedaj tudi za 3 do 5 % varčnejši, nekaj na račun kamer namesto ogledal, nekaj pa na račun optimizacije pogonskega sklopa ter z obdelavo digitalnih map, kar pomeni, da je PPC (Predictive Powertrain cruise control) še naprednejši in še bolj natančno pripravi motor in menjalnik za optimalno delovanje na zadani poti.

Več pa v naslednji številki revije Tranzit.