Ni ovir za Unimog

Konec lanskega leta je minilo 70 let od prevzema podjetja Unimog s strani Daimler-Benz AG. S tem datumom se je rodil zdaj že legendarni Mercedes-Benz Unimog, ki je svoje zmogljivosti dokazal že več sto tisočkrat.

Po izjemno uspešni razstavi takrat revolucionarnega »Unimoga« v oddaji Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft (DLG), ki se je predvajala poleti 1950 v Frankfurtu, je direktorjem podjetja Boehringer Bros iz Göppingena postalo hitro jasno, da brez večjih vlaganj v proizvodnjo ne bodo mogli zadovoljiti izredno velikega povpraševanja po Unimogu. Poleg tega dobava motorjev od Daimler-Benza prav tako ni bila v celoti zagotovljena glede na potrebe podjetja in na zmogljivosti v času povojnega gospodarskega razcveta.

Ni dovolj motorjev

Omenjeni motor je bil dizelski motor OM 636, razvit za osebni avtomobil Mercedes-Benz 170 D, ki ga je Daimler dobavljal Boehringerju za njihove modele Unimog 70200. Pri Unimogu je bilo 38 KM motorja omejenih na 25 KM. Ta uspešni motor, prvi dizelski motor za osebna vozila, izdelan po vojni, se je serijsko vgrajeval v osebna vozila med letoma 1949 in 1963, svoje mesto pa je imel tudi v Unimogu.

Pogajanj sta se udeležila dva predstavnika podjetja Daimler-Benz AG in šest delničarjev razvojne družbe Boehringer Unimog.Med njimi je bil tudi oče Unimoga, Albert Friedrich, pa tudi Rolf in Werner Boehringer kot predstavnika proizvodnega podjetja Boehringer Bros iz Göppingena.Pogovori o prevzemu Unimoga so se začeli že 5. septembra 1950. Med temi pogovori je Daimler-Benz pisno izjavil, da namerava prevzeti Unimog z vsemi pravicami in obveznostmi.Pogajanja so se zaključila 27. oktobra 1950. Tega leta so bili v avtomobilski skupini Daimler s sedežem v Stuttgartu vzpostavljeni vsi pogoji za uspešen tehnični razvoj, vzpostavljena pa je bila tudi prodajna mreža.

Unimog pa je še starejši

Universal-Motor-Gerät – univerzalna motorna naprava – Unimog pa je še starejši. Za projektom je stal inženir Albert Friedrich, ki je delo na vozilu začel oktobra leta 1944. Po kapitulaciji Nemčije je Friedrich svoje načrte predal novim direktorjem, ki pa niso pokazali veliko zanimanja za projekt. Kljub temu so se dogovorili, da izdelajo 10 vozil in jih stestirajo na različne načine. Tako je bil 9. oktobra leta 1946 sestavljen prvi prototip tega vozila. Prvi Unimog sploh ni bil videti kot vozilo, ki je kasneje zaznamovalo več kot pol stoletja. To vozilo sploh ni imelo kabine. Imelo je le šasijo, na katero so namestili motor, volan, sedež in tovorni del za prevoz drv po težko dostopnih gozdnih poteh. Za takšen špartanski videz je bilo krivo povojno obdobje, ko je primanjkovalo vseh materialov in tako tudi sestavnih delov za vozila. Po tem, ko so ugotovili, kaj vse to vozilo zmore, pa so se zanj začeli svetli dnevi.

In res, Unimog se bo v naslednjih desetletjih uporabljal za najbolj raznovrstne namene, od traktorja do vozila za vleko drugih tovornjakov, pa za popravila na železniških progah, modificirana gasilska vozila, ki se uporabljajo za gašenje na najbolj nedostopnih krajih in v najtežjih vremenskih pogojih. Unimog je sodeloval na različnih misijah, od puščave Gobi do visokih vrhov v Čilu. Skratka, odkar se je pojavil na trgu, je navduševal s svojimi nadnaravnimi zmogljivostmi.

Do danes je bilo prodanih že več kot 400.000 različnih enot Unimoga, s čimer se poudarja njegov edinstveni položaj v mednarodnem poslovanju s komercialnimi vozili.