Gospodarska vozilaTehnika

Iveco tovarna baterij in elektromotorjev

Ko smo vam prejšnji teden predstavili novega Iveco Dailya na električni pogon, nismo nič omenili od kod prihajajo baterije. Pred kratkim je FTP Industrial, podjetje v okviru Iveca, ki je zadolženo za izdelavo pogonskih sklopov, v Torinu odprlo povsem novo tovarno za izdelavo električnih komponent za vgradnjo v vsa Ivecova vozila in tudi veliki tovornjak Nikola Tre.

Tovarna je nova, zamisel pa še zdaleč ne. Že leta 2018 je FTP ustanovil oddelek ePowertrain, ki je postal odgovoren za razvoj električnih pogonskih sklopov. V štirih letih so prišli do zaključka, da za svoja vozila potrebujejo kar celo tovarno, ki bo izdelovala električne pogonske sklope, tako da znamka ne bo odvisna od drugih dobaviteljev. Konec oktobra so tako odprli povsem novo tovarno, ki se razteza na površini 15.000 m2 in je razdeljena v tri oddelke: montaža baterijskih paketov, proizvodnja elektromotorjev ter proizvodnja električnih osi.

Tovarna je trenutno še v fazi začetka proizvodnje, a z novim letom načrtujejo, da bo v tovarni zaposlenih 200 ljudi, ki bo skupaj z moderno tehnologijo, ki vključuje veliko robotiziranega dela lahko na letni ravni izdelala 20.000 kompletov baterij in prav toliko električnih osi, ki odo na voljo tako za dostavnike in minibuse na osnovi eDailya kot tudi za velike tovornjake Nikola Tre, ki jih sestavljajo v Ulmu.

eCD 140

V Iveco eDaily vgrajujejo osrednje nameščen pogon FPT – eCD 140, ki je zelo kompakten primeren za vgradnjo v že obstoječa vozila. Inženirska ekipa FPT je oblikovala lahek, integriran sistem, ki zagotavlja enostavno integracijo v obstoječe platforme in optimizira preostali prostor za namestitev baterijskih paketov. Za aplikacije s pogonom na zadnja kolesa, je eCD 140 izjemno vzdržljiv, učinkovit in zanesljiv.

eAX 145-R predstavlja nov prototip električne osi, zasnovane za uporabo v gospodarskih vozilih, zasnovane za integracijo vsake komponente električnega pogona v izjemno kompaktni zasnovi, ki zagotavlja največjo zmogljivost in učinkovitost (>92 %). Izdelek je zasnovan tako, da nadomesti tradicionalne rešitve pogonskega sklopa na obstoječih standardnih platformah, pri čemer zmanjša vpliv in potrebne prilagoditve. Namenjen je dostavnim vozilom s skupno maso do 10 ton, razvije 145 kW pri masi le 350 kg.

Za težje naloge je zadolžena os eAX 375-R. Integrirana električna os je primerna za srednje velika vozila 4×2 do 26 ton teže in težka vozila 6×4 do 44 ton skupne mase. Zahvaljujoč dvostopenjskemu menjalniku eAX 375-R zagotavlja visoko zmogljivost in izjemno učinkovitost. Zasnova, ki jo je razvila inženirska ekipa FPT, omogoča, da je električna os razširljiva in zelo prilagodljiva za izpolnjevanje različnih zahtev glede pogonskega sklopa in tako podpira vsakodnevne zahteve strank. Izjemno kompaktna enota tehta 680 kg, razvije 375 kW s pričakovano življenjsko dobo 1,6 milijona kilometrov.

 eAX 840-R

Najmočnejša pa je os z oznako eAX 840-R eDriveline, ki je namenjena za uporabo v velikem vlačilcu Nikola Tre. V samo dveh letih so zasnovali, izdelali in lansirali izdelek, za katerega vsi partnerji pričakujejo, da bo prevladoval v svetovni električni industriji namenjeni težkim tovornim vozilom na trgu naslednjih nekaj let. Vse mehanske in električne komponente so integrirane v strukturo osi, da bi čim bolj izkoristili preostali prostor na vozilu. eAX 840-R je os z dvema 840 kW elektro motorjema in zagotavlja visoko zmogljivost ter učinkovitost, zanesljivost in nizek TCO, z dolgimi intervali menjave olja in pričakovano življenjsko dobo do 1.200.000 km.