Avtomobilizem

Predstavljamo – novi Ford Tourneo Connect

Že dolgo ni več skrivnost, da sta Ford in VW združila moči pri razvoju gospodarskih vozil. Tako novi Ford Tourneo Connect temelji na modelu Caddy in je poln sodobne tehnologije in varnostnih sistemov.

Connect je bil predstavljen leta 2002 in je bil eden prvih namenskih majhnih dostavnih vozil. Pred tem so Fordovi mali kombiji izhajali iz avtomobilov in so bili narejeni na osnovi modela Escort in Fiesta, kjer so jim pri imenu dodali Van (Fiesta Van).

Iz Turčije na Poljsko

Transit Connect prve generacije, ki so ga izdelovali v Turčiji, je bil velik uspeh za Ford in je postal prvi tovrstni kombi, ki ga je podjetje istočasno prodajalo v Severni Ameriki in  v Evropi. Leta 2014 je bila lansirana druga generacija, proizvodnja pa se je preselila v Valencio v Španiji. Novi model, ki je temeljil na platformi Ford S-Max, je bil veliko bolj udoben, prav tako so bile njegove vozne lastnosti bistveno izboljšane.

Leta 2018 je Ford objavil, da ne bo več samostojno razvijati lahkih gospodarskih vozil in da bo v tem segmentu sodeloval s Volkswagnom pri razvoju prihodnjih modelih. Zaradi priljubljenosti in svetovnega uspeha VW Caddyja je bilo odločeno, da bo VW vodil razvoj majhnih dostavnih vozil – Caddy in Connect, proizvodnja pa se odvija v Poznanu na Poljskem.

In tako je sedaj tudi na slovenskih cestah nova, tretja generacija tega priljubljenega vozila, ki ponuja idealno rešitev za aktiven življenjski slog z udobno in izjemno prilagodljivo notranjostjo. Tourneo Connect je primeren za vse, od prevoza opreme za kampiranje in športne opreme do opravljanja nalog praktičnega partnerja v manjšem podjetju. Za večjo praktičnost in udobje je na voljo s sedmimi sedeži tako s kratko medosno razdaljo L1 kot tudi z dolgo medosno razdaljo L2. Ko druge in tretje sedežne vrste ne uporabljate, ju lahko zložite, preklopite ali odstranite in tako ustvarite zelo veliko prostora za delovno ali športno opremo. Sprednji sovoznikov sedež se zloži povsem plosko, da je mogoče v vozilu varno prevažati do 3 m dolge predmete.

Najnižji koeficient zračnega upora

Vozilo prinaša drzen in izrazit oblikovalski jezik Fordovih najnovejših osebnih modelov. Sprednji del krasijo močne, izklesane linije, ki odražajo športnost, vsaka različica pa ima svoj značilen videz. Oblikovalci so nove proporce učinkovito izkoristili in Connectu podarili izjemno karizmatično in aerodinamično karoserijo. Količnik zračnega upora (cX) znaša vsega 0,30, kar je najmanj v tem avtomobilskem razredu. Novost so tudi 18-palčna aluminijasta platišča, nove LED luči spredaj in zadaj (dodatna oprema) in veliko panoramsko strešno okno.

Nova notranjost zagotavlja še večje udobje v kabini, ne da bi pri tem ogrožala praktičnost, ki je nadvse priljubljena pri uporabnikih Tourneo Connecta. Velika bočna drsna vrata na vsaki strani vozila pomagajo otrokom in starejšim potnikom vstopati in izstopati tudi tam, kjer običajnih vrat ne bi bilo možno povsem odpreti. Vse različice Tournea Connect imajo na instrumentalni plošči velik uporabniku prijazen zaslon na dotik, s katerim so ključni sistemi vozila na dosegu voznikovih prstov. Serijsko je na voljo zaslon z diagonalo 21 cm (8,25”), kupci pa lahko pri vseh različicah po želji naročijo zaslon z diagonalo 25,4 cm (10”). Zaslon na dotik omogoča upravljanje navigacije, zvočnega sistema in klimatske naprave v kabini, druge funkcije, kot so telefonska povezava, informacije o vozilu in konfiguracija zvočnega sistema, pa so združene v podmenijih, da med vožnjo niso moteče.

Kupci lahko namesto tradicionalnih merilnikov izberejo napreden digitalni prikazovalnik – ta funkcija je vključena v serijsko opremo različic Sport, pri različicah Titanium in Active pa je na voljo za doplačilo. Digitalni sklop ima instrumentno ploščo z zaslonom z diagonalo 26 cm (10,25”), ki lahko deluje vzporedno s centralnim informativno-zabavnim sistemom, da vozniku nudi več informacij in nadzora.

EcoBoost in EcoBlue

Nekaj novosti je tudi pri motorjih, kjer vsi izpolnjujejo Euro 6 emisijske standarde. Še posebej dizelski motorji so zelo čisti, saj uporabljajo t.i. tehnologijo twindosing, ki preko dveh SCR katalizatorjev in dvojnega vbrizgavanja AdBlue znatno znižuje emisije CO2. V dizelski ponudbi je dvolitrski EcoBlue motor, ki razvija 122 KM. Na bencinski strani za pogon skrbi 1,5 litrski turbo motor EcoBoost, ki razvija 114 KM. Bencinski motor je združen z ročnim 6-stopensjki menjalnikom, dizel pa je lahko kombiniran s 6-stopensjkim ročnim ali 7-stopensjkim samodejni menjalnikom z dvojno sklopko, na voljo pa je tudi s štirikolesnim pogonom.

Tourneo Connect ponuja množico tehnologij za pomoč vozniku, s katerimi so potovanja udobnejša, manj zahtevna in varnejša. S funkcijami, zasnovanimi za pomoč vozniku pri preprečevanju ali ublažitvi nesreč in zaščiti, če pride do trka, se Tourneo Connect pridružuje obsežnemu seznamu Fordovih osebnih vozil, ki so prejeli najvišjo oceno varnosti Euro NCAP s 5 zvezdicami.

Vozila so že pri prodajalcih, cenovna paleta pa se prične pri 29 tisočakih.