Gospodarska vozilaTehnika

Inovacije na prehitevalnem pasu: eTrailer postavlja nove standarde

Misano (IT), Poznan (PL), Nürburgring (DE), Jarama (ES) – na štirih dirkah dirkalne serije Goodyear FIA ETRC 2023 je eTrailer podjetja Krone in Trailer Dynamics lahko navdušil občinstvo s svojim “Mission Record Run”. Cilj je bil ambiciozen: eTrailer, ki lahko s podporo električnega pogona prihrani do 40 odstotkov goriva, je bil namenjen po eni strani razburjanju dirkaško navdušenih voznikov na evropskih dirkališčih, po drugi strani pa ustvarjanju komunikativnega platforma za izmenjavo idej o trajnosti s tehnološko podkovanimi odločevalci.

Splošni pogoji sezone ETRC 2023, v kateri je bila inovativna tehnologija Krone in Trailer Dynamics predstavljena širokemu občinstvu, so bili zahtevni. Vreme se je pokazalo v vseh pogledih, tudi na prvem krogu z ekstremnim dežjem v Misanu v severni Italiji. Odprto je bilo tudi vprašanje, kako bo močna e-os prikolice vplivala na vozno dinamiko celotnega vlaka med poskusi rekorda.

eTrailer je s svojo privlačno dirkalno zasnovo premagal vse izzive. Neposredno srečanje v Fan Villages je bilo še posebej impresivno za ekipo, ki se je med sezono vse bolj zbliževala. Po vsakem ‘Record-Run’ je bil poudarek na izmenjavi z vozniki, prevozniki in obiskovalci, ki so se želeli poglobiti v vznemirljivo temo eMobilnosti.

Medtem ko sta se v prvih treh dirkah pomerila rdeči Iveco Stralis s klasičnim dizelskim motorjem in Krone eTrailer s ponjavo, je na zadnji dirki v Jarami Volvo FH-Electric s Krone Dry Liner prikolico poskrbel za dodatno razburjenje na progi. Ta povsem električna kombinacija vlačilca in prikolice odpira popolnoma drugačno dinamiko vožnje. V kombinaciji z dizelskim vlačilcem eTrailer in Trailer Dynamics omogočata zmanjšanje porabe goriva in s tem izpustov CO2 do 40 odstotkov. V kombinaciji z vlačilcem BEV pa eTrailer kot podaljševalec dosega predvsem poveča doseg kombinacije, ki je sicer omejen s kapaciteto baterije tovornjaka.

Glede na še vedno slabo razvito evropsko polnilno infrastrukturo za tovornjake BEV je zadnja skoraj 2000 km dolga tura do Jarame spet predstavljala poseben izziv za Abdullaha Jaberja: »Dvomili smo, ali bomo to razdaljo lahko premagali s popolnoma električno kombinacijo . Zato smo načrtovali štiri dni, da smo na varni strani. Začeli smo v ponedeljek, vendar smo bili tam že v torek – tako fantastično.«

Vseh šest epizod oddaje “Mission Record-Run” si lahko ogledate v seriji Krone TV na YouTubu.