Gospodarska vozila

Fordov grabežljivec

Ford ima v Evropi izredno priljubljen pick-up model Ranger, ki je v izvedbi Wildtrack bogato opremljen in zelo zmogljiv.

Kot pravi pregovor, da je le nebo meja, sedaj Ford tudi v Sloveniji ponuja Rangerja v izvedbi Raptor, ki korenine vleče iz preko oceana zelo priljubljene Fordove pick-up serije F, ki je bila tudi najbolje prodajani pick-up na svetu. Lastnosti serije F so veliko bolj športne in vzdržljive. Že samo ime Raptor – Grabežljivec zveni zastrašujoče. Pod motornim pokrovom se nahaja nov štirivaljni dvolitrski dizelaš, ki s pomočjo dvojne turbine razvija 213 KM in kar 500 Nm navora pri 1750 motornih vrtljajih. Moč se na cesto prenaša prek 10-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki lahko ob izbiri enega izmed 6 načinov vožnje do 100 km/h pospeši v 10,5 sekunde in doseže 170 km/h končne hitrosti. Ni ravno v ameriškem stilu, kjer bi bil pod motornim pokrovom vsaj V6 če ne že V8 motor, je pa za evropske razmere za vozilo, je težko dobri dve toni in pol, odličen rezultat.

Tisto, kar dela Raptorja posebnega, pa so njegove ojačitve na karoseriji in zmogljivosti. Vozilo je postavljeno na klasično železno šasijo, kateri so v pomoč posebno vzmetenje Fox Racing Shox in masivne pnevmatike. Oboje je tipično za ameriške dirke v seriji Baja, kjer je veliko skokov in trkov. Šasija je spredaj ojačana, debelejša je zaščita podvozja in motorja. Hod blažilnikov je progresiven, spredaj povečan za 32 in zadaj za 18 % v primerjavi z Rangerjem.

Manjše neravnine kar požre, pri večjih luknjah pa postane hod nekoliko trši, tako da tudi v primeru skoka vozila pri doskoku kolesa ne bodo udarila ob blatnike, temveč jih bodo blažilniki zadržali. V primerjavi z Rangerjem je zadaj spremenjeno tudi vzmetenje, ki ni izvedeno s pomočjo listnatih, temveč s klasičnimi spiralnimi vzmetnimi in blažilniki, vgrajeni pa so tudi Wattovi členi, ki onemogočajo prečni pomik osi. Avto je od tal oddaljen skoraj 30 centimetrov, zato vanj vstopamo preko robustne stopnice, ki tudi v primeru prevračanja vozila zdrži celotno njegovo težo. Zaradi izjemne višine lahko avto brodi po 85 cm visoki vodi.

Pogon je speljan na zadnji kolesni par, s posebnim stikalom pa lahko pogon razdelimo tudi med obe osi. Vozilo ponuja tudi 6 različnih voznih programov, ki jih izbiramo kar na volanskem obroču. Izbrani program se prikaže na plošči z merilniki, kjer se nahajata tudi dva analogna okrogla merilnika.

Raptor res ponuja veliko zabave ter bogate terenske izkušnje. Na voljo je tudi bogat nabor varnostnih sistemov ter Fordova multimedijska povezljivost prek sistema Sync 3. Avto je v Sloveniji na voljo za dobrih 52 tisočakov.