Gospodarska vozila

Fiat Ducato je star 40 let a v polni formi

Letos mineva 40 let od predstavitve Fiatovega dostavnika Ducata. Model, ki je bil vedno eden najbolj cenjenih v razredu lahkih gospodarskih vozil v Evropi, predvsem zaradi svoje prilagodljivosti, moči motorja in nizkih stroškov obratovanja.

Società Europea Veicoli Leggeri

Leta 1981 je Ducato naredil revolucijo v razredu lahkih gospodarski vozil, saj je prvi predstavil pogon na sprednja kolesa in ker zadaj ni bilo več kardana in pogonske osi je lahko ponudil zares velik tovorni prostor. Proizvajali so ga in ga še vedno v tovarni Sevel („Società Europea Veicoli Leggeri“ – Evropski Proizvajalec Lahkih Vozil) v dolini Val di Sangro. Tako se nedaleč od Rima danes nahaja največja tovarna za proizvodnjo srednih in lahkih dostavnih vozil. Danes je na trgu že osma generacija tega priljubljenega vozila. S poletjem je Ducato prejel obsežno posodobitev, tako da ga pri našem uvozniku Avto Triglav, imenujejo kar Novi Ducato.

Izgled ni veliko spremenjen, saj oblika še vedno omogoča največjo možno prilagoditev za prevoz čim več tovora. Največ razlik boste opazili v maski, kjer je sedaj namesto logotipa postavljen velik napis FIAT. Povsem nove so tudi luči, ki so lahko v popolni LED tehnologiji, tako da tudi dolge luči svetijo s pomočjo diod, smerniki pa so sedaj dinamični.

Digitalna armatura

Velika novost je uvedba brezkontaktnega odklepanja in zaganjanja vozila. S tem je olajšana vsakodnevna uporaba, še posebej za tiste, ki vršijo dostavo in večkrat dnevno vstopajo in izstopajo iz vozila. Prav tako je za takšen dobrodošla elektronska parkirna zavora, ki se samodejno aktivira ob ugasnitvi motorja. Povsem novi sta tudi plošča z merilniki in sredinska armaturna plošča , kjer so v prvem planu displeji. Merilniki so digitalni, velik displej multimedije, pa ponuja povezljivost z Android Avtom in Apple Car Playem. Pod osrednjim zaslonom so na novo zasnovana stikala za upravljanje s klimatsko napravo. Za polnjenje na prav so na voljo 3 USB vtičnice (ena USB C) in klasična 220 voltna vtičnica za polnjenje manjšega orodja, na voljo pa je tudi brezkontaktno polnjenje telefonov.

Notranjost je posodobljena tudi v praktičnem smislu. Sredinski sedež se lahko spremni v priročno mizico, ki se lahko zasuka proti vozniku ali sovozniku. Dovolj velika je, da na njo odložimo vse delovne papirje ali prenosni računalnik. Pred voznikom je povsem nov večfunkcijski volanski obroč, sam volanski mehanizem pa ni več hidravličen temveč podprt z električnim servo motorjem, kar omogoča lahkotnejše in bolj natančno krmiljenje. V veliko pomoč vozniku pa bo tudi kamera na zadnjem delu vozila, ki projicira sliko v notranjem vzvratnem ogledalu, tako da imate občutek, kot da gledate skoz keson in vidite vse kar se dogaja za vozilom.

2,2 namesto 2,3

Močno je posodobljen tudi motor, ki je sicer izgubil nekaj kubikov (iz 2,3 na 2,2 litra), a je sedaj lažji in zmogljivejši, predvsem pa varčnejši in z izpolnitvijo norm Euro 6D-Final bolj čist. Kupcem so na voljo motorne moči 120, 140, 160 in 180 KM. Ob ročnem 6-stopenjskem menjalniku pa bo zagotovo dobra podpora tudi v 9-stopenjskem samodejnem menjalniku.

Nič manj pomembna pa ni nova podpora pri varnostnih sistemih. Ducato je med prvimi dostavniki, ki ponuja sistem pol avtonomne vožnje drugega nivoja. To pomeni, da vozilo samo spremlja sredinsko črto in samodejno zavija v zavoju ter ob tem ves čas vzdržuje varnostno razdaljo med vozilo pred nami. Pogoj pa je, da voznik ves čas drži roke na volanu.

Za vse, ki imajo floto vozil ali le enega dostavnika pa je dobrodošla novost o spremljanju vozila preko telefonske aplikacije. Preko nje dobimo podatke o lokaciji, hitrosti, opravljenem delu, pritisku v pnevmatikah, stanju goriva, pa tudi o stanju vozila in rednih servisnih pregledih. Kupci bodo lahko izbirali med tremi dolžinami, tremi medosnimi razdaljami in štirimi višinami. Cenovna paleta za Novi Ducato 30L 2.2 Multijet3 120 L1H1 BASE je 17.170 EUR brez DDV, v primeru financiranja pa stranke prejmejo tudi brezplačno storitev Fiat Professional 5 Plus.