100 let neposrednega vbrizga in posebna serija MAN tovornjakov
Pred natanko 100 leti, na avtomobilskem salonu v Berlinu leta 1924, je MAN predstavil enega najpomembnejših izumov v zgodovini težkih tovornih vozil. To je bil prvi dizelski motor z neposrednim vbrizgom, ki je bistveno povečal učinkovitost celotnega motorja. MAN je ta sistem razvil skupaj z Boschem, ki je takrat zagotovil prototip črpalke, tri leta pozneje pa so tovornjaki z neposrednim vbrizgavanjem šli v množično proizvodnjo.
Seveda so bili sistemi za vbrizgavanje od takrat pa do danes deležni številnih sprememb. Proizvajalci so se popolnoma oddaljili od prej omenjenih in-line črpalk in se raje zanašajo na elektronsko krmiljene vbrizge preko skupnega voda – Common Rail. Vendar to ne spremeni dejstva, da neposredni vbrizg dizelskega goriva v glavno zgorevalno komoro ostaja eden glavnih principov delovanja dizelskih motorjev. Zato bi lahko predstavitev leta 1924 označili za epohalno in MAN se je odločil, da bo 100. obletnico tega dogodka proslavil z jubilejno različico.
V ta namen bodo izdelali omejeno serijo z imenom “100 Jahre MAN Diesel Edition”. Omejena serija bo bogato opremljena, karoserija pa bo pobarvana v eno od dveh posebnih barv, ki vključujeta številne vizualne dodatke. Na vozilu bodo tudi lita platišča Alcoa Dura Bright Evo, zračne hupe, štirje dodatni žarometi, črne ali polirane cevi, kot tudi velik logo modrega leva. Poleg tega boste v notranjosti našli usnjeno oblazinjenje z modrimi šivi in celo komplet torb za voznikovo prtljago v enaki barvi.
MAN TGX “100 Jahre MAN Diesel Edition” bo na voljo samo v eni motorni konfiguraciji. Gre za vlačilec z bočno oznako 18.520 GX, najvišjo streho in 12,4-litrskim motorjem s 520 konjskimi močmi. Vsi primerki bodo imeli tudi komplet spojlerjev, komplet kamer, ki nadomeščajo vsa zunanja ogledala, digitalne merilnike, 22-palčni TV, integrirano parkirno klimatsko napravo, 300 W pretvornik, zmogljiv avdio sistema in popoln seznam ADAS varnostnih sistemov.