Gospodarska vozila

Prva serije novega MAN eTruck tovornjaka je razprodana

 »Omejena izdaja« modelnega leta 2024 prvega električnega leva, primernega za prevoz na dolge razdalje, je bila skoraj razprodana dobre tri mesece po začetku prodaje. Povpraševanje po novem MAN eTruck tovornjaku je veliko. Razvoj električne infrastrukture pa nujen za uspeh na trgu.

Prve omejene serije modelov novega MAN eTruck tovornjaka za leto 2024 so skoraj že razprodane. Skupaj je bilo prejetih 700 naročil in povpraševanj, od tega večina za velikoserijsko proizvodnjo, ki bo stekla v tovarni MAN v Münchnu leta 2025. Na istem tekočem traku bodo nato izdelovali tovorna vozila z dizelskim in baterijsko-električnim pogonom. Načrt je, da bo do leta 2030 polovica vseh novih tovornjakov MAN, dobavljenih v Evropi na električni pogon.

“Veseli nas, da so naše stranke že od samega začetka tako dobro sprejele novi električni MAN tovornjak. Edinstven modularni koncept baterije, ki ponuja pravi kompromis med dosegom in nosilnostjo za vsako uporabo in omogoča vse običajne vrste nadgradenj, zagotovo prispeva k temu. Prava vozila za preobrat v cestnem tovornem prometu so torej tu in bodo do prvih kupcev prispela letos! Tako industrija gospodarskih vozil kot veliki deli logističnega sektorja so pripravljeni odločilno prispevati za boj proti podnebnim spremembam. Vendar pa nujno potrebujemo pravo javno polnilno infrastrukturo, da bo cestni tovorni promet brez emisij CO2 lahko uspeval in kupci ne bodo razočarani nad prvotno evforijo,« zahteva Alexander Vlaskamp, izvršni direktor MAN Truck & Avtobus..

»Kot del skupine TRATON GROUP je MAN skupaj s skupinama Volvo in Daimler Truck že vključen v skupno podjetje Milence, katerega cilj je vzpostaviti vsaj 1700 visoko zmogljivih in megavatnih polnilnih mest za gospodarska vozila po vsej Evropi. Potrebujemo vsaj 50.000 polnilnih mest v Evropi do leta 2030, da bi izvedli dosleden prehod. Vsi akterji iz politike in energetskega sektorja so zato zdaj pozvani, da sodelujejo, da bi dosegli ta pomemben prispevek k podnebnim ciljem,” je nadaljeval Vlaskamp.

Največja prilagodljivost: novi MAN eTruck

Za nova MAN eTGX in MAN eTGS je značilna visoka stopnja variabilnosti konfiguracije baterij z izbiro treh do šestih baterijskih paketov. To pomeni, da je mogoče izbrati optimalno konfiguracijo vozila v smislu dosega, nosilnosti in časa polnjenja za vsako značilnost uporabe – od dostave v supermarkete v mestnem središču, do regionalne dobave gradbenega materiala, do transporta na dolge razdalje v proizvodni logistiki. S šestimi baterijskimi paketi, od katerih sta dva nameščena pod kabino in do štirje na strani okvirja vozila, eTGX in eTGS ponujata do 480 kWh uporabne kapacitete baterije za dnevne dosege do 800 kilometrov. Poleg standarda CCS z močjo do 375 kW MAN ponuja še zmogljivejši standard megavatnega polnjenja (MCS) za hitro vmesno polnjenje med odmori med vožnjo, ki bo sprva omogočal 750 kW, v poznejši fazi širitve pa celo več kot en megavat polnilne moči.

 

Optimalna prilagodljivost za izdelavo po meri

Skupaj z nosilnostjo in karoseriji prijaznim pozicioniranjem pogonske enote ponuja modularni koncept baterije MAN eTGX in MAN eTGS tudi visoko stopnjo variabilnosti za široko paleto karoserij, kot tudi zelo kratke medosne razdalje od 3,75 metra, kar omogoča vlačilec, ki se kombinira z vsemi običajnimi različicami polpriklopnikov v okviru dovoljene skupne dolžine. S tem so možne tudi prostorninske variante za trimetrske notranje nakladalne višine, ki so pogosto povpraševanje v proizvodni logistiki.

360-stopinjsko svetovanje o eMobility

Še pred nakupom novega eTruck tovornjaka, MAN podpira stranke s svojim 360-stopinjskim svetovanjem o eMobility. Poleg svetovanja o najprimernejšem vozilu to vključuje tudi upoštevanje pogojev delovanja za stranko, vključno z optimizacijo stroškov, analizo poti, optimizacijo voznega parka in na podlagi tega potrebno svetovanje o polnilni infrastrukturi. Dodatno podporo zagotavljajo digitalna orodja, kot je novi MAN eReadyCheck, s katerim lahko kupci preverijo, kako je mogoče njihove dostavne poti voziti izključno električno, ali MAN eManager, s katerim lahko upravitelji voznih parkov spremljajo pomembne informacije o stanju polnjenja vseh tovornjakov v voznem parku ves čas. MAN ima v svojem portfelju tudi lastno ponudbo polnilne infrastrukture za stranke prek partnerstev s proizvajalci polnilne infrastrukture, kot so ABB, Heliox in SBRS. Storitvena stran ponuja servisne pogodbe in finančne rešitve za nove MAN eTruck tovornjake, ki so posebej prilagojeni elektromobilnosti.