Avtomobilizem

Zadnji Mercedes E z motorjem na notranje zgorevanje

 

Na slovenske ceste je pripeljal novi Mercedes-Benz razreda E. To je že šesta generacija Mercedesove limuzine, ki uvaja motorje s standardi Euro 7, ob tem pa bo to tudi zadnja generacija z motorji na notranje zgorevanje.

Mercedes-Benz razreda E je eden najpomembnejših model s trikrako zvezdo in najpomembnejši model premium segmenta. V Stuttgartu so ugotovili, da so v prihodnjih treh do petih letih še dobri tržni obeti za klasični koncept z dizelskimi in bencinskimi motorji in hibridno podporo, ki so visokotehnološko izboljšani in prilagojeni okoljskim standardom Euro 7, ki bodo predvidoma pričeli veljati v začetku leta 2025. Novinec se je močno približal paradnemu modelu Mercedes-Benz razreda S, kar bo okrepilo vtis in prispevalo k tržnemu ugledu.

 

Mercedes-Benz razreda E nadaljuje svoj pohod v novi obliki kot limuzina, karavan in kot model za vse terene All-terrain. Za številne ljubitelje znamke ostaja še en bistven element, ponovno lahko naročite ​​zvezdo na pokrovu motorja v linije opreme Exclusive. Povsem električne različice, zaradi neodvisnemu Mercedes-Benz serije EQE ne bo, bo pa na voljo priključni hibrid z električnim dosegom do 100 kilometrov. Vsi pogoni so bili dopolnjeni z 48-voltnim električnim sistemom. Opremljeni so z regenerativnimi zavornimi sistemi in lahko med vožnjo vozijo z ugasnjenim motorjem na notranje zgorevanje, zaradi varčevanja z gorivom.

Če za referenco vzamemo limuzino, je v primerjavi s prejšnjim modelom zrasla v vse smeri. V dolžino se razteza na 4,95 metra, široka je 1,88 metra in visoka 1,48 metra. Tem meram je treba prišteti težo, ki na vagi pokaže med 1.825 in 2.265 kilogrami ter medosno razdaljo 2,96 centimetra, 5 cm več kot pri predhodniku. Razred E izstopa po vsestranskem in družinskem značaju. Notranji prostor je izdaten tudi za pet odraslih potnikov, čeprav je sredinski zadnji sedež bolj neudoben in ožji od tistih ob strani.

Od osvetljene maske hladilnika do elegantno-dinamičnega zadnjega dela vozila z očarljivimi podrobnostmi luči: nova limuzina razreda E govori navdušujoč oblikovalski jezik in s progresivnimi oblikovalskimi elementi sledi inovativni dinamiki. Dvodelna luč na zadku prepriča z novim obrisom in edinstveno notranjostjo z zvezdastim videzom.

Najmočnejša modela v ponudbi imeta 6-valjne motorje in sicer turbobencinski trilitrski motor z visokim navorom in močjo 367 KM in 435 KM ter turbodizel z močjo 330 KM, ki na veselje zvestih ljubiteljev Mercedes-Benza, ostajajo v ponudbi. V dvolitrski, 4-valni ponudbi pa so turbodizli s 160, 200 in 245 KM ter turbobencinec s 197 KM.

Novost v ponudbi je krmiljenje zadnje osi (štirikolesno krmiljenje 4WS), ki ga dobavlja ZF, vendar ne bo delovalo pri kotu zasuka deset stopinj kot pri novem razredu S, temveč pri štirih do petih. Razlog so manjše dimenzije Mercedes-Benz razreda E, ki ne zahteva tako velikega kota. Že tako bogata in napredna, poudarjeno luksuzna oprema je nadgrajena z multimedijskim sistemom MBUX, ki ponuja še več možnosti personalizacije. Spredaj je bil hiperzaslon razreda S nekoliko skrčen v tisto, kar pri Mercedesu imenujejo superscreen, s standardno nastavitvijo 12,3-palčne digitalne instrumentne plošče in 14,4-palčnega osrednjega zaslona ter možnost dodatnega 12,3-palčnega zaslona pred sovoznikom. Slednji zaslon omogoča sopotniku gledanje videoposnetke, vendar bodo skriti pred voznikovim vidnim poljem s tehnologijo filtriranja slikovnih pik.

Zahvaljujoč umetni inteligenci avtomobil po določenem času kondicioniranja ve, kaj imajo voznik in potniki najraje in jim to med vožnjo tudi ponudi. Zanimivi so motorizirani zračnike, ki natančno usmerjajo tok zraka in ne ustvarjajo prepiha, še vedno pa jih lahko nameščate ročno. Prostornina prtljažnika ostaja enaka kot prej, 540 litrov, čeprav je v različici PHEV zmanjšana na 370 litrov, pri karavanu pa se razteza od osnovnih 615 pa vse do 1.830 litrov. Karavan izvedba je do B stebrička nekako enaka kot limuzina, nato pa se streha nadaljuje do D stebrička, kjer se spusti v kombijevski zadek. Pri karavanu pa je na voljo še all-terrain izvedba s plastičnimi obrobami blatnikov in pragov, zaščito motorja ter serijskim zračnim vzmetenjem in višjim odmikom od tal.

Cenovno je avtomobil sedaj nekoliko dražji, a glede na vgrajeno opremo, kupec zagotovo dobi veliko več. Cenovna paleta se tako pričen pri 69,990 evri za najbolj zaželen model E 220 d.