Avtomobilizem

Za v puščavo in pred opero – novi VW Amarok

Volkswagen je predstavil novo generacijo svojega pick-upa Amaroka. Avtomobil je povsem spremenjen in nima nič skupnega s prejšnjo generacijo, ki se je na trgu pojavila leta 2010 in je bila zelo uspešna, saj so prodali kar 830.000 primerkov.

Sprednji del je v skladu z aktualnimi modeli iz Wolfsburga, z nekaj konvencionalnih linij in relativno preprosto oblikovanih luči. Vodoravno zasnovane zgornje prečke mreže hladilnika s kompaktno integriranimi LED-žarometi, so serijski za vse različice. Nad nosil­cem registrske tablice vozilo krasi napis Amarok. Levo in desno od njega pa so LED-meglenke

Tudi zadaj je poseben. Oblikovalsko značilnost predstavljajo polkrožna kolesna ohišja na straneh. Za razliko od številnih drugih pickupov zgornji konec kolesnih ohišij tukaj tvori skoraj ravno linijo namesto krožne. Blatniki nad do 21-palčnimi aluminijastimi platišči so poleg tega markantno razširjeni in imajo v predelu kolotekov obrobe iz robustne plastike. Jasno sporočilo nosi tudi zadnji del: pod Volkswagnovim znakom je čez skorajda celotno širino nakladalne stranice vtisnjen napis Amarok. Zunanji okvir zadka sestavljajo zadnje luči, ki segajo daleč v stranski del.

 

Skrajšani previsi

Kar se tiče dimenzije, je avto v dolžini zrasel za slabih 10 cm, medosni razmak pa je večji za kar 17 centimetrov in zdaj znaša 327 cm. To pomeni občutno več prostora na zadnjih sedežih. Ker se je medosna razdalja pickupa povečala bolj kot njego­va skupna dolžina, sta previsa karoserije manjša: spredaj 865 mm, zadaj 1.215 mm (DoubleCab). Rezultat so čvrstejša proporcionalna razmerja in še izboljšane terenske lastnosti, odvisno od natovorjenosti, velikosti koles in podvozja. Vstopni kot sedaj znaša 30, izstopni pa 26 stopinj. Terenske zmogljivosti so bile dodatno izboljšane tudi s povečanjem prevozne globine vode s 500 mm na 800 mm. Odmik od tal pri Amaroku z dvojno kabino odvisno od opreme in pnevmatik meri do 237 mm. Obračalni krog znaša 12,93 metra.

Presenetljivo prostoren je tudi tovorni prostor, tako imenovani Cargo Box. Tako kot pri predhodniku je na tovorni površini med kolesnima ohišjema pri širini 1.227 mm dovolj prostora za prečno ali vzdolžno naloženo Euro paleto, dolžina tovornega prostora pri zaprti zadnji stranici pri dvojni kabini pa meri 1.651 mm.

Tovor je mogoče pričvrstiti v pritrdilnih obročkih na tovorni površini in na stranicah tovornega prostora. Na vsaki strani tovor­nega prostora so fiksno vgrajeni po trije pritrdilni obročki. Šest obročkov ima skupno natezno obremenitev do 400 kg. Poleg tega je v zgornjem delu tovornega prostora na vsaki strani vozila vodilo z drsnimi zagozdami; vsaka vzdrži obremenitev do 250 kg. Sistem vodil je opremljen s štirimi zagozdami. Največja nosilnost Amaroka se je z 1,0 tone povečala na 1,19 tone. Amarok, ki tehta med 2.184 in 2.540 kg (odvisno od izvedbe), ima za lažje natovarjanje in raztovarjanje lahko v stranicah tovornega prostora LED-luč.

Funkcionalna notranjost

Ekipa oblikovalcev je ustvarila funkcionalno in visokokakovostno notranjost s praktično zasnovanimi upravljalnimi elementi in digitalnimi zasloni. Upo­rab­ljeni materiali se navezujejo na SUV-je višjega razreda, kot je Volkswagen Touareg. Razporeditev elementov na armaturni plošči je jasno razčlenjena, pregledna in ergonomsko prilagojena vozniku. Skupek zaslonov že od osnovne različice naprej sestavljata 8,0-palčni Digital Cockpit (od izvedbe Style naprej popolnoma digitalni 12,3-palčni) in pokončno usmerjeni zaslon na dotik za infotainment sistem (10,1 palca, od izvedbe Style naprej 12,0 palca). Poleg tega so pri znamki Volkswagen Gospodarska vozila za Amarok ustvarili kombinacijo intuitivnega upravljanja z digitalnimi funkcija­mi ter ergonomsko oblikovanimi tipkami in vrtljivimi stikali. Nastavljanje glasnosti infotainment sistema tako poteka z vrtljivim stikalom, upravljanje funkcij štirikolesnega pogona ter nadrejenih menijev za parkiranje, klimatsko napravo, asistenčne sisteme in vozne režime pa poteka s tipkami. Ta robust­na stikala so glede na linijo opreme lahko izdelana v videzu kroma.

4Motion

Amarok serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom (4MOTION). Glede na različico motorja bosta pri tem uporabljena dva različna sistema 4MOTION: vklopljivi štirikolesni pogon s tremi pogonskimi načini in še boljša izvedba s štirimi pogonskimi načini. Kot dodaten četrti način (4A) najboljša izvedba preko lamelne sklopke omogoča variabilno in s tem avtomatsko porazdelitev moči med sprednjo in zadnjo premo. Lastnosti štirikolesnega pogona izpopol­njujejo opcijska zapora diferenciala in inteligentni vozni režimi Drive Modes. Na voljo pa je tudi 6 vnaprej programiranih voznih režimov: Eco, Normal, Blato/kolesnice, Pesek, Spolzko in Tovor/prikolica.  Precej so skrajšali previse, kar naj bi izboljšalo terenske lastnosti, zmožen pa je bresti tudi po vodi, globoki do 80 cm.

Ponudba motorjev je sestavljena iz štiri- in šestvaljnih dizelskih motorjev. Dva 2.0 TDI motorja razvijata 170 oz. 205 KM, medtem ko V6 dizelaš s tremi litri prostornine razvija 241 KM. Samodejni menjalnik ima kar 10 prestav, serijsko je na voljo pri vseh motorjih, močnejših od 200 KM. V Evropi smejo prikolico z maso do 3,5 tone vleči vse različice Amaroka z avtomatskim menjalnikom.

Tudi varnost je dvignjena na precej višji nivo, saj Amarok zdaj ponuja kar 30 varnostnih sistemov, od katerih jih je 20 prvič vgrajenih v Amarok. Novi Amarok je na voljo od 49 tisočakov naprej, na zalogi je veliko število različnih vozil.