Avtomobilizem

Vespa na štirih kolesih – Piaggio Vespa 400

Seveda poznate mopede, skuterje, dvo in tri cikle, ki jih Piaggio izdeluje še danes, za tega na štirih kolesih pa zagotovo niste vedeli. In ni čudno, saj je ta avto danes, res zelo težko najti in je prava premija za zbiratelje avtomobilov. Piaggio Vespa 400 je mikroavto na štirih kolesih, ki ga je od leta 1957 do 1961 proizvajalo podjetje Societe ACMA iz Francije (Fourchambault). Torej ne samo, da ima Piaggio vozilo na štiri kolesa, izdelovali so ga v Franciji, ne v Italiji. A brez skrbi, zasnoval ga je Piaggio in se prodaja v treh različicah – “Luxe”, “Torisme” in “GT”.

Majhno in lahko vozilo Piaggio 400 s 620 kg je poganjal dvovaljni dvotaktni zračno hlajeni motor s prostornino 393 ccm, ki je zelo podoben motorju iz modelov Fiat 500 Bianchina. Sprva je imel motor kompresijo 6,4:1 in je razvijal največjo moč 13 KM, kasneje pa so kompresijo povečali na 6,6:1 in je razvijal 14 KM. Vzmetenje je neodvisno na vseh štirih kolesih s hidravličnimi blažilniki in vijačnimi vzmetmi. Zavore so bile hidravlične in bobnaste s premerom 171 mm na vseh kolesih. Motor je nameščen v zadku vozila in poganja zadnja kolesa. Standardno je imel tristopenjski ročni menjalnik, model “GT” pa štiristopenjski ročni menjalnik.

Vozilo je dolgo 2850 mm, široko 1270 mm in visoko 1300 mm z medosno razdaljo 1693 mm. Vsekakor velja omeniti, da je imel 12 V električno napeljavo, akumulator pa je bil nameščen v prednjem delu vozila. Zanimivo je tudi, kako je bilo rezervno kolo nameščeno pod sovoznikovim sedežem.

Čeprav je bil deklariran za prevoz štirih oseb, sta se v Piaggiu 400 lahko na prednjih sedežih peljali dve odrasli osebi, na zadnji klopi pa je bil bolj prostor za prtljago ali dva zelo majhna otroka. Z močjo le 14 KM (10 kW) je razvil najvišjo hitrost od 80 do 90 km/h. Za doseganje te hitrosti je potreboval približno 25 sekund. Ob tem je imel povprečno porabo goriva okoli 5 l/100 km. Ta avto je bil uradno predstavljen v Monaku leta 1957, danes pa bi si marsikdo želel imeti enega od originalnih primerkov  v svoji kolekciji.