Avtomobilizem

Test Renault Grand Scenic 1,6 dCi

Če kdo, potem Renault ve, kako se naredi dober enoprostorec. Francozi so prvega naredili že v začetku osemdesetih, ko govorimo o espaceu, prvi scenic pa je luč svet ugledal leta 1996 in s tem začrtal pot novemu, izredno uspešnemu avtomobilskemu razredu.

Na tržišču je danes že njegova četrta generacija in ker se je med razvojem pokazala potreba po še več prostora, so izdelali izvedenko Grand, ki je 22 centimetrov daljša, nudi več prostora in lahko prepelje do sedem potnikov. Najnovejša generacija sledi novim oblikovalskim smernicam Renaulta in rahlo spominja celo na crossoverje, kar je skoraj logično, glede na trenutne trende, kjer se tudi pri enoprostorcih išče nekaj posebnega, drugačnega. Stilske spremembe spremlja tudi boljša lega na cesti, saj ima avtomobil za 3 centimetre daljšo medosno razdaljo glede na osnovni Scenic in za kar sedem glede na prejšnjo generacijo. Od tega so največ koristi dobili potniki.

Avto je serijsko postavljen na 20 palčna kolesa, kar ga naredi zelo atraktivnega.

Pri Scenicu je še naprej na prvem mestu prostornost, prilagodljivost in udobje, katerega prinaša tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Le ta je združen z 1,6 litrskim motorjem, ki s pomočjo dveh turbin razvija visokih 160 konjev moči in 380 Nm navora. Motor odlikuje uglajenost in visoka odzivnost ter se tako zlahka kosa s precej težko karoserijo (1600 kg).

Bolje opremljena izvedba Bose, ob dobrem Hi-Fiju ponuja tudi dneven in glavne luči v zelo učinkoviti diodni tehnologiji.

Sodobna notranjost je povsem prilagojena potrebam večje družine ali skupine potnikov. Odvisno od konfiguracije sedežev se spreminja velikost prtljažnika. Če uporabljamo vseh sedem sedežev je prostora za prtljago borih 145 litrov. Če tretje sedežne vrste ne uporabljamo, jo preprosto zložimo v dno in ko porinemo drugo sedežno vrsto povsem nazaj, nam prtljažnik nudi 436 litrov prostora, če sedeže v drugi vrsti porinemo do skrajne sprednje točke pa dobimo skoraj 600 litrov prostora. Kadar pa še to ni dovolj, preklopimo srednjo vrsto in takrat se prostor meri v kubikih.

 

 

 

 

 

 

 

Srednja sedežna vrsta je, kot smo že omenili, vzdolžno pomična in asimetrično deljiva, s preklopom naslonjala in pomikom naprej, osvobodimo prostor za dostop do tretje sedežne vrste. Vstop tja je dokaj enostaven, izstop pa malo težji. V tretji vrsti ni potrebno pričakovati pretirano veliko udobja, sedalni del je kratek, naslon nizek, povsem dovolj za dva otroka, za odrasle pa le na krajših razdaljah. Zanimiva pogruntavščina so gumbi s katerimi podiramo sedeže. Tako spredaj kot v prtljažniku imamo posebna stikala, kjer s pritiskom na njih podiramo kateri koli naslon v zadnjih dveh vrstah. Priročno in uporabo, kar pri Renaultu imenujejo One-Touch! Uporabna je tudi tehnologija Multi-Sense, kjer lahko izbirate med petimi načini notranje osvetlitve, nastavitve podvozja, izgleda merilnikov … (“Comfort”, “Neutral”, “Sport”, “Perso”, “Eco”). Ne smemo pa pozabiti niti na poseben multimedijski sistem R – LINK 2,. Zaslon na dotik sistema R-LINK 2, meri v navpični diagonali 8,7-palca, sistem je za nekatere zahtevane aplikacije zelo enostaven, včasih pa je potrebnih kar preveč klikov na ekran, da bi dosegli želeno funkcijo.

Scenic tako še naprej ohranja svoje prvotno poslanstvo in je odličen poslovni partner ter še boljši družinski spremljevalec.

Tehnični podatki

Motor: dizel, 4 valjen, dve turbini, neposredni vbrizg goriva
Prostornina (ccm): 1598
Moč (kW/KM): 117/160
Navor (Nm/min): 380/1750
Menjalnik: Samodejni EDC 6-stopenj
Mere
Dolžina (mm): 4630
Širina (mm): 1870
Višina (mm): 1655
Medosna razdalja (mm): 2800
Prtljažnik (l): 436/529/2100
Masa vozila (kg): 1660
Zmogljivosti
Pospešek 0-100 km/h (s): 11
Najvišja hitrost (km/h): 190
Kombinirana poraba (l/100km): 6
Izpust CO2 (g/km): 122