SANTA FE Plug-in Hybrid

 

Aprila lani je na slovenske ceste zapeljal osveženi Santa Fe, Hyundaijev zastavonoša med evropskimi športnimi terenci. Nov model je poleg klasičnega dizelskega motorja ponujal tudi hibridni pogon. Pod svežo preobleko, polno edinstvenih drznih linij, je skrival tudi širok nabor novih tehnologij in naprednih varnostnih pomagal. Od danes naprej je njegova pogonska paleta bogatejša še za priključnega hibrida.

Santa Fe Plug-in Hybrid poganja 1,6-litrski motor T-GDi Smartstream v kombinaciji s 66,9 kW elektromotorjem, ki črpa svojo moč iz litij-ionske polimerne baterije s kapaciteto 13,8 kWh. V tej različici je Santa Fe štirikolesno gnan, njegova sistemska moč pa znaša 195 kW (265 KM). Pogona skupaj poskrbita za 350 Nm navora. Povezan je z učinkovitim Hyundaijevim 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (6AT), ki pripomore k nižji porabi.

Priključni hibrid predstavlja popoln kompromis. Za večino vsakodnevnih voženj je dovolj elektrika, za daljše poti pa poskrbi še bencinski motor. Inovativen priključno- hibridni pogon zagotavlja izjemno nizko porabo in omogoča tudi popolnoma električno vožnjo z dosegom do 50 km. Nastavljivo regenerativno zaviranje med vožnjo poskrbi za polnjenje baterije. Baterija pa se lahko napolni tudi na javni polnilnici z izmeničnim tokom, na domači polnilnici ali kar na gospodinjski vtičnici. Santa Fe je že od nekdaj znan po svoji prostornosti. Po zaslugi izboljšane platforme tudi v priključnohibridni izvedenki ponuja obilo prostora. Inteligentna zasnova nove platforme omogoča namestitev baterije pod voznikov in sovoznikov sedež, s čimer ta ne zajeda prostora v potniški kabini ali prtljažniku. Tretja generacija Hyundaijeve platforme poleg izjemne prostornosti prinaša tudi občutne izboljšave na področju zmogljivosti, vozne dinamike in varnosti.

Santa Fe Plug-in Hybrid je serijsko na voljo s Hyundaijevim štirikolesnim pogonom, zasnovanim na tehnologiji HTRAC, ki omogoča boljšo vodljivost in razporeditev navora glede na razpoložljivi oprijem in hitrost vozila. Omogoča uporabo več načinov terenske vožnje med katerimi je moč enostavno preklapljati preko vrtljivega gumba. Na voljo so načini za pesek, blato in sneg, tu pa so še klasični načini za cestno vožnjo: eco, sport in comfort. Nabor izbir zaokroža Smart driving mode oz. pametni način, ki na podlagi trenutnega načina vožnje samodejno preklaplja med voznimi načini, tako da tega ni treba početi vozniku.

Tehnologije višjega razreda ter poseben poudarek na udobju in praktičnosti Santa Fe Plug-in Hybrid uvrščajo v sam vrh segmenta. Poleg digitalnega zaslona merilnikov in velikega zaslona infozabavnega sistema nudi tudi napredni sistem Bluelink, ki omogoča nadzor nad vozilom tudi na daljavo. Na voljo sta tudi storitvi Apple CarPlay in Android Auto, ki v povezavi z infozabavnim sistemom omogočata brezžično povezavo pametnega telefona z vozilom. Sistem za brezžično polnjenje mobilnih naprav v osrednji konzoli omogoča napajanje z močjo 15 vatov. Za potnike zadaj pa je na voljo dodaten USB vhod. Opremljen je s projekcijskim zaslonom head-up, ki podatke o vožnji projicira naravnost na vetrobransko steklo.

Na področju varnosti Santa Fe Plug-in Hybrid dosega najvišje evropske standarde, saj ponuja obsežen paket aktivnih varnostnih pripomočkov, združenih pod imenom Hyundai Smart Sense. V varnostni paket so med drugim vključeni sistem Highway Driving Assist (HDA) oz. aktivni avtocestni asistent, sistem za preprečevanje trka ob parkiranju (PCA), sistem za samodejno parkiranje na daljavo (RSPA), radarski sistem za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem vozil, pešcev in kolesarjev (FCA), aktivni sistem za nadzor mrtvih kotov (BCA), sistem za varno izstopanje iz vozila (SAW), slikovni prikaz območja mrtvega kota v instrumentni plošči (BVM), sistem ohranjanja smeri in sledenja oznakam voznega pasu (LFA) in sistem za opozarjanje in samodejno zaviranje ob zaznavi prečnega prometa zadaj (RCCA).

Kot vsak Hyundai je tudi Santa Fe Plug-in Hybrid izdelan v skladu z najvišjimi standardi kakovosti, ki jo potrjuje 5-letna tovarniška garancija brez omejitve prevoženih kilometrov – ena najboljših tovarniških garancij v industriji. Garancija na baterijo pa traja 8 let oziroma do 160.000 prevoženih kilometrov.