Novi Multivan T7 s plug-in hibridnim pogonom vstopa v električno ero

Prva generacija T1, priljubljeno imenovana Bulli, je bila predstavljena že pred 70 leti, sedaj pa Volkswagen na slovenski trg uvaja najnovejšo generacijo T7. Nova generacija je nastala na potniški MQB platformi, zato je avto modernejši, nižji in učinkovitejši.

Z novim T7 se je za Volkswagnovo divizijo gospodarskih vozil pričelo novo obdobje. V prihodnje bomo govorili o treh tipih vozil: novi Multivan T7, Transporter T6.1, ki ostaja v proizvodnji še do leta 2024 ter o povsem električnem I.D. Buzzu, ki prihaja na trg še letos. Multivan so pri Volkswagnu vedno predstavljali kot luksuzno limuzino, pa čeprav je bil narejen na osnovi Transporterja. Nova generacija pa se sedaj povsem distancira od komercialnih izvedb in je na voljo le za prevoz potnikov, tovorne izvedenke ne bo!

Daljši in nižji

Novi T7 se ne naslanja več na homologacijo, ki izvira še iz leta 2003, ko je bil predstavljen T5. Zato je sprednji del podaljšan za 20 cm, predvsem zaradi boljše zaščite pešcev. To je omogočilo tudi več prostora za sprednja vrata ter lažji vstop v vozilo, saj si za vstop ni potrebno več pomagata z ročico na A stebrički. Prevedeno v številke Multivan sedaj v dolžino meri 4973 mm (podaljšana verzij 5173 mm), v širino 1941 in v višino 1903 mm. To pomeni, da je za 7 cm daljši, 4 širši in 5 cm nižji. Zaradi novih proporcev je avto bolj funkcionalen in čvrst, zaradi znižane teže za 150 kg, pa tudi bolj dinamičen in varčen.

Vetrobransko steklo je premaknjeno naprej, pokrov motorja je bolj raven, sodoben izgled pa je dosežen tudi s širjenjem maske, večjimi režami za zajem zraka v barvi karoserije in uvedbo Full LED žarometov. Odvisno od opreme prihaja v eno ali dvobarvni kombinaciji, lahko tudi s kromirano bočno linijo. Nižja streha prinaša izboljšano aerodinamiko, saj so zračni upori znižani iz cw 0,35 na 0,30, ob tem pa nižja silhueta omogoča vstop v večino javnih garaž.

 

Bolj karavan kot kombi

Novi proporci, sedaj bolj karavansko podaljšane kot škatlasto povišane karoserije, prinašajo tudi nov položaj sedenja. Potniški prostor je prostornejši in funkcionalnejši, z ločenimi sedeži v vseh treh vrstah. Sedeži v drugi in tretji vrsti ter osrednja miza so nameščeni na posebnih vodilih, tako da jih je mogoče po potrebi premikati in konfigurirati prostor po lastni želji ali pa jih v celoti odstraniti. Tako lahko Multivan iz družinskega vozila spremenimo v luksuzni shuttle ali pa ga uporabimo za prevoz večjih, a bolj dragocenih tovorov.

Čeprav ni dostavnik, pa vseeno lahko prepelje veliko torb in kovčkov. Ko so v uporabi vse tri sedežne vrste je na voljo 470 litrov prostora. Če odstranimo tretjo vrsto se, prtljažnik raztegne na 1844 litrov, če pa odstranimo še drugo vrsto je prostora za 3,6 kubika. V prtljažniku je tudi posebna deska, ki omogoča postavitev prtljage v dveh nadstropjih. Tako da lahko priročne stvari iz prtljažnika jemljete kar iz vozila. S funkcijo Easy open se s premikanjem noge pod vozilom ne odprejo samo zadnja prtljažna vrata, ampak tudi bočna električna drsna vrata.

Digitalni kokpit

Tako kot je zunanjost nova je povsem nova tudi notranjost. Vse izvedbe imajo digitalno armaturo. Dva velika displeja predstavljata ploščo z merilniki in novi infotaiment Ready 2 Discover, s številnimi omreženimi funkcijami. Večino funkcij je možno krmiliti preko multifunkcijskega volanskega obroča, za lažje življenje v Multivani pa je na voljo predal za brezžično polnjenje telefona, Head-up displej, panoramska streha, Harman Kardon Hi-Fi s 14 zvočniki, pa tudi nov sistem We Connect Plus, ki vam omogoča odklepanje in nastavljanje gretja kar preko pametnega telefona.

To pa še ni vse, saj je novi Multivan prava zakladnica sistemov za pomoč pri vožnji in za zabavo. IQ Drive Travel Assist združuje aktivni tempomat in pomoč pri vzdrževanju voznega pasu, kar omogoča pol avtonomno vožnjo. Front Assist area monitoring skupaj s sistemon City Emergency Braking nadzira dogajanje okoli vozila, tu pa je še Dynamic Road Sign Display, ki uravnava hitrost vožnje glede na prometne znake. Z digitalnim kokpitom je v Multivanu svoje mesto dobila tudi električna parkirna zavora in minimalistično stikalo DSG samodejnega menjalnika z dvojno sklopko, ki deluje po sistemu Shift-by-Wire.

Posamični sedeži

Kot smo že omenili, so v vozilu tri sedežne vrste. Konfiguracija sedežev je lahko 5, 6 ali 7. Sedeži so sedaj prav vsi posamični in jih je možno vzdolžno prestavljati po kabini, srednjo vrsto pa tudi zavrteti za 180°. Zadnja sedežna klop, ki se je lahko spremenila v posteljo, je odšla v zgodovino. Sedeži so sedaj precej lažji, no s težo 22 kg jih še vedno ni najbolj enostavno odstraniti iz vozila.

Voznikov in sovoznikov sedež ponujata veliko bočne opore in sta opremljena z nasloni za roke, ker pa je stikalo menjalnika sedaj postavljeno na armaturo, na sredini ni konzole z ročico menjalnika, tako da je močno olajšan prehod iz prve v drugo vrsto. Lahko pa na to mesto privlečete mizico iz ozadja, ki vam bo služila za držalo za kozarce in plastenke, ter kot odlagališče za drobnarije. Celotna notranjost je osvetljena z LED lučmi, po noči je na voljo očem ugodna ambientalna osvetlitev v 30 različnih barvah, za vsako sedežno vrsto pa si je možno nastaviti tudi prezračevanje in/ali ogrevanje.

Na začetku bencin, kasneje tudi dizel

Za začetek je za pogon namenjen izključno bencin v različicah: 1.5 TSI s 136 KM in 2.0 TSI z 204 KM ter kot priključni hibrid. Šibkejši bencinski motor ima poleg VGT turbine tudi dvovaljni sistem začasnega izklopa valjev za varčevanje z gorivom ACT (Active Cylinder Technology). Tradicionalnim ljubiteljem dizla ni treba skrbeti, saj je bo nekoliko kasneje na voljo tudi 2.0 TDI s 150 KM. Zagotovo pa je najbolj zanimiva priključno hibrida izvedenka, katere do sedaj še ni bilo. V tem primeru je pod motornim pokrovom 1,4 litrski TSI bencinski motor, ki skupaj s 85 kW elektromotorjem ponuja sistemsko moč 160 kW (218 KM). S tem hibridom se je možno peljati do 50 kilometrov samo na elektriko.

Arhitektura podvozja je prevzeta iz osebnega programa (Tiguan, Passat), tako spredaj najdemo McPhersonovo vzmetenje, zadaj pa po togo premo. To je močno izboljšalo udobje, karakteristike upravljanja, pa tudi aktivno varnost.

Glede na prejšnji model je bolj neposredno tudi upravljanje. Volanski mehanizem je bolj natančen, nižje pa je tudi težišče, še posebej pri Plug-in izvedenki, tako da zavoje premaguje kot limuzina – natančno in varno, kar lahko pripišemo tudi dolgi medosni razdalji in razširjenem koloteku. Multivan opcijsko nudi tudi nastavljivo podvozje, kar vožnjo dvigne na še višji nivo in skorja povsem izniči konkurenco.

Novi Multivan T7 je pir nas že na voljo, cenovna paleta pa se prične pri 44 tisočakih.