Novo v Mestu, novi Clio 5

Z začetkom devetdesetih let Renault pošlje na trg povsem novo vozilo, namenjeno širšim množicam. Clio je bil zamenjava za Renault 5, katerega pa so v Novem mestu izdelovali še vse do leta 1996. S prvo prenovo aprila leta 1993, katero so pri Renaultu imenovali Faza 2, pa so Clia pričeli izdelovati tudi v Novem mestu, saj so decembra 1992 upokojili Katrco.

Druga generacija Clia je bila predstavljena leta 1998, tretja 2005, četrta 2012 in sedaj je na naših cestah že peta generacija tega izredno priljubljenega Renaultovega modela.

Avtomobil je za 1,2 cm krajši in v zadnjem delu za 5 cm nižji od predhodnika. Za 6 mm je krajši tudi medosni razmak, pa vseeno v notranjosti ponuja več prostora, saj je prostor sedaj bolje izkoriščen prilagojeni pa so tudi sedeži. S 391 litri ima Clio sedaj rekordno velik prtljažnik v svojem razredu. Težišče je znižano za 3 cm, kljub temu da je oddaljenost od tal še vedno 11,5 cm. Avtomobil je zato bolj stabilen, občutek za volanom pa bolj športen.

Vozilo je nastalo na novi CMF-B (Common Modular Family) platformi, ki omogoča vgradnjo pločevinastih delov iz visoke (HTS) in ultra visoke (UHTS) čvrstote, kar omogoča za 30 % večjo čvrstost karoserije. Motorni pokrov je narejen iz aluminija, kar znižuje maso. Avtomobil je na evropskem preizkusu trka NCAP prejel maksimalnih 5 zvezdic. Po vzoru na Megane je prejel povsem nove full LED luči spredaj , kar je odličen podatek tudi iz smisla varnosti. Motorni pokrov ima sedaj vzdolžne gube, večjo masko, bolj vpadljiv prednji odbijač z zelo zajetno in izrazno srednjo odprtino, ki skrbi za učinkovito hlajenje motorja. Prvi v B segmentu uvaja digitalno armaturo in popolno povezljivost. Tradicionalne analogne merilnike je nadomestil digitalen zaslon.

Novi Clio ima najbolj celovit nabor vozniških pomagal v svojem segmentu, katerih glavni namen je olajšanje vožnje, povečanje varnosti in potovanje narediti bolj sproščeno. Ti sistemi so razdeljeni v tri sklope: Vožnja, Parkiranje (združeni so pod oznako Renault EASY DRIVE) in Varnost.

Med novimi funkcijami, ki bogatijo funkcionalnosti novega Clia, sta tudi 360-stopinjska kamera in sistem aktivne pomoči pri zaviranju v sili z zaznavanjem kolesarjev in pešcev; oba sta novost v ponudbi Renaulta. Višek tega nabora je pomočnik za promet in vožnjo po avtocesti (Highway & Traffic Jam Companion), ki je edinstven v segmentu vsestranskih mestnih avtomobilov. Ta napreden sistem pomoči vozniku je prvi korak k povsem avtonomnemu avtomobilu. Ne gre pozabit 360 ° kamere, pa sistema za opozarjanje na mrtvi kot, prepoznavanje prometnih znakov z opozorilom na prekoračitev hitrosti …

Z novim Cliom gre v pokoj trivaljni bencinski 898 ccm motor. Zamenjuje ga 998 ccm motor, ki v atmosferski izvedbi SCe razvija 75 KM, v turbo izvedenki TCe pa 100 KM. V ponudbi je tudi novi 1,3 TCe motor s 130 KM, katerega Renault izdeluje v sodelovanju z Daimlerjem. V dizelski ponudbi je tu še naprej že dobro znan 1,5 litrski dCi z močjo 85 oz. 115 KM. Dizelski motor je opremljen s filtrom trdih delcev in SCR sistemom, ki s pomočjo AdBluea dosega ekološke norme Euro 6d. Šibkejše verzije so opremljen z ročnim 5-stopnejskim menjalnikom, močnejše pa s 6-stopensjkim ali samodejnim 7-stopensjkim EDC menjalnikom z dvojno sklopko.

Novi Clio je pri nas že na voljo, cenovna paleta pa se prične pri 10.990 evrih, prodajalci pa obljubljajo začetni promocijski popust 1000 evrov.